Napjaink oktatás-szervezési eszközei alapos újragondolást igényelnek

Habár az egyetemi tankönyveket a mai napig forgatják a hallgatók, a tanulás is egyre inkább átkúszik az online térbe. A Start it @K&H inkubátorban működő Cogito ezért egy olyan közösségi platformot hozott létre, amellyel a hallgatók és az oktatók közösen szerkeszthető tananyagot készíthetnek. Innovatív ötletük a Magyarországon először megrendezett Pitch@Palace Hungary 1.0 startup versenyen az előkelő harmadik helyen végzett, és elhozta a People’s Choice Award közönségdíjat is.

Az András, yorki herceg által 2014-ben létrehozott Pitch@Palace elnevezésű startup verseny célja, hogy bemutassa, támogassa és egyben mentorálja is a fiatal és innovatív vállalkozókat. A közép-európai országok közül elsőként Magyarországon megrendezett Pitch@Palace Hungary 1.0 versenyen a 12 döntős a yorki herceg, valamint hazai és nemzetközi nagyvállalati vezetők és befektetők előtt mutathatták be ötleteiket. Közülük az egyetemi jegyzetek közösségi megosztásán alapuló Cogito szoftver nemcsak az előkelő harmadik helyet érte el, de egyben elhozta a People’s Choice Award közönségdíjat is.

„A Cogito egy közösségi média környezetbe ágyazott dokumentumszerkesztő, ami rendkívül gyors, egyszerű és hatékony kommunikációt, valamint információátadást tesz lehetővé a hallgatók és az oktatók között”

– mondta el Majtán Máté a Cogito ügyvezető igazgatója.

Az intézményi oktatás eddig jól bevált kommunikációs és oktatás-szervezési eszközei, illetve módszerei napjainkban alapos újragondolást igényelnek, hiszen a napi szinten keletkező óriási információmennyiséggel a  könyvek nem tudnak lépést tartani. „A fiatal egyetemisták manapság már olyan közösségi platformokon keresztül érintkeznek a világgal – és ezzel együtt a tanulnivalóval – amelyek 10 évvel ezelőtt még egyáltalán nem léteztek vagy épphogy csak gyerekcipőben jártak. Az egyetemi tankönyveket ugyan még mindig használják, de már elsősorban online tanulnak. Éppen ezért mi olyan megoldásban gondolkodtunk, amely a jelenleg főként még intézményi jellegű felsőoktatást inkább közösségi élménnyé varázsolja” – mondta el Majtán Máté.

„A Cogito egyfajta közösségi médiaként funkcionál, ahol az egyetemi professzorok is megoszthatják saját szakmai tartalmukat, legyen az egy élőben közvetített műtét vagy egy érdekes esettanulmány. Ezáltal a platform lehetőséget teremt arra, hogy

a jelenlegi oktatási rendszer találkozzon a hallgatói igényekkel és a jövőbeli technológiák adta lehetőségekkel.

A Cogito nagyban megkönnyítheti a vizsgafelkészülést is, hiszen a lényege, hogy a hallgatók közösen készíthetik el a jegyzeteiket, amelyeket később az oktatók lektorálhatnak, ezáltal hitelesítve az ott leírtakat” – ismertette a dokumentumszerkesztő platform lényegét Majtán Máté.

A Start it @K&H inkubátorba még pár napig, szeptember 20-ig ismét várják az innovatív ötlettel és nagy fejlődési potenciállal rendelkező startupok jelentkezését a https://startitkh.hu/ oldalon, iparági korlátozás nélkül.

Kép: Design Terminál

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások