Az Amazon önkiszolgáló üzleteiről már beszámoltunk, és azóta sok szó esett arról, hogy hogyan veszik majd fel ezzel a megoldással a kisebb kereskedők a versenyt. Most a Carper nevű startup rukkolt elő egy alternatív megoldással – ami a vásárlók számára egy sokkal ismerősebb élményt nyújt.
Az amerikai startup olyan bevásárló kocsikat fejleszt, ami belismeri a termékeket – hiszen három oldalról kamerákkal figyeli, mi kerül bele, van benne egy tömegérzékelő illetve egy vonalkód leolvasó is. A vásárlás végén a fizetés is a kocsival történik, hisz felszerelték egy bankkártya leolvasóval is.
„Ha besétálsz egy élelmiszerüzletbe, akkor azt veszed észre, hogy az elmúlt 100 évben nem sok minden válotzott, és ez nagyon érthetetlen. Taxit rendelünk az okoseszközünkkel, ha szállást foglalunk csak megnyitjuk a telefonunkon az oldalt, de ha bevásárolunk még mindig sorbanállással töltjük az időnket” – beszélt motivációikról az alapító, Lindon Gao a TechCrunchnak.
A startup termékei már két üzletben elérhetőek New Yorkban. A startup kiemelte azt az eredményt, hogy a fogyasztók 18%-kal többet vásárolnak az okos kosárnak hála, így az üzleteknek érdemes beruháznia rá, mert várhatóan megtérül. Azt mondják ez annak is köszönhető, hogy a pénztáros feladatokat ellátó munkaerő felszabadul, és segít a vásárlóknak a sorok között, illetve azért is lehet, mert a kocsi kijelzője folyamatosan ajánlásokat tesz nekik, illetve tájékoztatja a kedvezményes ajánlatokról.
Jelenleg egyébként 3 millió dolláros befektetéssel gazdálkodnak.