Hirdetés

Négy vállalkozásnak segít a visegrádi régiós terjeszkedésben az ösztöndíjprogram

Visegrádi régiós terjeszkedésben segíti a résztvevőket a V4 Startup Force, melynek tavaszi szemeszterére április 8-ig lehet jelentkezni. Már a kiválasztó táborba bejutott vállalkozások is hasznos tudásra és kapcsolatokra tehetnek szert, a négy bejutó startup pedig üzleti találkozókon vehet részt minden országban, illetve jelentős ösztöndíjban részesül.

B2B startupod van, és el tudod képzelni, hogy a visegrádi országokban terjeszkedj? Szívesen vennél részt üzleti találkozókon kis- és középvállalkozásokkal, esetleg nagyvállalatokkal is? Fejlesztenéd vállalkozásod hasznos workshopok és személyre szabott mentorálás segítségével? Bekerülnél egy közösségbe, ahol a tiedhez hasonló, optimista vállalkozói attitűddel és potenciális partnerekkel találkozhatsz?

Tudj meg többet és jelentkezz a V4 Startup Force programra!

Április 8-ig adott a lehetőség magyar, cseh, szlovák és lengyel vállalkozások számára, hogy a régió első ösztöndíjprogramjának tavaszi szemeszterére jelentkezzenek. A V4 Startup Force programot 2018-ban indította a Design Terminal a Nemzetközi Visegrádi Alap támogatásával és régiós partnerekkel közösen. A kezdetek óta több, mint 50 résztvevő startup fejlesztését vitték sikerre, több, mint 300 üzleti találkozó keretén belül.

A Design Terminal és partnerei olyan összetartó, régiós közösség létrehozását tűzték ki célul, amelyben a startupok és a nagyobb piaci szereplők számíthatnak egymásra, és hosszú távon közösen tudják megmutatni a globális piacnak a régió erejét. A program helyben építi a tehetségeket, a régióban tartja a vállalkozásokat, itt segíti érvényesülésüket.

„A V4 Startup Force értékes kapcsolatokkal és rengeteg új tudással segített minket a régiós terjeszkedésben” – mondja Zwecker Bence, a magyar Munch ételmentő startup egyik alapítója. A cseh OnSinch projekt- és munkaerő-menedzsment platform CEO-ja, David Suslik saját tapasztalatból és más vállalkozások véleménye alapján is vallja, hogy első körben abban az országban, régióban érdemes koncentrálni a fejlődésre, terjeszkedésre, amelyben a vállalkozás megszületett. „Befektetőket és egyéb üzleti kapcsolatokat kerestünk Csehországban, ezért csatlakoztunk a V4 Startup Force-hoz. Új sales és networking lehetőségekkel lettünk gazdagabbak.”

Nézd meg, miért érdemes jelentkezni!

Ebben a félévben is összesen négy – országonként egy – startup kerül be a fő programba, de már az első, kiválasztási körbe bejutott húsz vállalkozás is releváns üzleti képzésben részesül. Az intenzív, ötnapos virtuális bootcamp, vagyis a felkészítő tábor során többek közt a pitch és sales tudást mélyítő workshopok, előadások, mentorálás és közösség- és csapatépítő események és a záró Demo Day várják a startupokat.

Május 16. és június 3. közt, a végső válogatásba bekerült négy startup online és offline programokkal kísérve járja be a visegrádi régiót. Az első két hetet virtuálisan, a harmadikat pedig Budapesten, offline valósítják meg a szervezők. A nyitó hét alkalmával hangsúlyosan az üzleti találkozókra felkészítő workshopok várják a résztvevőket, az ezek során elsajátított tudást pedig a második, harmadik hét találkozóin kamatoztathatják.

Országonként és startuponként legalább 3 ilyen alkalomra lesz lehetőség, tehát régiós szinten minimum 12 üzleti találkozót bonyolítanak a V4 Startup Force szervezői. A Design Terminalhoz ebben az évben is csatlakozott partnerként a cseh DEX-IC és a szlovák CAMPUS, illetve lengyel részről, új beállóként a Startup Hub Poland is segíti a kezdeményezést.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben