Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a McDonald’s korábbi marketing igazgatótanácsi elnöke, Kercsmár András, aki a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.
A MyFarm egy közösségi jótékonysági fókuszú projektként indult közel 6 éve: az alapító Kövesdi Gábor először csak az édesapjának szeretett volna munkahelyet teremteni azzal, hogy előfizetéses rendszerben árult és szállított ki vegyszermentesen termelt háztáji zöldséget és gyümölcsöt.
Náluk a termék nem a zöldség, hanem a föld: egy parcella, amit a szezonra bérelhet ki a vásárló. A gazdák ezen a földön megtermelik a zöldséget, amit aztán heti vagy havi rendszerességgel kiszállít a cég.
A kosárközösség mára öt MyFarm-kertet működtet országszerte, a franchise modellhez hasonlóan.
Balogh Petya mellé csatlakozik befektetőként a McDonald’s korábbi vezetője
A MyFarm sikerei a befektetők figyelmét is felkeltették: elsőként Balogh Petya angyalbefektető, a napokban pedig
Kercsmár András, az első hazai, franchise-alapon működő McDonald’s tulajdonosa szerzett tulajdonrészt a MyFarm közösségi kertekben.
„Nem családi vállalkozást építünk, a milliárdos forgalom a cél” – jelölte ki az új irányt a befektető a Forbes-nak nyilatkozva. A cél nemzetközi piacra törni, ehhez egy modellváltáson is túl kell esnie a cégnek. Jelenleg a gazdák szállítják ki a termékeiket, ezt fogja felváltani egy, a MyFarm franchise által biztosított logisztikai rendszer. A szolgáltatások skálázása és a franchise-modell mellett egy közös minőségbiztosítási programot is kidolgoznak, ami a vevők számára egy sokkal biztonságosabb előfizetési modellt kínál majd. Ezt a MyFarm a franchise-erek termelés-technológiai fejlesztésével is megtámogatja majd.
Az európai terjeszkedés kapcsán elsőként keresleti (vevői) oldalról Szlovákia, Szlovénia és Ausztria jöhet szóba, míg a kínálat (gazda) oldaláról egyelőre szlovákiai partnerekkel keresi az együttműködést a MyFarm csapata, amely a hazai gazdahálózatát is tovább bővítené.
NYITÓKÉP: MyFarm