Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Jelentős nemzetközi sikert könyvelhet el a magyar Gravity R&D. A perszonalizációval foglalkozó informatikai gyártó cég saját fejlesztésű szolgáltatásával az e-kereskedelem és a digitális média szereplőit segíti, hogy testreszabott ajánlatokat adhassanak a vásárlóiknak és ezzel növeljék forgalmukat. Az adattudomány és a gépi tanulás szakértői által 2007-ben alapított Gravity R&D-t most felvásárolja az amerikai Nasdaq tőzsdén jegyzett Taboola. A Taboola az egész nyílt weben (open web) nyújt személyre szabott ajánlásokat, és segíti a felhasználókat a számukra érdekes dolgok felfedezésében. Ebben  a szegmensben a Taboola a globális piac egyik legjelentősebb szereplője. 

Pontos iránytű az online birodalomhoz

Az amerikai céghez jól passzol a magyar cég által fejlesztett, mélytanuláson alapuló Yusp szolgáltatás. A Gravity R&D kezdeti ismertségét azzal szerezte, hogy alapítói holtversenyben az első helyen végeztek a Netflix streamingszolgáltató által kiírt “Netflix Prize” nemzetközi gépi tanulási versenyén, amelynek célja a Netflix ajánlási technológiájának javítása volt, vagyis olyan tartalmak ajánlása, hogy a Netflix  felhasználói minél tovább maradjanak előfizetők.  

A Tikk Domonkos, Takács Gábor, Pilászy István és Németh Bottyán által alapított Gravity R&D-nek mára több mint 20 országban vannak ügyfelei, és jelenleg havonta több mint 35 milliárd ajánlást biztosít a kiskereskedelem, az e-kereskedelem és a digitális média vezető szereplőinek, többek között  a Deutsche Telekom Magyarországnak, a spanyol piacvezető médiacsoportnak (La Vanguardia), vagy a legnagyobb török online piactérnek (n11.com).

Fejlesztői központ jön Magyarországra

A Taboola nem áll meg a Gravity R&D felvásárlásánál: a folyamatban lévő akvizíció keretében magas hozzáadott-értékű fejlesztői központot hoz létre Magyarországon. Az akvizíció része az amerikai cég céljának, hogy évente 100 millió dollárt – 36 milliárd forintot – fektessen be a kutatás-fejlesztésbe.

„A technológiába – mind a csapatba, mind az általuk készített szoftvertermékekbe  – történő beruházásaink továbbra is stratégiai előnyt biztosítanak a Taboolának” – mondta Adam Singolda, az amerikai vállalat  vezérigazgatója és alapítója. Hozzátette: „A Gravity R&D befogadása a Taboola családjába azt jelenti, hogy a Taboola még pontosabb ajánlásokat tehet, és még jobban teljesíthet olyan területeken, mint a dinamikus kreatív optimalizálás és a személyre szabás, így pedig jobb eredményeket tud elérni a hirdetők számára, különösen az e-kereskedelem területén. Egy olyan magasan képzett csapatnál, amely éveket töltött ennek a technológiának a tökéletesítésével, nem volt alkalmasabb vállalat arra, hogy segítse a sikerünket ezen a területen.”

Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezérigazgatója a felvásárlást és a Taboola fejlesztői bázisról szóló döntését kommentálva azt mondta: „Az e-kereskedelem és a digitális médiaszolgáltatás területén az ügyfelekért folytatott verseny továbbra is az ügyfélélmény és a testreszabás körül forog. Az elmúlt 12 évet a márkák életét megkönnyítő technológia fejlesztésével töltöttük, és a Taboolával együtt izgatottan várjuk, hogy ezt a technológiát több nagyságrenddel nagyobb új ügyfélkörhöz juttathassuk el”. 

A zártkörű tranzakció részletei nem publikusak, de az OXO Technologies Holding Nyrt. közleményéből kiderül, hogy a befektető részesedésére eső rögzített vételárhányad 1 milliárd forintos összegben került meghatározásra. A felvásárlás várhatóan 2022 második negyedévének végén vagy a harmadik negyedévének az elején zárul le.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben