A CEU iLab kampányt indított, hogy a nemek közötti egyenlőség nagyobb figyelmet kapjon a startup ökoszisztémában.
A Startup Heatmap 2020-ban készült felmérése szerint Európában az alapítóknak mindössze 15,5%-a nő („Women Entrepreneurs in Europe”, 2020). A CEU iLab is szembesül azzal a kihívással, hogy még több női vállalkozói tehetséget találjon. Noha a képzett és tehetséges nőkből nincs hiány (a startup világban sem), alapítót vagy vezetőt mégis kis számban találunk a mai napig. Az iLab ezért megkérte néhány alapítóját, hogy szolgáljanak inspirációul mások számára, és osszák meg a startup közösséggel: miért érdemes vezetővé válni? Mi az a plusz, amit a női lét ad, ha vezetésről van szó? Mi az a koncepció, amit ő nőként letesz az asztalra?
A fent említett 15%-os arány 50%-ra emelése – innen inspirálódik a kampány megjelölésére használatos #15to50 hashtag – talán túl ambiciózusnak tűnik, de végső soron ez lenne a fő cél: elérni a nemek közötti egyenlőséget, és több női alapítót és vezetőt találni.
Az iLab-hez köthető 10 alapító vagy vezető személyes történeteken keresztül mutatja be, mit jelent vezetőként a női identitás, és miért érdemes vállalkozni. A megszólalók közt található többek között Kormos Zsófia, az Alpha Femtech társalapítója, Jelena Langer, a Longevity Project társtulajdonosa, vagy az iLab-igazgató Kozma Andrea is. Az angol nyelvű kampányt a iLab Facebook oldalán és weboldalán is lehet követni – érdemes csekkolni, mert sok értékes mondanivalót
A kampány fotóit Illya Ovchar készítette.