Hirdetés

Növekszik az e-kereskedelmi import – ideje felzárkózni a magyar cégeknek

A magyar e-kereskedelmi cégek elveszítik versenyelőnyüket, ha nem kezdenek el exportálni Európába – állítja a 16 országot kiszolgáló Frisbo nemzetközi fulfillment cég. A társaság szerint a hazai cégek trónkövetelői már a kapuk előtt állnak.

A magyar e-kereskedelmi piac 2020-ban 46%-os növekedést tapasztalt, az iparág éves bevétele elérte az 1,7 milliárd eurót. Az e-kereskedelem várhatóan tovább növekszik, az előrejelzések szerint évi 12%-os növekedési ütemmel. A vásárlók egyre inkább az online vásárlást részesítik majd előnyben, részben azért, mert a középkorúak és az idősebbek a járvány során rájöttek, hogy az online vásárlás kényelmesebb és biztonságosabb, másrészt a teljesen digitális Z generáció egyre nagyobb része jelentős vásárlóerőre tesz szert az elkövetkező években.

„Bár az e-kereskedelmi bevételek fellendülése érthető módon további optimizmusra ad okot, a magyar vállalatoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy a szomszédos országokból sok potens kereskedő érdeklődéssel tekint Magyarországra” – mondja Bogdan Colceriu, a Frisbo nemzetközi e-logisztikai cég vezérigazgatója. – „A lengyel, cseh, szlovák és román cégek szívesen értékesítenek a magyar közönségnek, az e-kereskedelmi import aránya növekszik.

A nemzetközi e-kereskedelemben több mint 10 éves tapasztalattal rendelkező Bogdan Colceriu szerint az átlagfogyasztót nem érdekli, hogy helyi webshopból vásárol-e, vagy sem, amíg időben megkapja a terméket. Magyarország 15 legnagyobb e-kereskedője közül csak kettő magyar tulajdonú cég, de sokkal több nemzetközi szereplő áll készen arra, hogy belépjen a magyar piacra.

A magyar cégeknek a versenyelőnyük megtartása érdekében el kell kezdeniük a határon túli értékesítést, a magyar e-kereskedelem exportjának meg kell közelítenie az import szintjét. A július 1-jén bevezetett áfaszabályok változása ezt elősegítheti. Korábban a kereskedőknek gyakorlatilag annyi országba kellett adózniuk, ahány országba értékesítettek. Az idei évtől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az adóbevallás alapján teljesíti a kifizetéseket a jogosult országoknak.

A külföldi piacokon való sikerhez az e-kereskedelmi cégeknek megfelelő exporttervvel, stabil logisztikával és erős marketinggel kell rendelkezniük. A Frisbo az egyetlen olyan teljesítői hálózat Európában, amely gyors hozzáférést biztosít ellenőrzött raktárakhoz, komplett komissiózási és csomagolási szolgáltatásokkal, valamint egyetlen platformot kínál az összes értékesítési csatorna egy helyen történő kezelésére (e-kereskedelmi platformok és piacterek integrációjával), valamint a helyi futárokkal történő kiszállítások megszervezésére és nyomon követésére. A vállalat ingyenes tanácsadási szolgáltatásokat nyújt az új piacokra való terjeszkedéshez, beleértve az olyan partneri szolgáltatásokhoz való hozzáférést, mint az e-kereskedelmi marketing, ügyféltámogatás, ERP, számlázás, jogi tanácsadás, vámügyek, fordítások és egyéb lokalizációs eszközök és termékek.

„Itt az ideje, hogy a magyar cégek átlépjék az országhatárt és kihasználják az európai piac előnyeit, mielőtt az átveszi a saját piacukat” –

figyelmeztet Bogdan Colceriu.

Kik voltak 2024-ben Európa legnagyobb venture debt finanszírozói?

Tavaly igencsak felpörgött a venture debt mint egy ideális finanszírozási forma a gazdaságilag kedvezőtlenebb időkben. Mely pénzintézetek jártak élen abban, hogy kockázati hitelezéssel építsék az európai ökoszisztémát? Mutatjuk.

Bővebben

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben