Hirdetés

Nagy visszatérők a világ legértékesebb márkáinak listáján

Az Interbrand minden évben megosztja a világ száz legértékesebb márkáját bemutató listáját, amit a korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is az Apple vezet. A rangsorban szereplő brandek összértéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több a tavalyinál.

Ahogyan azt az elmúlt években megszokhattuk, ezúttal is a technológiai márkák uralják a rangsort, igaz vannak azért kisebb meglepetések. Az Apple első helye, illetve a Google második pozíciója szinte már papírformának számít, ahogyan az utóbbi időszak teljesítményre alapján az sem meglepő, hogy az Amazon lett a harmadik. A TOP10-ben egyébként 5, míg az első 20-ban 11, a technológiai szektort képviselő brand található. Érdekesség, hogy a tavaly még 9. Facebook ezúttal már csak a 14. pozíciót szerezte meg, 12 százalékkal esett a márka értéke egy év alatt.

A TOP10-ben a technológiai szektor mellett egyedül az autóipar tud felmutatni két képviselőt, a Toyota és a Mercedes került be a szűk elitbe. A legértékesebb médiamárka nem meglepő módon a Disney, 44,35 milliárd dolláros értékkel, viszont még ennél is érdekesebb, hogy a brand értéke egy év alatt 11 százalékkal erősödött.

Az Interbrand összesítése alapján egyébként úgy tűnik, kedvező időszakot tudhatnak maguk mögött a legismertebb márkák, a listán szereplő brandek negyedénél 10 százaléknál is nagyobb volt a márkaérték növekedés. A legjobban ebből a szempontból a Mastercard teljesített 25 százalékos fejlődést értek el, ezzel a tavalyi 70. pozícióból idén a 62. helyre ugrottak előre.

A rangsor új szereplői között olyan ismert brandek találhatók, mint az Uber, ami a 87. helyen debütált és a LinkedIn, ami a 98. pozíciót szerezte meg. Visszatért a százas listára a Dell is, ráadásul egyből a 63. helyen.

A világ legértékesebb márkái

Forrás: Interbrand

(milliárd dollár)

1. Apple 234,24

2. Google 167,13

3. Amazon 125,26

4. Microsoft 108,85

5. Coca-Cola 63,37

6. Samsung 61,09

7. Toyota 56,25

8. Mercedes 50,83

9. McDonald’s 45,36

10. Disney 44,35

(Foto: https://twitter.com/tim_cook)

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások