Óriasi lehetőségek kapujában a Microsoft

Rendkívül jól pozícionálta magát a Microsoft a felhőalapú szolgáltatásokban és a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek kiaknázásra, ugyanis vállalatok számára nyújtott platformjai segítségével rendkívül hatékonyan képes biztosítani a cégeknek az ehhez szükséges infrastruktúrát. Ennek köszönhetően sikerült elmozdulnia a cégnek a Windows operációs rendszerre és az Office szoftvercsomagra épülő bevételszerkezettől egy sokkal diverzifikáltabb irányba, ahol kulcsfontosságú szegmensek akár 50%-kal is képesek növekedni éves alapon.

Vállalatvezetők gyakran hangoztatják, hogy ezek a fent említett technológiák még csak gyerekcipőben járnak, így nagy tér állhat még a Microsoft előtt, hogy meglovagolja ezt a hullámot. Jelenleg a részvényárfolyam éppen egy korrekciós fázist készül maga mögött hagyni, így érdemesnek látjuk a mostani szinteken vételi pozíciót nyitni.

Az aranytojást tojó tyúk

A vállalatoknak nyújtott felhőalapú szolgáltatások az a szegmens, amely a vállalat növekedését egyértelműen húzza, mostanra a teljes árbevétel 28%-át teszi ki. Ezeket főként az Azure névre keresztelt felhőalapú platform (ennek segítségével lehet alkalmazásokat készíteni, telepíteni, futtatni a felhőben a Microsoft adatközpontjain, gyakorlatilag a céges IT infrastruktúra kiszervezése), az Office 365 csomag (a klasszikus Microsoft Office szoftverek, amelyek itt felhőalapú szolgáltatásként érhetőek el), a Dynamics 365 csomag (felhőalapú ERPS és CRM rendszer), a LinkedIn vállalati szegmense és egyéb felhőalapú szolgáltatások teszik ki.

Az innen származó bevételeket 2017 első gazdasági negyedévétől bontja le külön a cég (a szokásos szegmensenkénti bontáson túl), ebből is látszik, hogy nem is olyan régóta váltak ezek a szolgáltatások a növekedés fő motorjává. Míg a 2017-es gazdasági év elején alig több mint 3 milliárd dolláros árbevétel származott a vállalatoknak nyújtott felhőalapú szolgáltatásokból, a most zárult gazdasági második negyedévre ez már 9 milliárd dollárra ugrott. Ez egyébként közel 50%-os növekedést jelentett év/év alapon, ráadásul kisebb gyorsulást is az előző negyedéves növekedési ütemhez képest. Eközben ráadásul a bruttó marzs is fokozatosan emelkedett a szegmensben, a 2017-es gazdasági év eleji 49%-ról a mostani 62%-ra. Ez jórészt az Azure platform egyre javuló marzsának volt köszönhető, ami a vállalat szerint tovább javulhat az elkövetkező időben. Az Azure-ból származó bevétel pedig 76%-kal nőtt év/év alapon, így több negyedévet követően most nem is lassult az impozáns növekedési ütem. Ez alapján pedig úgy tűnik, hogy még egy jó darabig masszív profitnövekedést fog biztosítani a cégnek ez a szegmens.

Ezt egyébként a vállalati ügyfelek rendelésállományának növekedése is alátámasztja, ami 22%-os növekedést mutatott árfolyamszűrt alapon a legutóbbi negyedévben, ami gyorsuló növekedés az elmúlt három negyedév 16-19% közötti növekedési üteméhez képest. A vállalat szerint egyre több nagy ügyfél választja a Microsoft által kínált felhőalapú szolgáltatásokat, miután egyre többen ismerik fel és el az ezekben rejlő lehetőségeket. Legutóbb a Pfizert, a Mastercardot vagy a Walgreens Boots Alliancet emelte ki negyedéves gyorsjelentésében a cég.

Az ezüsttojást tojó tyúkok

A vállalat történetek legnagyobb akvizíciójára került sor, amikor a bejelentette 2016 júliusában, hogy 26,2 milliárd dollárért felvásárolja a LinkedIn üzleti közösségi hálózatot. A LinkedIn beintegrálása előtt nagyjából 20%-os év/év alapú árbevétel-növekedést mutatott fel a közösségi hálózat, a Microsoft rendszereivel való integráció után ez az utóbbi negyedévekben 30% fölé emelkedett. Ez a legutóbbi negyedévben már 1,7 milliárd dolláros árbevételt jelentett, a Microsoft teljes bevételének 5%-át. Ugyan maga az üzlet a hosszútávú növekedést célzó fejlesztések miatt még veszteséges, a menedzsment erősen optimista a jövőbeni kilátásokkal kapcsolatban, így a közösség hálózat még fontos profitnövekedési motorjává válhat a jövőben a cégnek.
A LinkedIn-éhez hasonló növekedési ütemet mutatott az elmúlt negyedévben a Microsoft által gyártott hardware eszközök értékesítéséből származó bevétel (+32% év/év), amit főként a Surface termékcsalád vártnál nagyobb népszerűsége hajtott (teljes árbevétel 6%-a). Az új Surface Go, amely gyakorlatilag laptop és tablet is egyben különösen nagy népszerűségnek örvendett, ami a cég szerint a mostani negyedévben is 20% feletti növekedési ütemet biztosíthat ennek a szegmensnek. Fontos hozzátenni, hogy a hardware-értékesítések marzsa érdemben kisebb lehet, mint a szoftverértékesítéseké, így középtávon nem ez a szegmens lehet a meghatározó a profitnövekedés szempontjából.

Mesterséges lassulás a PC piacon

Az utóbbi negyedévekben az Intelnél kapacitáshiányok léptek fel a PC-knél használt processzorok esetében, ami visszafogta ennek a piacnak a növekedési ütemét. Emiatt a Windows operációs rendszerek értékesítéséből származó árbevétel 2%-kal esett vissza év/év alapon az utóbbi negyedévben, miközben ez az utóbbi negyedévekben inkább 10%-os növekedést mutatott. Ez nagyjából 500-600 millió dolláros árbevétel-kiesést jelenthetett a cégnek, amit azonban a későbbiekben még realizálhat, amint beéri magát az Intel a processzorok gyártásával. Mivel ez a szegmens az árbevétel 15%-át adja, ez részben elég volt ahhoz, hogy az utóbbi negyedéveket jellemző 16-19% közötti növekedési ütem 12%-ra essen vissza.
A fenti területeken túl a Play Station és számítógépes játékokból származó bevételek (főként Xbox) és a Google-éhez hasonló hirdetési bevételek (Bing böngésző) azok, amik fontos szerepet játszanak még a Microsoft növekedésében:

* a körcikkekben levő százalékok az adott terület év/év alapú növekedési ütemét mutatják a 2019-es gazdasági második negyedévben, nem pedig az adott szegmens részarányát a teljes árbevételen belül (ezt pusztán a körcikk nagysága szemlélteti)
Forrás: Erste, Microsoft negyedéves jelentések alapján

Óvatos a konszenzus

Az Intel processzorok kínálati korlátjának negatív hatása a PC piacra 1-2 negyedéven belül halványulhat, ami ismét lökést adhat a bevételek növekedésének. Eközben a növekedés egyéb motorjaiban (vállalatoknak nyújtott felhőalapú szolgáltatások, LinkedIn, Hardware érétkesítések) továbbra sem vár érdemi lassulást a menedzsment, miközben az üzemi marzs tovább tágulhat a felhőalapú szolgáltatások egyre nagyobb térnyerésének köszönhetően.
Ezek fényében az elemzői konszenzus által várt 12, illetve 7%-os üzemi eredmény bővülés nem tűnik túl acélosnak a soron következő két negyedévre, így könnyen lehet még tere pozitív meglepetéseknek. Ez pedig további katalizátora lehet a részvényárfolyam emelkedésének.
Ehhez pedig jelenleg egy 24-es előremutató P/E ráta párosul, ami a következő évek 10% feletti várható növekedését tekintve egyáltalán nem tűnik drágának.

Technikai kép

A decemberi nagyobb korrekció az amerikai részvénypiacon a Microsoft részvényeit sem hagyta érintetlenül, a 100 dolláros lélektani szint alá azonban csak átmenetileg szúrt le az árfolyam. Innen mostanra sikerült visszakapaszkodni a 200 napos és a rövidtávú mozgóátlagok fölé, ráadásul éppen a 102-108 dollár közötti bázisból igyekszik kitörni. Ezzel most jó alkalom kínálkozik vételi pozíció nyitására, veszteséglimitáló stop megbízásnak a 100 dolláros támaszszintet használva. Felfelé első körben a 115 dollárnál lévő rés majd a 116 dolláros történelmi csúcs szabhat gátat, ahova egyébként a technikai alakzatból számolt célár is esik. Ezt a szintet profitcélként használva azonban csupán kevésbé kedvező, 1:1 arányú hozam/kockázatú pozíciót kapunk, így érdemes inkább profitcélként a jelenlegi elemzői célárak átlagát, 126 dollárt használni. Ehhez ugyan új történelmi csúcsra kéne mennie az árfolyamnak, de az erős fundamentális trendeket tekintve ez könnyen benne lehet a pakliban.

Az Erste Befektetési Zrt. felügyeleti szerve a Magyar Nemzeti Bank.Az ajánlást az Erste Befektetési Zrt. a kibocsátóval nem közölte.
Az elemzésben közölt információk forrását az adott grafikon vagy táblázat alatt külön jelezzük.
Az elemzés készítése során használt módszertannal, értékeléssel, valamint a becslés, előrejelzés, célárfolyam készítésekor használt feltételezésekkel kapcsolatos további információkat az Elemzési hirdetményben találhat. Az Elemzési hirdetmény ezen túlmenően magyarázatot ad az ajánlások (Long, Short) jelentésére.
Elemzési hirdetmény
Az ajánlás a következő időtartamra (befektetési időtartam) vonatkozik: Az ajánlás a célárfolyam teljesüléséig, vagy a stop-loss aktiválódásáig érvényes.
Az ajánlás tervezett aktualizálása: Társaságunk az általa korábban kiadott elemzéseket külön nem aktualizálja. Amennyiben olyan tényező merül fel, amely a korábban kiadott elemzés módosítását indokolja, új elemzést bocsátunk ki. Erre tekintettel, kérjük vegye figyelembe a fent megjelölt befektetési időtartamot, amelyre ajánlásunk vonatkozik.
Kockázati figyelmeztetés: Felhívjuk figyelmét arra, hogy az értékpapírokba történő befektetés különböző kockázatokat hordoz magában, ezért befektetési döntése meghozatala előtt körültekintően értékelje az egyes értékpapírok termékparamétereit! Társaságunknál elérhető termékekről részletes tájékoztatás – mely tartalmazza az adott termékekben rejlő kockázatokat is – a weboldalunkon található Általános Terméktájékoztató anyagokban érthető el:
http://ersteinvestment.hu/hu/termekek.html
A társaságunk által terjesztett befektetési ajánlások listája a következő helyen érhető el, ugyanitt megtalálhatók az adott instrumentumra esetlegesen adott korábbi ajánlások is:
https://www.erstemarket.hu/elemzesek/elemzoi-ajanlasaink

A magyar ipar bővülése kiemelkedő a régióban

A visegrádi országokkal (V4) és Romániával összevetve 2014 óta Magyarországon bővült a legnagyobb ütemben, 30 százalékkal az ipar teljesítménye – mondta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára az Ipar Napjai 2019 című, négynapos, nemzetközi kiállítás keddi megnyitóján Budapesten.

Bővebben

Elkötelezte magát az innováció mellett a hazai egészségügy

Együttműködési megállapodást írt alá a MediKlaszter az Egészségügyi Technológia és Orvostechnikai Szállítók Egyesületével (ETOSZ) és az Orvostechnikai Szövetséggel (OSZ) annak érdekében, hogy segítse az innovatív, a piacokon versenyképesebb, nagyobb export- és importteljesítésekre képes orvostechnikai műszergyártást.

Bővebben

Így indul a sorozatsztár és a reklámszakember közös startupja

Százhúsz millió forint befektetést kap az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től a színészek munkakeresését megkönnyítő platform elindítója, a Szabadszínész. A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított vállalkozás azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepetvállalni.

Bővebben

Ha van egy jó ötleted, ami formálhatja a jövőt, akkor most szállj be egy liftbe

Te mit mondanál, ha egy percen múlna, hogy megváltoztasd a világot? Digitális társadalom, környezetvédelem, társadalmi egyenlőség, ezek mind olyan témák, amelyek hatással lesznek a jövőnkre. Ha ezek közül bármelyikhez van korszakalkotó ötleted, akkor szuper egyszerű módon a Brain Bar színpadára is eljuthatsz vele.

Bővebben

A digitális jog kérdőjeleit számolja fel a Microsoft

Teljesen kiállják-e a jogi próbát az elektronikus térben megkötött tranzakcióink? Jogi szempontból is biztonságosnak számítanak azok a ma már mindennaposnak számító ügyletek, amelyek a jelenleg elérhető digitális azonosítás mellett jönnek létre? Megtörtént-e a jogi világ digitalizációja? Kiváltható-e az írásbeliség követelménye? Értik-e egymást az informatikusok és a jogászok? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a május 16-án a Microsoft Magyarország székházában megrendezendő LegalTech konferencia.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások