Hirdetés

Nem indulunk útnak telefon nélkül

Mobiltelefon, külső akku és fényképezőgép – ezek nélkül biztosan nem indul útnak a magyar, derül ki a MediaMarkt friss reprezentatív kutatásából. A megkérdezettek közel negyedét szinte mindig elektronikus eszközei segítették ki utazás során, a nyaralók felének pedig a hosszabb üzemidő jelentené a nagyobb biztonságot. Feltöltődni tehát nem csak magának az utazónak kell – negyven százalékuk szállást is az alapján választ, hogy biztosan tölteni tudja az eszközeit. A külső töltők töretlenül népszerűek, idén nyár elején már kétszer annyit vettek belőlük, mint egy évvel korábban, a műszaki áruházlánc adatai szerint.

A magyarok közel 80%-a mobiltelefon nélkül útnak sem indul, negyedénél biztosan bekerül a kofferba a külső akkumulátor is nyaralás előtt, míg 24%-uk a fényképezőgépet és/vagy kamerát sem hagyja otthon semmi pénzért. A MediaMarkt megbízásából, a Pulzus kutatócég által készített reprezentatív kutatásból az is kiderült, hogy az elektronikai eszközök egyfajta biztonságot is jelentenek utazás során, a megkérdezettek 24%-át szinte mindig ezek húzták ki a csávából, további 60%-kal pedig gyakran vagy néha előfordult már, hogy navigációban, segélyhíváshoz, vagy éppen fizetési probléma esetén eszközére támaszkodott.

Veress Zoltán, a MediaMarkt szakértője szerint összességében a fényképezőgépek, kamerák forgalma minden nyári szezonban megnő, az utóbbi időszakban viszont leginkább az akciókamerák (pl. ide tartozik a GoPro) forgalma nőtt kiemelkedően. Emellett a hálózati átalakítókat is rendszeresen keresik a nyári szezonban, amelyek a külföldi, más szabványtípusú konnektoroknál is megoldhatják a töltés problémáját.

A kutatásban arra is kíváncsiak voltak, hogy az elektronikus eszközökkel kapcsolatban milyen tipikus bosszúságok fenyegetik az utazókat. A megkérdezettek 48%-ának merült le fényképezőgépe az utazás során, miközben szükség lett volna rá, 39% otthon hagyta a töltőt, vagy egyéb szükséges kiegészítőt, 41%-át pedig az érintette kellemetlenül, hogy nem volt internethozzáférése az adott helyen. Érdekesség, hogy az utóbbi leginkább a fiatalabb, 18-39 éves korosztályt érinti.

„A hordozható töltők, azaz Powerbank-ek népszerűsége a nyár beköszöntével általában megugrik, idén június-júliusban pedig még a szokásosnál is nagyobb volt a növekedés, kétszer annyit adtunk el belőlük, mint tavaly.” – mondta el Papp Balázs, a MediaMarkt kategóriavezetője, aki azt is hozzátette: „A vásárlók már jellemzően 10.000-20.000mAh, azaz nagyobb kapacitású külső töltőket keresik, sőt, igény mutatkozik az ennél is nagyobb, 50.000mAh készülékekre, így mi is bővítjük a kínálatunkat. Az energiahatékonyságra törekvők a szintén bővülő napelemes töltő-kínálatunkból tudnak választani, illetve sok készüléknél elérhető a vezeték nélküli töltés, ami nagyban megkönnyíti a műveletet.”

A szakember arra is kitért, hogy sokan nem tudják, de egy hordozható töltő a telefonon kívül még számos egyéb eszközt is képes tölteni, például okosórát, navigációs készüléket, tabletet, vagy hordozható fülest, hangszórót. A legnagyobb kapacitásúakkal egyszerre több készüléket is lehet tölteni, sőt, az 50.000mAh teljesítményű akár egy laptopot is képes energiával ellátni.

Ami a felkészülést illeti, a megkérdezettek közel 80%-ának gondja van arra, hogy feltöltse eszközeit indulás előtt, 45%-uk pedig külső töltőt, vagy pótakkut is visz magával. Az igényt a maximális üzemidő-készenlétre az is jelzi, hogy 40%-uk csak olyan szállodába foglal szállást, ahol töltheti majd eszközét. A hosszabb üzemidő a legfontosabb olyan szempont, ami könnyítené a megkérdezettek számára az eszközhasználatot a nyaralás során, 79% ezt tartja a legfontosabb jellemzőnek.

Hackathon: kiberbiztonsági innovációs versenyt rendeznek magyar egyetemistáknak

A kibertér tele van időszerű kihívásokkal, amelyek rendkívüli hatással lehetnek a mindennapjainkra. Erre időszerű példa a 2022. május 7-én történt kibertámadás, amely az Egyesült Államok Colonial Pipeline rendszerét bénította meg. Egy számlázási szoftvert ért támadás, képes volt az ellátó láncra súlyos következményekkel hatni.

Bővebben

Szerezz 15 millió forintos támogatást az ötletedért és vedd fel a harcot a műanyagszennyezéssel!

Megnyílt a jelentkezés a Startup Plastic Surgery programra, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kereső startupoknak. Az akcelerátor programra október 10-ig várják olyan minimum két fős csapatok jelentkezését, akik innovatív ötleteikkel, termékeikkel, vagy technológiákkal járulhatnak hozzá a műanyagipar megújításához és a karbonsemleges jövőhöz.

Bővebben

A repoharak örökké aktuális dilemmáját most egy fizetési szolgáltató oldaná meg

Bér és borravaló küldése közvetlenül a személyzet kártyájára, beszállítók kifizetése, vagy akár a repoharak betétdíjának kártyára történő utalása néhány másodperc alatt – néhány példa arra, hogy a Mastercard Send hogyan teheti gyorsabbá, gördülékenyebbé és biztonságosabbá a vendéglátásban és a gasztronómiában történő fizetéseket.

Bővebben

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások