Hirdetés

Óriásira nő a Bosch budapesti fejlesztési központja

Az idén 100 éves magyarországi Bosch 37 milliárd forintból 90 ezer négyzetméterrel bővíti fejlesztési központját Budapesten, az építkezés 2021-ben ér véget. 

A Bosch Budapesti Fejlesztési Központ Campus II. keddi alapkőletételén Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a vonzó befektetési környezetet biztosító országok maradhatnak versenyképesek, mivel a világgazdasági átalakulás tempóját diktáló vállalatoknak csak ezekben éri meg kidolgozni és alkalmazni az új technológiákat.

„Magyarországra a digitális ipari forradalom jelentős hatást gyakorol, mivel közepes méretű és rendkívül nyitott gazdaságként a külső tényezőkre különösen érzékeny.”

– mondta.

A világszinten is meghatározó jelentőségű Bosch olyan beruházást hoz Budapestre, amely a Magyarország számára különösen fontos – tavaly 8 ezer milliárd forint belföldi termelési értéket meghaladó – autóipar fejlesztési kapacitásait bővíti.

A magyar mérnöki tudásra alapozó létesítmény a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési központjaként az elektromos és az önvezető autók fejlesztésének új lehetőségeit teremti meg, ráadásul 10 ezer négyzetméteren tesztpálya is épül mellé.

A miniszter szerint a Bosch és Magyarország stratégiai szövetségét a kölcsönös előnyök is erősítik, hiszen a német cég tavaly 1300 milliárd forint bevételt ért el itt, a magyar gazdaság pedig két év alatt 130 milliárd forint Bosch-beruházással gyarapodott és 14 felsőoktatási intézmény köthetett együttműködési megállapodást a vállalattal.

Daniel Korioth, a magyarországi Bosch-csoport vezetője stratégiai jelentőségű beruházásnak nevezte a budapesti központ bővítését, mivel az erősíti a cég elkötelezettségét Magyarország mellett.

A Bosch mint beruházó tehetséges, jól képzett munkavállalók tömegét találja itt, és érdekes szakmai kihívást jelentő megbízásokat kínál számukra.

A Bosch budapesti fejlesztési központjának vezetője közölte, hogy a csaknem két és félezer mérnököt foglalkoztató létesítmény nagyszabású fejlesztésekre is önállóan alkalmas. Oliver Schatz hozzátette, hogy a most kezdődő bővítés mindezt egyedülálló műszaki lehetőségekkel bővíti, és biztosítja a kreatív mérnöki munka feltételeit.

Klaus Peter Fouquet, a Robert Bosch AG elnöke hangsúlyozta, hogy Magyarország mind a gyártásban, mind a fejlesztésben kulcsfontosságú a Bosch számára. Utóbbi területre a cég csaknem 55 milliárd forintot fordított tavaly belföldön, a több mint 13 ezer magyarországi alkalmazottból 2600-an kutatási és fejlesztési területen dolgoznak – tette hozzá. A vállalat vezetője a beruházástól azt várja, hogy hosszú távú növekedést biztosít és magasan képzett munkavállalók számára teremt csaknem kétezer álláshelyet.

A Bosch idén ünnepli első magyarországi kirendeltségének 100. évfordulóját. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi cég Magyarországon 9 leányvállalat működtetésével a legnagyobb külföldi ipari munkaadó. A Bosch globális árbevétele tavaly meghaladta a 78 milliárd eurót.

 

Ukrajnával karöltve erősítik a régiós ökoszisztémát a V4-ek: elindult a V4-Ukraine Talent Fusion Program

A program célja, hogy komplex eszközökkel segítse a térség ígéretes innovátorait, enyhítve ezzel a régió innovációs problémáin: a tőke- és diverzitáshiányon, illetve a tehetségek kivándorlásán. Mit kínál a program, és kik jelentkezhetnek? Mutatjuk!

Bővebben

Egyetemista vállalkozó vagy? Mutatunk egy jó kiugrási lehetőséget!

A Global Student Entrepreneur Awards (GSEA) hazai fordulóját február 15-én rendezik a Youth & University Entrepreneurship Day keretében. A versenyzők értékes partneri felajánlásokat szerezhetnek, a győztes pedig a nemzetközi pitch verseny regionális fordulójába is továbbjut.

Bővebben

Hulladékhő-hasznosítás, közösségi szerszámkölcsönzés, felvilágosítást segítő app – ilyen projektek mutatkoztak be az SZTE HSUP Ötletversenyén

A Szegedi Tudományegyetem hagyományosan egy verseny keretében dönti el, hogy a Hungarian Startup University Program második félévében milyen hallgatói projekteken fognak dolgozni a résztvevők. Fényképes beszámolóban hozzuk a részleteket!

Bővebben

Tap’n’Drink: Az Educatio Kiállítás remek bemutatkozási lehetőség az olyan innovatív startupoknak, mint mi

Akkreditált italcsapoló kurzust ugyan nem indítottak, de így is rengeteg látogatót vonzott az önkiszolgáló csapoló rendszert fejlesztő Tap’n’Drink az Educatio Kiállításon. De miért érte meg ez a startupnak, mennyire vonzotta a fiatalokat az innováció, és mit lehet tenni akkor, ha egy szemfüles diák a műszaki részleteket firtatja? Fazekas Mátét, a Tap’n’Drink alapítóját kérdeztük.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások