Hirdetés

Négy vállalkozásnak segít a visegrádi régiós terjeszkedésben az ösztöndíjprogram

Visegrádi régiós terjeszkedésben segíti a résztvevőket a V4 Startup Force, melynek tavaszi szemeszterére április 8-ig lehet jelentkezni. Már a kiválasztó táborba bejutott vállalkozások is hasznos tudásra és kapcsolatokra tehetnek szert, a négy bejutó startup pedig üzleti találkozókon vehet részt minden országban, illetve jelentős ösztöndíjban részesül.

Hirdetés

B2B startupod van, és el tudod képzelni, hogy a visegrádi országokban terjeszkedj? Szívesen vennél részt üzleti találkozókon kis- és középvállalkozásokkal, esetleg nagyvállalatokkal is? Fejlesztenéd vállalkozásod hasznos workshopok és személyre szabott mentorálás segítségével? Bekerülnél egy közösségbe, ahol a tiedhez hasonló, optimista vállalkozói attitűddel és potenciális partnerekkel találkozhatsz?

Tudj meg többet és jelentkezz a V4 Startup Force programra!

Április 8-ig adott a lehetőség magyar, cseh, szlovák és lengyel vállalkozások számára, hogy a régió első ösztöndíjprogramjának tavaszi szemeszterére jelentkezzenek. A V4 Startup Force programot 2018-ban indította a Design Terminal a Nemzetközi Visegrádi Alap támogatásával és régiós partnerekkel közösen. A kezdetek óta több, mint 50 résztvevő startup fejlesztését vitték sikerre, több, mint 300 üzleti találkozó keretén belül.

A Design Terminal és partnerei olyan összetartó, régiós közösség létrehozását tűzték ki célul, amelyben a startupok és a nagyobb piaci szereplők számíthatnak egymásra, és hosszú távon közösen tudják megmutatni a globális piacnak a régió erejét. A program helyben építi a tehetségeket, a régióban tartja a vállalkozásokat, itt segíti érvényesülésüket.

„A V4 Startup Force értékes kapcsolatokkal és rengeteg új tudással segített minket a régiós terjeszkedésben” – mondja Zwecker Bence, a magyar Munch ételmentő startup egyik alapítója. A cseh OnSinch projekt- és munkaerő-menedzsment platform CEO-ja, David Suslik saját tapasztalatból és más vállalkozások véleménye alapján is vallja, hogy első körben abban az országban, régióban érdemes koncentrálni a fejlődésre, terjeszkedésre, amelyben a vállalkozás megszületett. „Befektetőket és egyéb üzleti kapcsolatokat kerestünk Csehországban, ezért csatlakoztunk a V4 Startup Force-hoz. Új sales és networking lehetőségekkel lettünk gazdagabbak.”

Nézd meg, miért érdemes jelentkezni!

Ebben a félévben is összesen négy – országonként egy – startup kerül be a fő programba, de már az első, kiválasztási körbe bejutott húsz vállalkozás is releváns üzleti képzésben részesül. Az intenzív, ötnapos virtuális bootcamp, vagyis a felkészítő tábor során többek közt a pitch és sales tudást mélyítő workshopok, előadások, mentorálás és közösség- és csapatépítő események és a záró Demo Day várják a startupokat.

Május 16. és június 3. közt, a végső válogatásba bekerült négy startup online és offline programokkal kísérve járja be a visegrádi régiót. Az első két hetet virtuálisan, a harmadikat pedig Budapesten, offline valósítják meg a szervezők. A nyitó hét alkalmával hangsúlyosan az üzleti találkozókra felkészítő workshopok várják a résztvevőket, az ezek során elsajátított tudást pedig a második, harmadik hét találkozóin kamatoztathatják.

Országonként és startuponként legalább 3 ilyen alkalomra lesz lehetőség, tehát régiós szinten minimum 12 üzleti találkozót bonyolítanak a V4 Startup Force szervezői. A Design Terminalhoz ebben az évben is csatlakozott partnerként a cseh DEX-IC és a szlovák CAMPUS, illetve lengyel részről, új beállóként a Startup Hub Poland is segíti a kezdeményezést.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben