Hirdetés

Németországból terjeszkedne a globális piacra a tavalyi év egyik ígéretes unikornisa, a Wayve

A mesterséges intelligenciát használó, önvezető technológiát fejlesztő brit startup be is jelentette: új központját Stuttgartban hozta létre.

„2025 a Wayve globális terjeszkedésének éve. Gazdag autóipari örökségével és erős mérnöki szakértelmével Németország tökéletes helyszín az AI-alapú vezetési technológia fejlesztésének és bevezetésének akcelerálására.”

Így jelentette be Alex Kendall, a Wayve vezérigazgatója és társalapítója, hogy Stuttgart térségében megnyitották a startupi új központját. A németországi telephely célja tökéletesíteni a startup önvezető technológiáját, hogy később innen lehessen majd terjeszkedni tovább a globális piacra.

A korábbi részek tartalmából

A 2017-ben létrejött londoni startup innovatív önvezető technológiát fejleszt, ami

az előre beprogramozás helyett folyamatosan tanuló, a környezetéhez alkalmazkodó mesterséges intelligenciát használ a járművei vezetésére. A Wayve ezzel eliminálja a költséges robotstackek és bonyolult HD-térképek szükségességét,

így költséghatékonyabb megoldást kínálva az autógyártók számára. A londoni cég innovációjának tesztelését a brit , valamint az amerikai utakon is megkezdte tavalyig.

A vállalkozás jó ideig a teljesen saját önvezető autók fejlesztését tűzte ki célul, a pár éve bekövezett pivotálás után viszont a mások által készített járművekbe beépíthető önvezető rendszerekre kezdett el koncentrálni.

Az újratervezés mögött az a megfontolás állt, hogy a startup hamarabb legyen képes a bevételgenerálásra – és ezt az ígéretet a befektetői piac komolyan is vette. Olyannyira, hogy a Wayve a tavalyi év egyik legkiemelkedőbb befektetését jegyezhette:

a SoftBank, az Nvidia és a Microsoft jóvoltából 1,05 milliárd dolláros Series C kört sikerült bevonnia, ezzel egyúttal bőven átugorva az unikornissá válás küszöbét jelentő 1 milliárd dolláros értékelést.

A németországi telephely megnyitása és a globális terjeszkedés belebegtetése pont ezeknek a befektetőknek is szól, jelezve: nem volt indokolatlan a bizalmuk.

Németország lehet a Wayve ugródeszkája a japán piacra

Mint arra a Wayve közleménye kitér, a stuttgarti központban közúti tesztelési és fejlesztési feladatokat végeznek el, és ott elsősorban a vezetőtámogató rendszer funkcióinak – például a sávváltást segítő rendszer – tökéletesítésére koncentrálnak. Mindemellett a Wayve egy új tesztjárműflottát is indít a német utakon.

A közlemény kiemeli továbbá a németországi mérnöki tehetségekhez való hozzáférés fontosságát, valamint a baden-württembergi tartományi kormány elkötelezettségét a járműautomatizálás és az AI-technológia célzott felhasználása terén is.

A Sifted információi szerint egyébként a Wayve még nem kötött lereskedelmi megállapodást egyik német autógyártóval sem, de reméli, hogy ez hamarosan megtörténik. Ami a jövőt illeti, a lap úgy tudja, hogy

a globális terjeszkedés elsődleges iránya Japán lehet, nem függetlenül a startup egyik legnagyobb befektetőjétől, a japán SoftBanktól.

KÉPEK: A Wayve tesztflottájának gépjárművei Németországban. Forrás: A Wayve sajtóközleménye

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben