Hirdetés

Nem független forrásból tájékozódunk a mobilcsomagokról

A magyar mobiltelefon-előfizetők legnagyobb arányban nem független forrásból, hanem közvetlenül a szolgáltatók hirdetéseiből, értékesítőitől tájékozódnak a tarifacsomagokról – mutatott rá a BillKiller reprezentatív kutatása. Nem meglepő tehát, hogy amíg a magyarok kétharmada 2-3 évente cseréli le a telefonját, mobilcsomagot 10-ből 8-an öt évnél is ritkábban váltanak, holott folyamatosan újabb és újabb ajánlatok jelennek meg a piacon. A BillKiller applikációja több mint négyezer ügyfél számára eddig összesítve négy hónap alatt több mint 220 millió forint megtakarítást kalkulált ingyenesen.

Bár a barátaink, rokonaink és ismerőseink véleménye általában az egyik legmeghatározóbb a családi pénztárcát érintő kérdésekben, ha mobilcsomag-választásról van szó, elsősorban a szolgáltatókra bízzuk magunkat. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller reprezentatív kutatása szerint az előfizetők legnagyobb arányban, pontosan 48 százalékban a szolgáltatók weboldalát használják információs forrásként, a második legmeghatározóbb csatorna (31 százalék) pedig az ügyintézők az üzletben; az utóbbiakra mindenekelőtt a 60 évnél idősebbek hagyatkoznak. Őket követi a felhasználók közvetlen személyes környezete (27 százalék), az olyan független forrásokra, mint a szolgáltatás-összehasonlító portálok vagy az újságcikkek csak közel minden tizedik felhasználó (12 százalék) épít.

„Kérdés, hogy egy versengő piacon milyen mértékben tekinthetünk tudatosnak egy olyan előfizetői döntést, amelyet elsősorban maguk a szolgáltatók befolyásoltak hirdetésekkel vagy személyes tanácsadással. A mobilcsomag-ajánlatok tucatnyi szempontban különböznek egymástól, így a fogyasztók különösen nehéz helyzetben vannak, ha maguk akarják összevetni a szolgáltatók ajánlatait a honlapjukról vagy az értékesítőiktől összeszedett információkból. Nem véletlen, hogy sokan inkább nem váltanak, és mint az adataink mutatják, sajnos hónapról hónapra átlagosan nagyjából ötezer forinttal többet fizetnek, mint kellene” – mutat rá a nem teljes értékű forrásból való tájékozódás következményeire Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

Ennek ismeretében nincs mit csodálkozni azon, hogy bár az előfizetők többsége, 62 százaléka 2-3 évente lecseréli a telefonját, ezeket az alkalmakat jól láthatóan nem használják ki az előfizetésük felülvizsgálatára; szolgáltatót 82 százalék öt évnél ritkábban vált. Ennek pedig megfizetjük az árát. A túlköltés a BillKiller kutatási adatai szerint nagyjából minden harmadik magyar mobiltelefon-előfizetőt (35 százalék) érinti, ugyanis ennyien csúsznak ki – legalább alkalmanként – a tervezett havi mobilfizetési-keretükből.

Holott jelentős összeg is megtakarító, ha megvizsgáljuk, hogy mi a fogyasztási szokásainkhoz leginkább illeszkedő ajánlat. A www.billkiller.hu oldalon ingyenesen elérhető applikáció eddig több mint négyezer ügyfélnek átlagosan 55 700 forintot kalkulált megspórolható összegként a jelenlegi mobilcsomagjukhoz képest egy éves időtartamra vetítve, amelynek összesített összege több mint 225 millió forint.

„Nem beszélhetünk fogyasztói tudatosságról kellő mennyiségű és független forrásból származó hiteles tájékoztatás hiányában. Mi a BillKillernél elkötelezettek vagyunk abban, hogy a mobilcsomagokkal kapcsolatos minden információt részrehajlás nélkül bocsássunk az ügyfelek rendelkezésére. Közép- és hosszú távon pedig célunk, hogy a fogyasztók tudatosságának erősítéséhez minden olyan szektorban hozzájáruljunk, ahol ennek feltételei jelenleg még nem adottak.” – teszi hozzá Sallai Ákos, a BillKiller társalapítója.

Közel 19 milliárd hektoliternyi szennyezett víztől óvta meg a közösségeket a globális vállalat

A Xylem globális víztechnológiai vállalat megoldásai 2021-ben több mint 18,93 milliárd hektoliternyi , az árvizek nyomán érkező, szennyezett víztől mentették meg a közösségeket  – derül ki a vállalat éves Fenntarthatósági Jelentéséből. A társaság jelentős előrelépést ért el karbonlábnyoma csökkentésében is, az üvegházhatású gázkibocsátási intenzitása 12 százalékkal mérséklődött, a vízfelhasználása pedig 22 százalékkal csökkent 2019-hez képest.

Bővebben

Minden, amit egy startupnak tudnia kell a Term Sheetről

Nagyon sok seed fázisban (már rendelkezik valamilyen bevétellel vagy validációval) lévő startupnak álma, hogy kapjon egy term sheetet (indikatív árajánlatot) egy kockázati tőke alaptól. Itt a befektetési összeg már általában minimum 1 millió dollár környékén van ezalatt nem éri meg nagyon átvilágítani a céget, mert a befektetési összeg nagyobbik része az átvilágítási költségekre menne el.

Bővebben

Innovatív duális képzés fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetemen

A közelmúltban sikeresen lezárult EFOP projekt eredményeként jelentős oktatási-képzési fejlesztések valósultak meg a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) és a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központjában (PE ZEK). A 347 millió forintos európai uniós támogatást többek között a duális képzés minőségfejlesztésére, vállalati tananyagainak és ösztöndíjrendszerének fejlesztésére fordították.

Bővebben

Már nem előny, hanem alapkövetelmény: így használják a hazai startupok a legújabb technológiákat 

A legmodernebb technológiák már nemcsak a tech cégek kiváltságai: a hazai startupok a fejlesztés során is alkalmazzák és a termékeik, szolgáltatásaik használatába is beépítik azokat – derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. Ehhez persze a csapatokba olyan szakemberek is kellenek, akik részt tudnak venni a programozásban vagy irányítani tudják a külső fejlesztőket. 

Bővebben

Az iskolakezdési támogatás reneszánszát hozhatja a növekvő infláció

Egész Európában és Magyarországon is csúcsra jár az infláció, ami miatt különösen nagy tehertétel lesz a szeptemberi iskolakezdés a magyar családok számára. Cégmérettől függően jelentős különbség van az iskolakezdési támogatást adó vállalatok arányában: míg 150 fő fölött minden harmadik, addig 50 alkalmazott alatt csak a munkáltatók 10 százaléka alkalmazza ezt a juttatási formát – derül ki az Edenred reprezentatív felméréséből. Pedig az iskolakezdési támogatásnak számos előnye van, akár 22 százalék megtakarítást jelenthet a cégeknek.

Bővebben

Tíz startup képviseli hazánkat a Collision konferencián Torontóban

Az Express Innovation Agency, valamint Magyarország Ottawai Nagykövetsége, Magyarország Torontói Főkonzulátusa, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA Kanadai Partneriroda közös szervezésében tíz magyar startup vesz részt a világ egyik legjelentősebb technológiai eseményén Torontóban a Collision konferencián. A 2022. június 20-23. között megvalósuló techshow-t és kiállítást megelőzően, valamint azt követően nemzetközi befektetőkkel és szakmai partnerekkel is találkozhatnak a résztvevők Kanadában.

Bővebben

Már az épületeket is veszélyeztetik a kibertámadások

Az épületirányításban alkalmazott, IoT technológiát használó eszközök száma a mostani 1,7 milliárdról várhatóan 3 milliárdra nő 2025-re, amiben fontos szerepet játszik, hogy a tulajdonosok és üzemeltetők egyre több kereskedelmi ingatlan esetében nyúlnak a digitalizációhoz és használnak épületirányítási rendszereket a létesítmények korszerűsítésére. Így ezek a kereskedelmi épületek gyakorlatilag a jövő intelligens épületeivé alakulnak, csakhogy mindeközben fokozatosan nő a kiberbiztonsági kockázatuk.

Bővebben

A rugalmas munkaidő a fizetésnél is fontosabb szempont

A 15 évesnél idősebb diákok túlnyomó többsége már dolgozott korábban, idén pedig 96 százalékuk vállalna valamilyen nyári munkát – derül ki a Job Force Iskolaszövetkezet online felméréséből. A legtöbben a kereskedelemben helyezkednének el, a munkahelyválasztásnál pedig a rugalmas időbeosztás a legfontosabb szempont. A diákok közel harmada félretenné a nyáron keresett pénzt, közel 40 százalékuk pedig szívesen helyezkedne el akár hosszabb távon is feladatot vállalva egy fejlődési lehetőséget biztosító környezetben.

Bővebben

Indul a negyedik agrár stratup inkubációs program

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara agrár startup programja 2019 óta több programelemmel is támogatja az új típusú fejlesztéseket, annak érdekében, hogy az agrárium digitalizációs szintje növekedjen és minél több gazdálkodó kezdje alkalmazni a hatékonyságnövelő és fenntartható megoldásokat. Az idei évben negyedik alkalommal induló nagyvállalati–startup inkubációs program fő célja, hogy a szektort érintő kihívásokra megoldásokat találjon. Az

Bővebben