Hirdetés

Nem csak az Y-generáció vágyik az otthonos irodára

Indusztriális, vagány irodában szívesebben dolgozunk, pláne, ha személyre szabható, kreatívan berendezhető terek is a rendelkezésünkre állnak. A tendenciák pedig korosztlytól függetlenek!

Hirdetés

A bérlőképviselettel foglalkozó REscon kutatói arra kérték a felmérésben résztvevőket, hogy osztályozzák a különböző stílusú irodákról készült fotókat aszerint, hogy mennyire szívesen dolgoznának ott. Az eredmények azt mutatták, hogy korosztálytól és végzettségtől függetlenül őszintébb, funkcionális dizájnra és otthonosabb környezetre vágynak az irodában dolgozók.

Divathullám vagy megatrend?

Az elmúlt hónapokban többször tapasztaltuk, hogy a budapesti kreatív ipar és az IT-szektor startupjai a szokásos igények mellett új szempontok szerint keresnek irodát. Egyre többet nyom a latban például, hogy mennyire kerékpárosbarát az irodaház vagy mennyire vibráló a környék kulturális és gasztronómiai szempontból – magyarázta Saly Miklós, a REscon partnere. A „kutyát az irodába” mozgalomról beszélgetve jött az ötlet, hogy vizsgáljuk meg a sorból kilógó igényeket, múló divatról van-e szó, vagy összetettebb trendek vannak a háttérben. Az eredmények azt mutatják, hogy az olyan pár éve még ritkaságszámba menő megoldás, mint a látható gépészet vagy az öntött padló valódi emberek valódi igényeire született hiteles válaszok.

A REscon kutatásából kiderült, hogy a fényűző stílust a válaszadók 39 százaléka taszítónak tartotta a munkahelyi közegben.

A legnagyobb elutasítást pedig a kék szőnyegpadló, az alacsonyan lévő álmennyezet és az egy légtérben sorakozó egyforma munkaállomások kombinációja váltja ki

– a válaszadók 81 százaléka nem szívesen dolgozna ilyen közegben.

Ugyanakkor nagyra értékelték a könnyen átalakítható, pillanatnyi igényekre szabható munkaterületeket, amiket maguk tudnak alakítani.

A kutatásban résztvevők többsége olyan irodát választana magának, ami funkcionális, ugyanakkor néhány részletében felidézi az otthoni nappalit, azaz alkalmas a közös munkára és van lehetőség az elvonulásra is.

A munkáltatói márka része az irodai közeg

“Az irodai terek egyértelmű üzenetet hordoznak arról, mennyire becsülik meg, értékelik a cégek a náluk dolgozó embereket. Ahol élhető, barátságos, a kommunikációt támogató, ugyanakkor az elmélyült gondolkodást is lehetővé tevő tereket alakítanak ki, ott érezhető, hogy nem puszta pénztermelő erőforrásként tekintenek az alkalmazottakra” – kommentálta a kutatás eredményeit Bakos Kristóf építész, a REscon ügyvezetője.

A kutatás alapfeltevése az volt, hogy az 1980 után született generációk igényei változtak, így csak bizonyos szubkultúrákra jellemző átalakulásokról van szó, ám meglepetésünkre kiderült, hogy ezek a tendenciák korosztálytól függetlenek.

Őszinte és emberléptékű munkahelyre vágyunk, ami nem csoda, hiszen aktív, felnőtt életünk negyedét a munkahelyen töltjük. A munka és magánélet közötti egyensúlyozás helyett egyre sürgetőbb lenne arra törekedni, hogy a munka is az élet örömteli, tartalmas része legyen

– foglalta össze a kutatás legfontosabb üzenetét Bakos Kristóf.

Forrás: MMOnline

 

Hirdetés

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben
Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben