Hirdetés

Nem könnyű bejutni a legnagyobb forgalmú webshopok közé

A haza webáruházak közül idén az  eMAG vezeti a forgalom szerinti rangsort – így megelőzi az eddigi éllovas Extreme Digitalt. A GKI Digital által összeállít lista alapján a harmadik legnagyobb online forgalmú webáruház a Media Markt lett. A piac koncentrációját jól mutatja, hogy az első tíz a teljes forgalom 35 százalékát adta.

Az eMAG a toplista első helyét négy év után vette át az eddigi listavezető Extreme Digital-tól. A két legnagyobb online áruház a tavalyi eredményük alapján helyet cserélt egymással, ugyanakkor nyitott a kérdés, hogy a néhány hónapja bejelentett fúziójuk miként alakítja majd át a piaci erőviszonyokat. Ennek megválaszolására alighanem 2020-ig még várnunk kell. Mindkét áruház webplázának tekinthető, vertikálisan és horizontálisan is széles termékpalettával, azonban az eMAG kizárólag online értékesít – az első tíz kereskedő közül egyedüliként.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a piacra lépésünket követő hatodik évben már több, mint 1500 kategóriában 1,3 millió termékkel várja az oldal a magyar látogatókat.”

„Tavaly közel másfél millióan vásároltak nálunk, amit részben a nagy sikerű Árak Forradalma, Készletkisöprés és Black Friday kampányainknak, részben kiemelkedő szolgáltatási színvonalunknak köszönhetünk. A személyre szabott ajánlatok, a háztól-házig garancia, a 30 napos visszaküldési lehetőség, a rendelés nyomon követése és a 7/7-es ügyfélszolgálat mind-mind hozzájárulnak egy jobb vásárlási élmény kialakításához. Úgy gondolom, hogy a magyar e-kereskedelmi piac első számú szereplőjévé válni csak az tud, aki a legnagyobb ígéreteket teszi és meg is tartja kivétel nélkül. Ez is része annak, amit a “Többet találsz, mint gondolnád” jelent számunkra” – értékelte az eredményt Catalin Dit, az eMAG-ot üzemeltető Dante International Kft. ügyvezető igazgatója.

A GKI Digital e-toplistáján szereplő első 10 webáruház a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat realizált online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.

A GKI Digital által nyilvántartott több, mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35% volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenést mutat az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak esetében a növekedési dinamika alacsonyabb a piaci átlagnál, az első 10 összesített forgalma csupán 11%-kal nőtt egy év alatt, miközben a hazai online kiskereskedelem 17%-ot bővült.

A legnagyobb webáruházak körében komoly változások történtek, történnek. Miközben a lista szereplőinek egy része 2018-ban kiemelkedő bővülést tudott elérni, addig több kereskedő stagnálást, vagy akár forgalmi visszaesést volt kénytelen megélni. Ezzel párhuzamosan a TOP10 mögötti webáruházak erős középmezőnyt alakítottak ki. A változások mögött érdekes és fontos trend, hogy a meghatározó, hagyományos bolti háttérrel rendelkező kereskedők egyre nagyobb piaci súlyt szereznek az online értékesítések terén is.

Az elmúlt években egyértelművé vált, hogy a 10 legnagyobb forgalmú webáruház közé nem könnyű bejutni. Ez a tavalyi listához hasonlóan idén is csak egy szereplőnek sikerült: 2018-as online értékesítési eredményei alapján a lista 7. helyére került a Magyar Telekom online shopja. Az összesített 7. pozíció mellett egyben a Telekom a legnagyobb forgalmú online mobiltelefon és tablet értékesítő is a mezőnyben.

A TOP10

  • 1. eMAG
  • 2. Extreme Digital
  • 3. Media Markt
  • 4. Alza.hu
  • 5. 220 VOLT
  • 6. iPon
  • 7. Telekom
  • 8. TESCO
  • 9. Aqua
  • 10. Libri-Bookline

Ünnepeld meg a startup-ökoszisztéma legjobbjait a CEEcosystem Summiton!

Díjat fognak kapni a 2024-es év legkiemelkedőbb startupjai, befektetői, mentorai és a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányai. A Central European Ecosystem Summit továbbá növeli a hazai és regionális startup-ökoszisztéma láthatóságát, összehozza az embereket és elősegíti a tudásmegosztást.

Bővebben