Hirdetés

Ők a legjobb társadalmi projektek idén

Egy, a zöld generációt megszólító képregény, egy társasjáték az áldozathibáztatás tabujáról, és egy élelmiszer-mentést támogató projekt is a finalisták között az idei Social Impact Awardon. Idén rendhagyó módon 8 helyett 10 csapat juthatott tovább a következő, inkubációs időszakot jelentő fordulóba.

Hirdetés

A Fenntartható Vállalkozásokért Alapítvány – Impact Hub és az Indotek Group szervezésében megvalósuló, egyedülálló közösségépítő és üzletfejlesztési programban 24 pályázat közül választotta ki a szakmai zsűri a legjobb 10 csapatot. A program következő szakaszában, a 2,5 hónapon át tartó inkubációs időszak során a csapatokat dedikált mentorok támogatják majd a vállalkozói ötleteik további fejlesztésében, a minél sikeresebb társadalmi projekt elindítása érdekében. A Social Impact Award hazai programjának végén a pályázatokat elbíráló zsűri két nyertest hirdet majd, az augusztus végén induló közönségszavazás során pedig további egy nyertesről döntenek majd, akik fejenként 1500 euró értékű támogatásban részesülnek.

A döntős projektek kiválasztása során a zsűri három főbb kritériumot vett figyelembe: a társadalmi projektek hatásában rejlő potenciált, a pályázatban rejlő innováció mértékét, valamint a megvalósíthatóságot. A kiválasztott projektek rendkívül innovatív témákkal pályáztak az idei programba: a No Targets társasjátékot fejlesztő csapat célja, hogy megtörje az áldozathibáztatás tabuját, a Kontekt projekt egy időseknek szánt, képernyőhöz csatlakoztatható készüléket fejleszt, míg a Wellbee projekt interaktív, a klímaváltozás és a fenntarthatóság témájával is foglalkozó táborokat szervez a 10-14 éves gyerekek részére.

A pályázók között van továbbá a Női Történet Fonó projekt, amely alkotói műhelyet kínál szociálisan hátrányos helyzetű nők számára, a Carely projekt, amelynek a fő célkitűzése, hogy befogadó és biztonságos munkalehetőséget kínáljon megváltozott munkaképességű emberek számára, illetve a Redo Fashion projekt is, amely textilhulladékokat felhasználva tervez divatos kiegészítőket. A döntősök közé jutott továbbá a Green Digital projekt is, amely egyedi, a zöld generációt megszólító képregények fejlesztésével foglalkozik, a Gardio projekt, amely a feleslegessé vált élelmiszerek hatékony újraelosztását célozza meg, az Énprojekt, amely a mentális egészséget és a karriertudatosságot hivatott támogatni és az Aranyani, amely elsődleges célkitűzése az emberek informálása a környezetvédelemről és a klímaváltozásról.

„Színes pályázati anyagok érkeztek az idei Social Impact Award programba jelentkező csapatoktól, amely számomra visszaigazolja, hogy hazánkban bőven van még tér a társadalmi projektek területén, hiszen számos tehetséges fiatal várja, hogy maradandót és a társadalom szempontjából is hasznos programot alkothasson. A program célja, hogy megadja a szakmai támogatást ezeknek a fiataloknak ahhoz, hogy az innovatív ötleteik megvalósíthatóak legyenek, és hosszú távon is fenntartható társadalmi projektekké válhassanak. Az előttünk álló inkubációs időszakban az lesz a feladatunk, hogy felkészítsük a csapatokat a program utáni kemény munkára” – mondta el Hermann Kamilla, az Indotek Group partnere a finalisták kapcsán.

„Látva a beérkezett pályázati anyagokat, nagyon örültünk a sok innovatív, társadalmi hasznosságú ötletnek. A Zsűrinek nehéz feladata volt, a beadott pályázatokat elolvasva sejtettük mi is az Impact Hub csapatában, hogy nehezen hoztuk volna meg a döntést arról, hogy ki kerüljön be a nyári inkubációba. Köszönjük ezért a zsűri munkáját. A szerdai találkozó is sikeres volt, örültünk, hogy a csapatok és a mentorok tudtak személyesen is találkozni, és megtervezni a nyári találkozóikat. Várjuk már a szeptembert: a közönségszavazást és a végső győztesek kiválasztását” – tette hozzá Bedő Beatrix, az Impact Hub Budapest alapítója és ügyvezetője.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben