Nagyon pörög a magyar startup téma!

Soha sem unalmas az élet a magyar startupok körül. A Neticle – online szövegelemzéssel foglalkozó startup – szentimentelemző eszközének segítségével megvizsgálta, milyen események kavarták fel az állónak egyébként sem nevezhető vizet…Kiderült, melyik három cégről témázunk a legtöbbet az interneten!

A Startupranking.org szerint Magyarországon jelenleg a TOP3 startup a Prezi, a LogMeIn és a NoSalty, így a Neticle is az ő neveikre keresett rá. Automatizált rendszerük megvizsgálta, hogy hányszor említették ezeket a cégeket a magyar weben, illetve azt is megmutatja, pozitív, negatív vagy semleges megítélésben beszéltek-e róluk. A vizsgálatot a február 24. és március 9. közötti 14 napra vonatkoztatva végezte el a Neticle. A kereséshez hozzáadták még magát a startup kulcsszót is, hogy ne csak egyesével lássuk a cégekről szóló említéseket és véleményeket, de arról is képet kapjunk, hogyan gondolkodnak a magyar internetezők a startupokról általában.

Nagyon szeretjük a startupokról szóló híreket

Ha csak a startup kulcsszót nézzük, ez a vizsgált időszakban összesen 979 említést generált, ami egy elég szép szám, tekintve, hogy milyen marginális részéről beszélünk a vállalati szektorból (összehasonlításképpen: ugyanebben az időszakban az Apple kulcsszóra 3 262 db találat volt).

Ahogy az a képen is látható, sok a kiugró időszak, ebből arra következtethetünk, hogy bizonyos eseményekhez vagy nagyot robbanó hírekhez, témákhoz köthető az említések nagy része. A vizsgált időszak első ilyen híre február 25-én landolt, ugyanis ekkor hozták nyilvánosságra, hogy ötven milliárd forinttal – részben uniós forrásból – állami tőkealap-kezelő társaság indul: a társaság a Magyar Fejlesztési Bank és az állami innovációs hivatal közös kezdeményezése. Célja, hogy uniós és hazai forrásokat mozgasson meg az innovatív kis- és középvállalkozások finanszírozása érdekében.

Ezt tetőzte az, hogy pár nappal később Isztambulban startolt a Startup Campus V4 Global Tour nevű világméretű konferencia, ahol öt magyar startup is bemutatkozott olyan mamutvállalatok előtt, mint például a Türk Telekom. És bár a legnagyobb port kavaró hír pont nem magyar startupokat érint, gratulálunk a Porschénak, hogy a teljesen automata, repülni képes autó elkészítésének hírével 83 említést generált a magyar weben – a téma egyébként úgy kapcsolódik a startup kulcsszóhoz, hogy néhány külföldi startup elvileg akár még versenytársa is lehet a nagy luxusautógyártónak, mert már dolgoznak hasonló fejlesztéseken. Nem is meglepő, hogy ezek alapján a kulcstémák és kifejezések mind-mind olyan szavak, mint az innováció, beruházás vagy befeketetés, illetve hogy a startupok megítélése is nagyon magas pontszámot kapott a Neticle véleményárfolyam rendszerétől, tehát igencsak pozitívan vélekedünk róluk.

Nem meglepő, melyik a legnépszerűbb startup a magyarok körében

Ha mindezt összevetjük a három legnagyobb magyar startup elemzéseivel, már jóval árnyaltabb képet kapunk, de aggodalomra semmi ok, talán nem spoilerezünk, ha azt mondjuk, nagy zuhanásokra és drámai megítéléscsökkenésekre itt sem kell számítani.

Az sem különösebben meglepő, hogy hármójuk közül a NoSalty kapta a legtöbb említést, és a legpozitívabb megítélésű is ő lett, hiszen egyedül a receptmegosztó portál olyan, amit bárki bármikor használhat, szemben a Prezivel és a LogMeInnel, akik inkább szakmai körökben és business szolgálatásokkal aratnak nagy sikert.

A sok említés persze magával hozza az ingadozóbb megítélést is, ami főleg a social média említéseknek köszönhető, azon belül is annak, hogy egy-egy recept alatt sokszor előfordulnak negatív hangvételű anekdoták, kommentek is a sütés-főzés sikerességét illetően. Persze ennek az éremnek is két oldala van: a kiugróan pozitív véleményindex-számok is akkor tudtak megszületni, amikor felkaptak egy igazán ütős receptet az internetezők.

A LogMeIn mindeközben azzal tudta az átlagosnál jobban feltornászni megítélését, hogy március 5-én bejelentették, a startup az előrejelzésnél nagyobb profittal zárta a 2017-es évet. Mindezzel szemben a Prezi pedig két olyan hírrel vívott ki magának figyelmet, ami egyébként nem annyira a szakmai dolgokhoz kapcsolódik: az egyik az, hogy az egyik alapító, Halácsy Péter öt új iskolát nyit, a másik pedig, hogy a március 21-i Irodalom Éjszakáján a Prezi irodájában is lesznek látogatható felolvasások: előbbi 5, utóbbi 2 nagyon pozitív megítélésű cikket generált, ami önmagában lehet, hogy kevés, de ahhoz képest nem rossz, hogy a Prezi összes említése közül (152 db) 137 valamelyik közösségi média felületen született, és csak 15 cikk volt róla összesen.

Ha Te is szeretnél tudni, mit gondolnak cégedről vagy márkádról az internetezők, keresd fel a Neticle-t!

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások