Hirdetés

Nem az ötletben, a megvalósításban van a siker – interjú Várdy Zoltánnal

Várdy Zoltán vállalkozásfejlesztési mentor, a The Launch Code megalkotója a Top 15 legígéretesebb magyar startup és scale-up lista megalkotásában zsűrielnökként vett részt. A Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogyan reagáltak a startupok a COVID-járvány jelentette kihívásra és azt is elárulta, hogy szerinte miben rejlik a sikeres cégek titka.

– Az elmúlt év és vele a pandémia igen nagy kihívás elé állította az üzleti világot. Hogyan reagáltak erre a helyzetre a startupok és a scale-upok?

– Meglátásom szerint az innovatív vállalkozások kétféleképpen reagáltak erre a helyzetre, vagy összehúzták magukat és a kivárás stratégiáját választották, vagy a körülményeket felmérve valamilyen változást eszközöltek az üzleti tervükben, termékük vagy szolgáltatásuk esetében – így esetleg nemcsak hogy átvészelték, de sokat profitáltak is a sajnálatos helyzet nyomán kialakult változásokból. Érdekes volt látni azt, ahogy a szegedi Antavo reagált, amely fel is került a Top 15 scale-up listára. Ez a cég azt használta ki, hogy a távol-keleti piacon a pandémia hatására eltűnt az a kényszer, hogy a potenciális partnereik a személyes jelenlétet igénylik az értékesítési folyamatban, így a nemzetközi terjeszkedésük igencsak felgyorsult. Ugyancsak érdekes megnéznünk a Top 15 startup listán szereplő Blue Colibri App esetét, amely kezdetben, a legkritikusabb időszakban ingyenessé tette az új ügyfelei számára a vállalati belső kommunikációs szolgáltatását. A felhasználók aztán meggyőződtek arról, hogy az innováció sok szempontból hasznos a számukra, így több új ügyfelük lett ennek az üzleti döntésnek a nyomán. Látszik tehát, hogy akik rugalmasan alkalmazkodtak, azok akár hosszú távon is profitálnak a változásokból.

– Milyen erősségeit és lehetőségeit emelnéd ki a hazai startup-ökoszisztémának az elmúlt évtized tapasztalatai nyomán?

– Nagy előnyt jelent a hazai csapatok számára az innováció mértéke, a termékfejlesztési tudás és agilitás. Azt tapasztalom, hogy valós problémákra hatékony megoldások születnek, a nyugati piacokhoz képest alacsonyabb áron. Ezen erősségek miatt van helyük a nemzetközi piacon. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy lemaradásunk van a marketing és a kereskedelem területén, kevés a gyakorlati tudás – engem ez motivált abban, hogy startupokkal dolgozzak, ebben szeretnék nekik hatékony mentori támogatást nyújtani. Hiába a jó ötlet, ha a csapat nem tudja hatékonyan megtalálni a csatornát a vásárlói felé.

– Összefoglalva, hogy látod, mitől lesznek sikeresek a magyar startupok? Mi lehet a közös titkuk azoknak, akik a top 15-ös listákra felkerültek?

– Azok a cégek lesznek sikeresek, amelyek a piaci igényeket jól mérik fel, valós problémára adnak innovatív választ. Aztán pedig kulcsfontosságú a megvalósítás során alkalmazott agilitás és kitartás is, amelyeket már említettem.

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások