Hirdetés

Ők a legjobb társadalmi projektek idén

Egy, a zöld generációt megszólító képregény, egy társasjáték az áldozathibáztatás tabujáról, és egy élelmiszer-mentést támogató projekt is a finalisták között az idei Social Impact Awardon. Idén rendhagyó módon 8 helyett 10 csapat juthatott tovább a következő, inkubációs időszakot jelentő fordulóba.

Hirdetés

A Fenntartható Vállalkozásokért Alapítvány – Impact Hub és az Indotek Group szervezésében megvalósuló, egyedülálló közösségépítő és üzletfejlesztési programban 24 pályázat közül választotta ki a szakmai zsűri a legjobb 10 csapatot. A program következő szakaszában, a 2,5 hónapon át tartó inkubációs időszak során a csapatokat dedikált mentorok támogatják majd a vállalkozói ötleteik további fejlesztésében, a minél sikeresebb társadalmi projekt elindítása érdekében. A Social Impact Award hazai programjának végén a pályázatokat elbíráló zsűri két nyertest hirdet majd, az augusztus végén induló közönségszavazás során pedig további egy nyertesről döntenek majd, akik fejenként 1500 euró értékű támogatásban részesülnek.

A döntős projektek kiválasztása során a zsűri három főbb kritériumot vett figyelembe: a társadalmi projektek hatásában rejlő potenciált, a pályázatban rejlő innováció mértékét, valamint a megvalósíthatóságot. A kiválasztott projektek rendkívül innovatív témákkal pályáztak az idei programba: a No Targets társasjátékot fejlesztő csapat célja, hogy megtörje az áldozathibáztatás tabuját, a Kontekt projekt egy időseknek szánt, képernyőhöz csatlakoztatható készüléket fejleszt, míg a Wellbee projekt interaktív, a klímaváltozás és a fenntarthatóság témájával is foglalkozó táborokat szervez a 10-14 éves gyerekek részére.

A pályázók között van továbbá a Női Történet Fonó projekt, amely alkotói műhelyet kínál szociálisan hátrányos helyzetű nők számára, a Carely projekt, amelynek a fő célkitűzése, hogy befogadó és biztonságos munkalehetőséget kínáljon megváltozott munkaképességű emberek számára, illetve a Redo Fashion projekt is, amely textilhulladékokat felhasználva tervez divatos kiegészítőket. A döntősök közé jutott továbbá a Green Digital projekt is, amely egyedi, a zöld generációt megszólító képregények fejlesztésével foglalkozik, a Gardio projekt, amely a feleslegessé vált élelmiszerek hatékony újraelosztását célozza meg, az Énprojekt, amely a mentális egészséget és a karriertudatosságot hivatott támogatni és az Aranyani, amely elsődleges célkitűzése az emberek informálása a környezetvédelemről és a klímaváltozásról.

„Színes pályázati anyagok érkeztek az idei Social Impact Award programba jelentkező csapatoktól, amely számomra visszaigazolja, hogy hazánkban bőven van még tér a társadalmi projektek területén, hiszen számos tehetséges fiatal várja, hogy maradandót és a társadalom szempontjából is hasznos programot alkothasson. A program célja, hogy megadja a szakmai támogatást ezeknek a fiataloknak ahhoz, hogy az innovatív ötleteik megvalósíthatóak legyenek, és hosszú távon is fenntartható társadalmi projektekké válhassanak. Az előttünk álló inkubációs időszakban az lesz a feladatunk, hogy felkészítsük a csapatokat a program utáni kemény munkára” – mondta el Hermann Kamilla, az Indotek Group partnere a finalisták kapcsán.

„Látva a beérkezett pályázati anyagokat, nagyon örültünk a sok innovatív, társadalmi hasznosságú ötletnek. A Zsűrinek nehéz feladata volt, a beadott pályázatokat elolvasva sejtettük mi is az Impact Hub csapatában, hogy nehezen hoztuk volna meg a döntést arról, hogy ki kerüljön be a nyári inkubációba. Köszönjük ezért a zsűri munkáját. A szerdai találkozó is sikeres volt, örültünk, hogy a csapatok és a mentorok tudtak személyesen is találkozni, és megtervezni a nyári találkozóikat. Várjuk már a szeptembert: a közönségszavazást és a végső győztesek kiválasztását” – tette hozzá Bedő Beatrix, az Impact Hub Budapest alapítója és ügyvezetője.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben