Hirdetés

Nyugat-Európai partnerekkel erősítenek a magyar startupok

A Startup Campus Hungary powered by HEPA idén is kiemelt céljának tekinti az ígéretes magyar startupok nemzetközi piacra lépésének támogatását, köztük az élelmiszer és vendéglátóipar, valamint az egészségügy területén induló innovatív vállalkozásokat. Az élelmiszeripari startupok a londoni Food Matters Live 2019 expón, az egészségügy területén fejlesztő csapatok pedig Düsseldorfban a MEDICA 2019 kiállításon ismerkedhettek a befektetőkkel és az iparág képviselőivel. A kiállításokra a Startup Campus tíz startupnak biztosított kiutazási és megjelenési lehetőséget a HEPA – Magyar Exportfejlesztési Ügynökség támogatásával.

Londonban a Food Matters Live 2019 expón a ReCash, a Green Drops Farm, a Scolvo és a InDeRe társaságok vettek részt. A nagyszabású rendezvényen a csapatok a Startup Campus londoni irodája által előzetesen kiválasztott potenciális partnereknek üzleti és szakmai találkozókon mutatták be fejlesztéseiket. A Magyar Nagykövetségen szervezett eseményen, meghívott vendégként, az IHG szállodalánc képviseletében, Rita Martins Bengtsson üzletfejlesztési igazgató és a Best of Hungary (pár éve startup cégként indult, magyar prémium termékeket importáló cég) ügyvezető igazgatója, Kopácsi Zoltán vettek részt.

A nemzetközi piacra lépési túra részeként az Enterprise Europe Network közreműködésével szervezett találkozók keretében, jogi tanácsadást is kaptak a cégek a brit Forbury InvestmentNetwork képviselőitől. Az eseményen Hopka Zoltán, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) szakértője is értékelte a startupok előadásait. Léderer Balázs a The Healthy Food Development alapítója osztotta meg a tapasztalatait, tudását arról, hogy hogyan kell magyarként az élelmiszeriparban vállalkozást indítani és sikerre vinni az Egyesült Királyságban. A londoni túrán a csapatok a Playfair Capital, helyi kockázatitőke befektető épületében, a Founders Network által szervezett „Product Market Fit and Pivoting” programon, majd a Department for International Trade, Food and Drink Investment menedzserével, Dele Osunsamsi-vel való beszélgetésen szereztek még több releváns üzleti kapcsolatot.

Boda Kálmán, a Scolvo alapítója így foglalta össze a tapasztalatait: “A túra tematikája lehetővé tette, hogy információt nyerjünk a meghatározó piaci szereplőkről, potenciális partnerekről, valamint a piacra lépés lehetőségeiről.  A közeljövőben mindannyian külföldi terjeszkedést tűztünk ki célul, aminek az egyik legfontosabb pillér a személyes kapcsolatépítés – ezt erősítette meg Léderer Balázs a The Healthy Food Development alapítója is. Azt gondolom, az itt eltöltött mindössze három nap alatt ebben nagyot léptünk előre!”

A londoni szakmai találkozókkal egyidőben, Düsseldorfban a Startup Campus berlini munkatársai a MEDICA kiállításon való sikeres kapcsolatépítésben támogatták a német „soft-landing” piacra lépési programban részt vevő hat magyar startup vállalkozást. Az eseményre az idei évben is több mit 60 országból, közel 5200 kiállító regisztrált, akik a négynapos rendezvény során több mint 120 000 látogatót fogadtak a kiállítási standoknál, hogy bemutathassák az egészségügy különböző területein fejlesztett termékeiket, szolgáltatásaikat.

A pécsi YourAnastomosis nemzetközi üzletfejlesztésért felelős vezetője Horváth Noémi elmondta: “Már a kiállítást megelőzően is folyamatosan építettük ki a kapcsolatokat a potenciális partnerekkel, együttműködő klinikákkal, így, a MEDICA-ra számos egyeztetést sikerült szervezni. Ezek közük kiemelném a Fraunhofer Kutatóintézet szájsebészeti osztályának professzorával folytatott beszélgetést, aki azonnal megértette termékünk forradalmi újítását, és biztosított minket az együttműködésről. Fontos megemlíteni a kanadai székhelyű LOK Corporation-t is, mely a világ 50 országában jelenlévő orvostechnikai disztribútor cég. A standnál folytatott egyeztetésünket követően ügyvezetője egyértelművé tette, hogy szeretné felvenni termékünket az értékesítési portfóliójukba.”

A Startup Campus és a HEPA által támogatott hazai technológiai innovációk a következő hetekben a londoni FintechConnect eseményen, valamint az egészségügyi kutatás-fejlesztési cégeknek szóló, a Tel-Aviv Egyetem, valamint a Lahav Executive Education és az Israel Advanced Technology Industries Organization (IATI) által szervezett képzésben vehetnek részt.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben