Hirdetés

Nincs több politika a Twitteren

A Twitter a továbbiakban nem fogad el politikai hirdetéseket. A döntést a közösségi portál elnök-vezérigazgatója, Jack Dorsey jelentette be, aki bejegyzésében jelezte, a politikai üzeneteket “kiérdemelni kell, és nem megvásárolni”.

“Ez nem a szabad véleménynyilvánításról szól, ez azt jelenti, hogy fizetsz, hogy elérj emberekhez” – fogalmazott a személyes Twitter-oldalán közzétett egyik bejegyzésében az elnök-vezérigazgató. Leszögezte azt is, hogy ennek a módszernek olyan “jelentős következményei vannak, amelyeket a mai demokratikus infrastruktúra képtelen kezelni” – idézi a Twitter vezetőjének bejegyzését az MTI.

“Úgy döntöttünk, hogy világszerte minden politikai hirdetést leállítunk a Twitteren” – közölte Dorsey. Hangsúlyozta azt is, hogy “a politikai üzenetek akkor érik el az embereket, ha elolvassák vagy újra-tweetelik őket. Fizetni az elérésért azt jelenti, hogy megspóroljuk ezt a döntést, és túlzóan optimalizált és célzott politikai üzeneteket erőltetünk az emberekre. Mi pedig úgy gondoljuk, hogy döntésüket nem szabad pénzzel kompromittálni”.

A bejelentés után megjelent első kommentárok megjegyezték: a döntés olyan társadalmi-politikai légkörben született, amikor a közösségi média különböző platformjain – köztük is elsősorban a Facebookon – megjelenő politikai hirdetéseket kiemelt figyelem és vizsgálódás övezi.

Október elején különösen éles vita bontakozott ki, amikor a Facebook nem volt hajlandó eltávolítani Donald Trump amerikai elnök kampánycsapatának egyik hirdetését, amelyben Trump lehetséges választási ellenfelét, Joe Biden volt alelnököt támadták.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója a múlt héten tartott kongresszusi meghallgatáson azt közölte: a közösségi portál továbbra is közzétesz politikai hirdetéseket, mert meggyőződése szerint ezzel elősegíti a nyilvános politikai és társadalmi diskurzust.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben