Hirdetés

Nagyon pörög a magyar startup téma!

Soha sem unalmas az élet a magyar startupok körül. A Neticle – online szövegelemzéssel foglalkozó startup – szentimentelemző eszközének segítségével megvizsgálta, milyen események kavarták fel az állónak egyébként sem nevezhető vizet…Kiderült, melyik három cégről témázunk a legtöbbet az interneten!

A Startupranking.org szerint Magyarországon jelenleg a TOP3 startup a Prezi, a LogMeIn és a NoSalty, így a Neticle is az ő neveikre keresett rá. Automatizált rendszerük megvizsgálta, hogy hányszor említették ezeket a cégeket a magyar weben, illetve azt is megmutatja, pozitív, negatív vagy semleges megítélésben beszéltek-e róluk. A vizsgálatot a február 24. és március 9. közötti 14 napra vonatkoztatva végezte el a Neticle. A kereséshez hozzáadták még magát a startup kulcsszót is, hogy ne csak egyesével lássuk a cégekről szóló említéseket és véleményeket, de arról is képet kapjunk, hogyan gondolkodnak a magyar internetezők a startupokról általában.

Nagyon szeretjük a startupokról szóló híreket

Ha csak a startup kulcsszót nézzük, ez a vizsgált időszakban összesen 979 említést generált, ami egy elég szép szám, tekintve, hogy milyen marginális részéről beszélünk a vállalati szektorból (összehasonlításképpen: ugyanebben az időszakban az Apple kulcsszóra 3 262 db találat volt).

Ahogy az a képen is látható, sok a kiugró időszak, ebből arra következtethetünk, hogy bizonyos eseményekhez vagy nagyot robbanó hírekhez, témákhoz köthető az említések nagy része. A vizsgált időszak első ilyen híre február 25-én landolt, ugyanis ekkor hozták nyilvánosságra, hogy ötven milliárd forinttal – részben uniós forrásból – állami tőkealap-kezelő társaság indul: a társaság a Magyar Fejlesztési Bank és az állami innovációs hivatal közös kezdeményezése. Célja, hogy uniós és hazai forrásokat mozgasson meg az innovatív kis- és középvállalkozások finanszírozása érdekében.

Ezt tetőzte az, hogy pár nappal később Isztambulban startolt a Startup Campus V4 Global Tour nevű világméretű konferencia, ahol öt magyar startup is bemutatkozott olyan mamutvállalatok előtt, mint például a Türk Telekom. És bár a legnagyobb port kavaró hír pont nem magyar startupokat érint, gratulálunk a Porschénak, hogy a teljesen automata, repülni képes autó elkészítésének hírével 83 említést generált a magyar weben – a téma egyébként úgy kapcsolódik a startup kulcsszóhoz, hogy néhány külföldi startup elvileg akár még versenytársa is lehet a nagy luxusautógyártónak, mert már dolgoznak hasonló fejlesztéseken. Nem is meglepő, hogy ezek alapján a kulcstémák és kifejezések mind-mind olyan szavak, mint az innováció, beruházás vagy befeketetés, illetve hogy a startupok megítélése is nagyon magas pontszámot kapott a Neticle véleményárfolyam rendszerétől, tehát igencsak pozitívan vélekedünk róluk.

Nem meglepő, melyik a legnépszerűbb startup a magyarok körében

Ha mindezt összevetjük a három legnagyobb magyar startup elemzéseivel, már jóval árnyaltabb képet kapunk, de aggodalomra semmi ok, talán nem spoilerezünk, ha azt mondjuk, nagy zuhanásokra és drámai megítéléscsökkenésekre itt sem kell számítani.

Az sem különösebben meglepő, hogy hármójuk közül a NoSalty kapta a legtöbb említést, és a legpozitívabb megítélésű is ő lett, hiszen egyedül a receptmegosztó portál olyan, amit bárki bármikor használhat, szemben a Prezivel és a LogMeInnel, akik inkább szakmai körökben és business szolgálatásokkal aratnak nagy sikert.

A sok említés persze magával hozza az ingadozóbb megítélést is, ami főleg a social média említéseknek köszönhető, azon belül is annak, hogy egy-egy recept alatt sokszor előfordulnak negatív hangvételű anekdoták, kommentek is a sütés-főzés sikerességét illetően. Persze ennek az éremnek is két oldala van: a kiugróan pozitív véleményindex-számok is akkor tudtak megszületni, amikor felkaptak egy igazán ütős receptet az internetezők.

A LogMeIn mindeközben azzal tudta az átlagosnál jobban feltornászni megítélését, hogy március 5-én bejelentették, a startup az előrejelzésnél nagyobb profittal zárta a 2017-es évet. Mindezzel szemben a Prezi pedig két olyan hírrel vívott ki magának figyelmet, ami egyébként nem annyira a szakmai dolgokhoz kapcsolódik: az egyik az, hogy az egyik alapító, Halácsy Péter öt új iskolát nyit, a másik pedig, hogy a március 21-i Irodalom Éjszakáján a Prezi irodájában is lesznek látogatható felolvasások: előbbi 5, utóbbi 2 nagyon pozitív megítélésű cikket generált, ami önmagában lehet, hogy kevés, de ahhoz képest nem rossz, hogy a Prezi összes említése közül (152 db) 137 valamelyik közösségi média felületen született, és csak 15 cikk volt róla összesen.

Ha Te is szeretnél tudni, mit gondolnak cégedről vagy márkádról az internetezők, keresd fel a Neticle-t!

Egyre élesebb a verseny a magas színvonalú AI-szakemberekért – a Microsoft és az ElevenLabs is új szakemberekkel erősíti csapatát

Az egyik Európából, a másik az USA-ból csábított át magához magas minőségű AI-kutatókat és -mérnököket. De mi hajtja fel a szakemberek iránti keresletet, és mikor szűnhet meg a tehetséghiány?

Bővebben

Nagy lehetőség van a magyar startupokban arra, hogy gyorsan nemzetközi szintre emelhessék a technológiájukat – mondja Pierre Martensson, a Scale Factory alapítója

A Scale Factory nem az USA-ba, hanem az ázsiai és csendes-óceáni piacokra akarja kilőni a CEE régió startupjait és scaleupjait. De miért pont oda? Mire kell figyelned, ha kelet felé akarsz terjeszkedni, és mivel kell rendelkezned, ha a Scale Factory segítségével akarsz külföldön skálázódni? Ezekről kérdeztük Pierre Martenssont, a Scale Factory alapítóját és ügyvezető partnerét.

Bővebben

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

„There is great potential in Hungarian startups to quickly elevate their technology to an international level,” says Pierre Martensson, founder of The Scale Factory

The Scale Factory aims to launch scaleups from the CEE region into the Asian and Pacific markets rather than the U.S. But why there? What should you consider if you want to expand eastward, and what do you need to have in place if you want to scale internationally with The Scale Factory’s support? We

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben