Hirdetés

Nem az Apple a legerősebb márka okostelefon fronton

Megelőzte az eladott okostelefonok számát tekintve a Huawei az Apple-t a második negyedévben – derül ki az IDC friss adataiból. A kínai cég ezzel a második helyre jött fel a Samsung mögé a gyártói rangsorban.

A Huawei sikerében meghatározó szerepet játszott a március végén Párizsban bemutatott P20 és P20 Pro, amelyek iránt erős kereslet mutatkozott a második negyedévben. Az IDC előzetes adatai alapján a kínai társaság 54,2 millió okosmobilt adott el az április-júniusi időszakban, ez 40,9 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A jelentős növekedés hatására a vállalat piaci részesedése már megközelítette a 16 százalékot.

A piacvezető a második negyedévben is a Samsung volt, a dél-koreai cég 71,5 millió okostelefont értékesített, amivel messze felülmúlta riválisait, ugyanakkor ez 10 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben.

Az Apple törtéténetében 2010 második negyedéve óta először fordult elő, hogy lemaradt az első két hely valamelyikéről a gyártók rangsorában, a vállalat szinte majdnem ugyanannyi mobilt adott el, mint egy évvel korábban.

Az Apple visszaesése ugyanakkor átmeneti lehet, a cég ugyanis szeptember elején mutatja be idei csúcsmodelljeit. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a portfólió frissítésnek köszönhetően erős az utolsó hónapok forgalma a társaságnál, többször is előfordult, hogy a negyedik negyedévben a Samsungot is megelőzték. Az IDC szakértői éppen ezért arra számítanak, hogy a hátralévő hónapokban ismét változik majd a piaci erősorrend.

A Samsung a jövő héten mutatja be a Galaxy Note 9-et, ami szintén jelentős lökést adhat a cég forgalmának, így könnyen lehet, hogy a második negyedéves visszaesés csak átmeneti lesz.

A teljes okostelefon piac egyébként zsugorodott az április-júniusi periódusban az IDC előzetes adatai alapján. Globálisan 342 millió készüléket adtak el, ami 1,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A legnagyobb gyártók közül a Xiaomi produkálta a leglátványosabb fejlődést, közel felével tudta növelni értékesítését, ezzel a kínai cég a negyedik helyen zárta a második negyedévet.

Ünnepeld meg a startup-ökoszisztéma legjobbjait a CEEcosystem Summiton!

Díjat fognak kapni a 2024-es év legkiemelkedőbb startupjai, befektetői, mentorai és a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányai. A Central European Ecosystem Summit továbbá növeli a hazai és regionális startup-ökoszisztéma láthatóságát, összehozza az embereket és elősegíti a tudásmegosztást.

Bővebben