Hirdetés

Nagyon pörög az e-kereskedelem

Olyan növekedési rátát produkál az e-kereskedelemben a gyorsan forgó cikkek eladása, hogy a kategória a leggyorsabban fejlődő szektorává lépett elő az egyébként is intenzíven bővülő, összesen nettó 425 milliárd forint forgalmú hazai e-kereskedelmi piacon. 

Az az e-kereskedelmi iparág intenzíven bővül, mára 4,5 százalékát adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak. GKI Digital mérései szerint a magyarországi internetes rendelések összértéke 2018-ban mintegy 17 százalékkal múlta felül a 2017-es szintet. 2019 elején 3,2 millió fő vásárol rendszeresen online, ami a tavalyi évhez képest 6,5 százalékos bővülést mutat. Az e-kereskedelmi szektorban a tavalyi évben egy vevő átlagosan nettó 11 ezer forintért vásárolt alkalmanként, éves szinten pedig tizenkétszer rendelt és 133 ezer forintot költött el. 2018-ban közel másfél millió vásárló fizette ki virtuális kosara tartalmát a weboldalon, az előző évhez képest 7 százalékos növekedést produkálva a vásárlások értékében.

Az iparágon belül a legnépszerűbb még mindig a műszaki cikkek kategóriája, ahol 2018-ban a szektor forgalma elérte a 97 milliárd forintot. A leggyorsabb növekedés viszont a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán következett be, és iparági előrejelzések szerint a kategória növekedése nem áll meg. Ma az FMCG terméknél az online vásárlások átlagos kosárértéke közel 23 ezer forint.

„Az FMCG szektor még nagyobb térnyerésre számítunk, hiszen egyre több típusú termék kerül be a kategóriába. A legkeresettebbek a hétköznapokhoz szükséges alapvető áruk: pelenkák, mosószerek, parfümök, ruházati cikkek.” – mondta el Catalin Dit, az eMAG magyarországi vezetője.

Az eMAG-on keresztül leadott rendelések 36 százalékát a napi fogyasztási cikkek adják. Ezen kategórián belüli rendelések 30 százaléka pedig az alábbi termékcsoportokból kerül ki: pelenkák és kiegészítők, szabadtéri játékok, mosó- és tisztítószerek, parfümök és ajándékszettek, bébiétel kiegészítők, kisállat eledelek. Évről évre fejlődés figyelhető meg: ezekre a termékekre érkező rendelések száma az eMAG-nál közel 60 százalékot növekedett 2017-ről 2018-ra. További népszerű termékkategória még: divat, smink, a konyhai- és irodai kiegészítők, a könyvek és a sportfelszerelések. Az összes online rendelést megvizsgálva a legtöbb eladott termék a játék, a mobileszközök, a szórakoztató elektronika, a baba-mama és az informatika termékkategóriákból érkezik.

Az online vásárló lakosság Magyarországon 3,2 millió fő.

A 30-55 évesek jelentik a legfőbb bázist, a fizetőképes vásárlók átlagéletkora 45 év. Az eMAG-nál a rendelések felét a 24-55 év közötti korosztály adja le, 44 százalékát pedig a 18-24 év közöttiek. Férfiak és nők közel azonos arányban vásárolnak. A piaci statisztikák alapján jól modellezhető a tipikus FMCG vásárló: a legnagyobb csoport közel 700 ezer fővel FMCG terméket online igen, de élelmiszert interneten még nem vásárol. A második csoport 440 ezer fővel, akik élelmiszert interneten keresztül (is) rendelnek. A legkisebb, közel negyedmillió főt számláló csoport tagjai pedig ugyan vásárolnak már online, de a gyorsan forgó termékek beszerzését még fizikai jelenléttel is rendelkező boltokban intézik.

Keresik a legdinamikusabban növekvő techcégeket

Újra pályázhatnak a Technology Fast 50 díjra a gyorsan fejlődő technológiai cégek: a Deloitte immár 23. éve hirdeti meg közép-európai versenyét, amely a technológiai iparág leggyorsabban növekvő vállalatait rangsorolja. Mind a már befutott, mind a feltörekvő technológiai vállalatoknak platformot biztosítva arra, hogy szélesebb körben bemutathassák innovatív megoldásaikat.

Bővebben

Minden negyedik hazai fintech cég részesült már kockázatitőke befektetésben

A hazai fintech szektor bővülése a koronavírus-járvány megjelenését követően is folytatódott, mára csaknem 150 aktív FinTech vállalkozás működik az országban, amelyek több mint 8 ezer dolgozót foglalkoztatnak, együttes árbevételük pedig meghaladta a 170 milliárd forintot – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb, 2022-es FinTech és digitalizációs jelentéséből.

Bővebben

Kalandozások a tokenizáció világában

A blockchain technológia és az erre épülő tokenizáció az élet egyre több területén van jelen. Pontosan ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy megismertessük és megértessük ennek előnyeit az üzleti döntéshozókkal – mondta Czeglédi Tamás a Blockchain koalíció szakmai vezetője, a Kalandozások a tokenizáció világában című online kiadványuk megjelenése kapcsán.

Bővebben

Orvosokkal közösen tervezik a jövő magyar kórházait

Automatizált robotrendszerekkel, a páciensek és a dolgozók mozgásának előzetes szimulációjával és a gazdaságos üzemeltetést szolgáló energetikai megoldásokkal segíti a hatékony betegellátást az egészségügyi intézmények következő generációja. Ezeket az orvosokkal szoros együttműködésben alkotják meg az építészek. Már Magyarországon is több ilyen projekt van folyamatban, amelyek tervezésén a kórházfejlesztés terén új szemléletet meghonosító Paulinyi & Partners építésziroda dolgozik.

Bővebben

Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában

Környezetérzékelés, GPS-es és mobilnetes pozícionálás, pontos kamerarendszer. Többek közt ezek az önvezető járművek elengedhetetlen feltételei. A győri Széchenyi István Egyetem csapata évek óta fejleszti autonóm járművét, most pedig izgalmas kihívás előtt áll: július elején a franciaországi Nogaro városában egy komplex feladatokból álló nemzetközi versenyen vesznek részt, ahol a precíziós önvezetéshez szükséges netkapcsolatot a Yettel biztosítja számukra.

Bővebben

Hetvenmillió forintos fejlesztéssel épül a jövő hálózata a BME Ipar 4.0 Technológiai Központban

Autonóm villamossági hálózatot építenek ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Ipar 4.0 Technológiai Központjában a Schneider Electric műszaki támogatásával. Az úgynevezett micro-grid rendszer fejlett energiamenedzsment szoftvereket is tartalmaz, és az oktatás segítése mellett lehetőséget kínál az új technológiák iránt érdeklődő hazai vállalkozások számára is, hogy megismerjék, milyen előnyöket kínálnak ezek a megoldások. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, több mint kétezer munkavállalóval Magyarországon.

Bővebben