Hirdetés

Nem csak az Y-generáció vágyik az otthonos irodára

Indusztriális, vagány irodában szívesebben dolgozunk, pláne, ha személyre szabható, kreatívan berendezhető terek is a rendelkezésünkre állnak. A tendenciák pedig korosztlytól függetlenek!

A bérlőképviselettel foglalkozó REscon kutatói arra kérték a felmérésben résztvevőket, hogy osztályozzák a különböző stílusú irodákról készült fotókat aszerint, hogy mennyire szívesen dolgoznának ott. Az eredmények azt mutatták, hogy korosztálytól és végzettségtől függetlenül őszintébb, funkcionális dizájnra és otthonosabb környezetre vágynak az irodában dolgozók.

Divathullám vagy megatrend?

Az elmúlt hónapokban többször tapasztaltuk, hogy a budapesti kreatív ipar és az IT-szektor startupjai a szokásos igények mellett új szempontok szerint keresnek irodát. Egyre többet nyom a latban például, hogy mennyire kerékpárosbarát az irodaház vagy mennyire vibráló a környék kulturális és gasztronómiai szempontból – magyarázta Saly Miklós, a REscon partnere. A „kutyát az irodába” mozgalomról beszélgetve jött az ötlet, hogy vizsgáljuk meg a sorból kilógó igényeket, múló divatról van-e szó, vagy összetettebb trendek vannak a háttérben. Az eredmények azt mutatják, hogy az olyan pár éve még ritkaságszámba menő megoldás, mint a látható gépészet vagy az öntött padló valódi emberek valódi igényeire született hiteles válaszok.

A REscon kutatásából kiderült, hogy a fényűző stílust a válaszadók 39 százaléka taszítónak tartotta a munkahelyi közegben.

A legnagyobb elutasítást pedig a kék szőnyegpadló, az alacsonyan lévő álmennyezet és az egy légtérben sorakozó egyforma munkaállomások kombinációja váltja ki

– a válaszadók 81 százaléka nem szívesen dolgozna ilyen közegben.

Ugyanakkor nagyra értékelték a könnyen átalakítható, pillanatnyi igényekre szabható munkaterületeket, amiket maguk tudnak alakítani.

A kutatásban résztvevők többsége olyan irodát választana magának, ami funkcionális, ugyanakkor néhány részletében felidézi az otthoni nappalit, azaz alkalmas a közös munkára és van lehetőség az elvonulásra is.

A munkáltatói márka része az irodai közeg

„Az irodai terek egyértelmű üzenetet hordoznak arról, mennyire becsülik meg, értékelik a cégek a náluk dolgozó embereket. Ahol élhető, barátságos, a kommunikációt támogató, ugyanakkor az elmélyült gondolkodást is lehetővé tevő tereket alakítanak ki, ott érezhető, hogy nem puszta pénztermelő erőforrásként tekintenek az alkalmazottakra” – kommentálta a kutatás eredményeit Bakos Kristóf építész, a REscon ügyvezetője.

A kutatás alapfeltevése az volt, hogy az 1980 után született generációk igényei változtak, így csak bizonyos szubkultúrákra jellemző átalakulásokról van szó, ám meglepetésünkre kiderült, hogy ezek a tendenciák korosztálytól függetlenek.

Őszinte és emberléptékű munkahelyre vágyunk, ami nem csoda, hiszen aktív, felnőtt életünk negyedét a munkahelyen töltjük. A munka és magánélet közötti egyensúlyozás helyett egyre sürgetőbb lenne arra törekedni, hogy a munka is az élet örömteli, tartalmas része legyen

– foglalta össze a kutatás legfontosabb üzenetét Bakos Kristóf.

Forrás: MMOnline

 

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben