A mesterséges intelligenciát használó, önvezető technológiát fejlesztő brit startup be is jelentette: új központját Stuttgartban hozta létre.
„2025 a Wayve globális terjeszkedésének éve. Gazdag autóipari örökségével és erős mérnöki szakértelmével Németország tökéletes helyszín az AI-alapú vezetési technológia fejlesztésének és bevezetésének akcelerálására.”
Így jelentette be Alex Kendall, a Wayve vezérigazgatója és társalapítója, hogy Stuttgart térségében megnyitották a startupi új központját. A németországi telephely célja tökéletesíteni a startup önvezető technológiáját, hogy később innen lehessen majd terjeszkedni tovább a globális piacra.
A korábbi részek tartalmából
A 2017-ben létrejött londoni startup innovatív önvezető technológiát fejleszt, ami
az előre beprogramozás helyett folyamatosan tanuló, a környezetéhez alkalmazkodó mesterséges intelligenciát használ a járművei vezetésére. A Wayve ezzel eliminálja a költséges robotstackek és bonyolult HD-térképek szükségességét,
így költséghatékonyabb megoldást kínálva az autógyártók számára. A londoni cég innovációjának tesztelését a brit , valamint az amerikai utakon is megkezdte tavalyig.
A vállalkozás jó ideig a teljesen saját önvezető autók fejlesztését tűzte ki célul, a pár éve bekövezett pivotálás után viszont a mások által készített járművekbe beépíthető önvezető rendszerekre kezdett el koncentrálni.
Az újratervezés mögött az a megfontolás állt, hogy a startup hamarabb legyen képes a bevételgenerálásra – és ezt az ígéretet a befektetői piac komolyan is vette. Olyannyira, hogy a Wayve a tavalyi év egyik legkiemelkedőbb befektetését jegyezhette:
a SoftBank, az Nvidia és a Microsoft jóvoltából 1,05 milliárd dolláros Series C kört sikerült bevonnia, ezzel egyúttal bőven átugorva az unikornissá válás küszöbét jelentő 1 milliárd dolláros értékelést.
A németországi telephely megnyitása és a globális terjeszkedés belebegtetése pont ezeknek a befektetőknek is szól, jelezve: nem volt indokolatlan a bizalmuk.
Németország lehet a Wayve ugródeszkája a japán piacra
Mint arra a Wayve közleménye kitér, a stuttgarti központban közúti tesztelési és fejlesztési feladatokat végeznek el, és ott elsősorban a vezetőtámogató rendszer funkcióinak – például a sávváltást segítő rendszer – tökéletesítésére koncentrálnak. Mindemellett a Wayve egy új tesztjárműflottát is indít a német utakon.
A közlemény kiemeli továbbá a németországi mérnöki tehetségekhez való hozzáférés fontosságát, valamint a baden-württembergi tartományi kormány elkötelezettségét a járműautomatizálás és az AI-technológia célzott felhasználása terén is.
A Sifted információi szerint egyébként a Wayve még nem kötött lereskedelmi megállapodást egyik német autógyártóval sem, de reméli, hogy ez hamarosan megtörténik. Ami a jövőt illeti, a lap úgy tudja, hogy
a globális terjeszkedés elsődleges iránya Japán lehet, nem függetlenül a startup egyik legnagyobb befektetőjétől, a japán SoftBanktól.
KÉPEK: A Wayve tesztflottájának gépjárművei Németországban. Forrás: A Wayve sajtóközleménye