Y Combinator, Oliver Jung, Sequoia Scout – többek között ők adtak a San Francisco-i startupnak 11,5 millió dollár pre-seed finanszírozást annak érdekében, hogy az Artisan a teljes kimenő értékesítési folyamatot automatizálhassa erre képzett AI-asszisztenseivel.
Immáron negyedszerre sikerült tőkét bevonnia a San Francisco-i székhelyű egyik feltörekvő AI-startupnak, az Artisannak.
A mindössze tavaly alapított vállalkozás 11,5 millió dolláros pre-seed kört vont be olyan korábbi befektetőktől, mint az Y Combinator (aminek programjában részt is vett a vállalkozás), Oliver Jung (aki az elsők között fektetett be az Airbnb-be, a Birdbe vagy a Revolutba),
továbbá a Sequoia Scout , a BOND és a korai szakaszű befektetésekre specializálódott lengyel AIP Seed.
Mit csinál az Artisan startup?
A fiatal cég a mesterséges intelligenciát integrálja az értékesítési láncba, ami képes kezelni és automatizáltan működtetni a pepecselős munkák jelentős részét. Ennek keretében a fejlesztők egy virtuális avatárt, úgynevezett artisant hoztak létre Ava néven, ami képes B2B alapon az adott cégnek:
- felkutatni és azonosítani a potenciális ügyfeleit,
- a leendő ügyfélre specifikusan kiválasztani a hatékony értékesítési stratégiát, és ennek alapján személyre szabott mailekkel felvenni vele a kapcsolatot,
- valamint optimalizálni a kézbesítést, hogy a lehetséges ügyfélt el is érje az adott cég.
Így néz ki Ava, az Artisan AI-asszisztense. Forrás: Az Artisan honlapja
Ami az Artisant nagyban megkülönbözteti a többi automatizált leadgeneráló szoftverfejlesztőtől, az az eszközrendszer egyesítése:
Ava több tucat forrásból táplálkozó, 300 millió B2B kapcsolatot tartalmazó adatbázist használ fel, amit képes egységesen kezelni, automatizálja a kontaktlisták létrehozását, az adatok ellenőrzését és a CRM-irányelvek frissítését.
Így a felhasználó nem kényszerül rá arra, hogy kétes minőségű kontaktlisták között válogasson, vagy akár manuálisan próbálja felderíteni a leadeket. Ahogyan Jaspar Carmichael-Jack, a startup társalapítója és vezérigazgatója ismerteti: Ava AI-asszisztensük naponta akár 50 új leadet is képes generálni a kimenő értékesítési folyamatban, hozzájárulva az értékesítési tevékenység optimalizálásához.
A startup értékelése egyébként a Dealroom platformja szerint jelenleg 46-69 millió dollár közöttire tehető.
Ava mellett hamarosan debütálhat Lucas és Elijah is
A mostani pre-seed finanszírozási kört a startup az Ava-modell képességeinek fejlesztésére és bővítésére szeretné felhasználni. Továbbá az Artisan dolgozik más feladatokat, funkciókat ellátó AI-asszisztensek létrehozásán is: a marketing területén Lucas, az ügyfélsikeresség területén pedig Elijah néven szeretne szeretne bevezetni új artisanokat.
Így az Artisan a tőkét arra is fogja fordítani, hogy ezekkel az új avatárokkal egy adott cég teljes go-to-market startégiáját (a teljes értékesítési folyamatot, amin keresztül a vásárló eljut az adott termék/szolgáltatás megvásárlásáig) egy platformon belül lefedje.
NYITÓKÉP: Jaspar Carmichael-Jack és Samantha Stallings, az Artisan társalapítói. Forrás: Jaspar Carmichael-Jack / Instagram