Hirdetés

Oktatástechnológiai magyar cégek mutatkoztak be Londonban

Több magyar cég is sikerrel állított ki a világ legnagyobb oktatási és oktatástechnológiai kiállításán, a Bett-en, ami a napokban ért véget Londonban. A kiállításon a világ legfontosabb oktatási fejlesztései mutatkoztak be.

Közös standon állítottak ki magyar oktatástechnológiai cégek a világ legjelentősebb oktatási és oktatástechnológiai kiállításán, a Bett-en, Londonban. Az erős nemzetközi mezőnyben összesen kilenc hazai cég képviseltette magát, így a CraftUnique, mely egy saját fejlesztésű 3D nyomtatókat forgalmazó társaság, a Tell Me Tales történetgenerátor, történetmesélő applikációt fejlesztő startup, a magyar fejlesztésű digitális feladatlapkészítő- és kiértékelő alkalmazás, a Redmenta, a “stresszmentes tanulást” elősegítő Hashtag.school. A kiállításon bemutatkozott továbbá a PractiLearn képességmérő-értékelő rendszer, a Polgár Judit által kifejlesztett, a gondolkodást fejlesztő, a sakk oktatási alkalmazását megvalósító Sakkpalota, a digitális oktatást és tanulást segítő Mozaweb, illetve a gyermekek irodalmi nevelését és nyelvtanulását támogató BookR Kids, valamint a tárgyalkotásra építő innovatív tananyagokat fejlesztő hazai cég, a Maker’s Red Box, mely a történetmesélés erejével motiválja a gyerekeket arra, hogy valós életből vett problémákat oldjanak meg. Ez utóbbi céget az oktatás Oscar-díjának számító Bett Awards idei versenyén az “Iskolai eszközök a tanításhoz és tanuláshoz” kategóriában indulók közt sorolták a legjobbak közé.

“Az oktatási termékek piaca elképesztő mértékben nő. A magyar fejlesztésű oktatási megoldások iránt komoly érdeklődés volt az eseményen. A hosszú pandémiás helyzet után ébredezik a nemzetközi piac, sok milliárdos export potenciál van ebben a szektorban” – mondta a kiállítás után Joó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára.

Az oktatástechnológiai szektor a becslések szerint 2025-re évi 400 milliárd dolláros piaccá növi ki magát.

Magyarországon is sok az eredményes vállalkozás, 10 milliárd forint feletti éves bevétellel, aminek a harmada exportból jön. “A magyar cégeknek innovációban nincs szégyenkezni valójuk, amiben mindannyiunknak fejlődni kell, az a nemzetközi piacon való hatékony értékesítés” – mondta Major Gábor, a Maker’s Red Box ügyvezetője, akiknek tananyagaival már a világ több országában tanítanak Finnországtól Dél-Afrikáig, és szerepük van abban is, hogy már több mint 100 magyar iskolában van digitális közösségi alkotóműhely.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben