Hirdetés

Nagy visszatérők a világ legértékesebb márkáinak listáján

Az Interbrand minden évben megosztja a világ száz legértékesebb márkáját bemutató listáját, amit a korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is az Apple vezet. A rangsorban szereplő brandek összértéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több a tavalyinál.

Hirdetés

Ahogyan azt az elmúlt években megszokhattuk, ezúttal is a technológiai márkák uralják a rangsort, igaz vannak azért kisebb meglepetések. Az Apple első helye, illetve a Google második pozíciója szinte már papírformának számít, ahogyan az utóbbi időszak teljesítményre alapján az sem meglepő, hogy az Amazon lett a harmadik. A TOP10-ben egyébként 5, míg az első 20-ban 11, a technológiai szektort képviselő brand található. Érdekesség, hogy a tavaly még 9. Facebook ezúttal már csak a 14. pozíciót szerezte meg, 12 százalékkal esett a márka értéke egy év alatt.

A TOP10-ben a technológiai szektor mellett egyedül az autóipar tud felmutatni két képviselőt, a Toyota és a Mercedes került be a szűk elitbe. A legértékesebb médiamárka nem meglepő módon a Disney, 44,35 milliárd dolláros értékkel, viszont még ennél is érdekesebb, hogy a brand értéke egy év alatt 11 százalékkal erősödött.

Az Interbrand összesítése alapján egyébként úgy tűnik, kedvező időszakot tudhatnak maguk mögött a legismertebb márkák, a listán szereplő brandek negyedénél 10 százaléknál is nagyobb volt a márkaérték növekedés. A legjobban ebből a szempontból a Mastercard teljesített 25 százalékos fejlődést értek el, ezzel a tavalyi 70. pozícióból idén a 62. helyre ugrottak előre.

A rangsor új szereplői között olyan ismert brandek találhatók, mint az Uber, ami a 87. helyen debütált és a LinkedIn, ami a 98. pozíciót szerezte meg. Visszatért a százas listára a Dell is, ráadásul egyből a 63. helyen.

A világ legértékesebb márkái

Forrás: Interbrand

(milliárd dollár)

1. Apple 234,24

2. Google 167,13

3. Amazon 125,26

4. Microsoft 108,85

5. Coca-Cola 63,37

6. Samsung 61,09

7. Toyota 56,25

8. Mercedes 50,83

9. McDonald’s 45,36

10. Disney 44,35

(Foto: https://twitter.com/tim_cook)

Hirdetés

A mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja

A mesterséges intelligencia (MI) már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét képezi, hiszen az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van. Az ilyen irányú fejlesztések azonban még meghatározóbbak lesznek a jövőben, amelyet az is mutat, hogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők. A trend a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, melyet számos ígéretes, világszinten is élenjáró eredmény igazol: a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok többek között a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést és a videójátékok világát. A K&H innovatív megoldásai pedig a pénzügyi folyamatokat és platformokat helyezik új alapokra – hangzott el a Startup Szerda eseményen.

Bővebben

A startupok harmada külföldi terjeszkedésre készül

A hazai startup ökoszisztéma életerős, a külpiacok felé orientálódik és épít a nagyvállalati partnereivel való, kölcsönösen előnyös együttműködésekre – derül ki a Startup Hungary felméréséből, amely a Microsoft támogatásával készült. A válaszok részben érdekes meglepetésekkel szolgáltak, részben alátámasztották a korábbi feltételezéseket. Döntő többségük a külpiacokra épít, de még nem döntötték el, hol képzelik el az üzleti működést.

Bővebben
Hirdetés

Lantos Csaba: innovatív ötletekben szerencsére nincs hiány Magyarországon

Lantos Csaba befektető, 2007 óta a saját befektető cégét a Lantos Vagyonkezelő Zrt vezeti, döntően az egészségügy és az élettudományok területére fókuszál. Emellett jelenleg a Richter Gedeon Ny Rt. igazgatósági tagja, valamint a MET Holding AG Igazgatóságának elnöke. Nagy örömünre a szakember részt vett a TOP 15 legígéretesebb startup lista összeállításában, ennek apropóján kérdezte őt Simon Krisztián.

Bővebben

A this is Redy intim női alsónemű nyerte el a Startup Innovációs Díjat

A Magyar Innovációs Nagydíj bírálóbizottsága 69 magyarországi vállalkozás közül választotta ki a 2020. évi innovációs nagydíjas társaságot, további hét innovációs díjat, valamint az év Startup Innovációs Díját is odaítélte. Az értékelés szempontjai között döntő volt az innovációból elért 2020. évi gazdasági eredmény. Az innovációs nagydíjas társaság kiválasztását titkos szavazással döntötte el.

Bővebben

A Startup Safari társalapítója a Startup Maffia következő adásában

Van pár dolog, ami nélkül már lehetetlen elképzelni a hazai ökoszisztémát, ezek egyike pedig a Startup Safari. Minden év tavaszán megnyitják ajtajaikat a cégek, startupok, befektetők és inkubátorok az érdeklődők előtt. A számos érdekes program keretében bárki betekinthet a magyar startup világ működésébe pár nap erejéig. A kezdeményezés óriási sikert aratott, évről évre számos résztvevővel büszkélkedhet a Startup Safari – és habár idén online kerül megrendezésre, a szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy a résztvevők átélhessék az eredeti Safari-élményt.

Bővebben

Egyetemi startupoknak ad 20 milliós befektetést a Startup Campus University

Kilencedik alkalommal indul el a Startup Campus és az MFB csoporthoz tartozó Hiventures közös, egyetemi innovációkat felkaroló inkubációs programja. A vállalkozásfejlesztési képzésre és 20 millió forintos kezdőbefektetésre épülő kezdeményezés mögé egyetemi partnerként a győri Széchenyi István Egyetem, szakmai partnerként pedig a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, a Hungarian Startup University Program, valamint az Adria Port is beállt. Az inkubációra iparágtól függetlenül bármilyen ötlettel lehet jelentkezni, emellett pedig a 2021-as tavaszi-nyári program kihívásait az Adria Port határozta meg logisztika, kikötői technológia és tengeri közlekedés témakörében.

Bővebben

A startupok 80 százaléka hisz saját nemzetközi sikereiben

Elkészült a magyarországi startup világot feltérképező, eddigi legátfogóbb jelentés. A Startup Hungary által indított kutatás célja az volt, hogy következtetéseket vonjon le a hazai ökoszisztémáról és arról, mitől működhetne hatékonyabban a szektor mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban. Izgalmas eredményeket summáz a riport.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások