Hirdetés

Nagy ütemben növekszik a GreenGo flotta

A GreenGo 2016 novemberében, 45 autóval és 25 négyzetkilométeres területtel elsőként indított autómegosztó szolgáltatást Magyarországon. Azóta is ők az egyetlen tisztán elektromos flottával rendelkező szolgáltató. Az indulás óta már 320-ra bővült a flotta, több mint háromszor ekkora területen lehet greengózni és a nagy tárgyak szállítására idén már bevezették a Cargo szolgáltatást is.

A kezdeti 45 autóról az eltelt öt évben az e-carsharing szolgáltató flottája 320 villanyautóra bővült, ezzel együtt folyamatosan nőtt a területi lefedettség, valamint bevezették a GreenGo Cargot, amellyel a nagyméretű csomagok szállítására kívánt megoldást nyújtani felhasználói számára a cég. Az évek alatt a felmerülő igényeknek megfelelően fejlesztették a szolgáltatást is: hosszabb utakhoz kedvezményes napidíjjal rukkoltak elő, kedvezményes parkoló zónákat alakítottak ki, GreenGoval már a reptérre vagy az ország bármely pontjára el lehet jutni, a flotta autóit pedig folyamatosan újabb modellekre cserélik. Összességében a fenntartható, zöld jövőt szem előtt tartó cég indulása óta több mint 2 000 tonna szén-dioxidot spórolt meg a környezetnek azzal, hogy az elmúlt 5 évben nem hagyományos, hanem kizárólag elektromos autós flottát üzemeltet.

Fenntartható, élhető városi közlekedés

A GreenGo elkötelezett az elektromos autózás mellett és küldetésének tekinti a fenntartható, élhető városi közlekedés megteremtését, ahol az emberek tudatosak abban is, hogy milyen közlekedési típust, eszközt választanak.

“Ami a tudatos városi közlekedést illeti, azt látjuk, hogy – a környezettudatosságot most nem is említve – a budapestiek jó része nem méri fel például azt, hogy mennyibe kerül egy saját autó fenntartása és hogy valóban szükségük van-e egyáltalán autóra. Sokan csak a benzinárakat nézik, amikor a költségeket kalkulálják, de nem számítják bele a tulajdonlással és a fenntartással kapcsolatos költségeket. Érdekes adat, hogy egy saját autó kihasználtsága átlagosan kb. 3-4%. A maradék 96%-ban csak áll, ezzel parkolóhelyeket foglalva másoktól, fizetve utána az adót, a biztosítást és a fenntartás egyéb költségeit. Ezzel szemben egy közösségi autó akár 5-10 saját autót is ki tud váltani a forgalomban. Minél többen térnének át az autómegosztásra, hosszútávon annál kevesebb parkolóhelyre lenne szükség, kisebb lenne a dugó, az elektromos autókkal pedig a zaj- és károsanyagkibocsátás is csökkenne lokális szinten” – mondja Ádám Boglárka ügyvezető.

A jövő városa

Az egyre növekvő felhasználói számokból is látszik, hogy a carsharing ma valós alternatívát jelent, miközben a többeszközös közlekedés trendjébe is illeszkedik, amely jelenleg egy világszerte megmutatkozó tendencia. Itthon is ez jellemzi a GreenGo használóit: közel 80%-uk egyszerre 4-6 eszközt is igénybe vesz, mint például robogót, kerékpárt, rollert, saját vagy közösségi autót és tömegközlekedést.

Ami a GreenGo jövőbeli fejlesztéseit illeti, a cég a flottáját fokozatosan cseréli le nagyobb akkumulátorral rendelkező modellekre, amely lehetővé teszi az eddigi 100-140 km helyett az akár dupla távolság megtételét is egyetlen töltéssel. Tervezési fázisban van, hogy Prága után más közép-kelet-európai nagyvárosban is megjelenjen az autómegosztó és egyéb izgalmas fejlesztéseket is terveznek az elkövetkező évre, amikre természetesen hatással lesznek az egyre növekvő GreenGo közösség felhasználói visszajelzései is.

Közel 19 milliárd hektoliternyi szennyezett víztől óvta meg a közösségeket a globális vállalat

A Xylem globális víztechnológiai vállalat megoldásai 2021-ben több mint 18,93 milliárd hektoliternyi , az árvizek nyomán érkező, szennyezett víztől mentették meg a közösségeket  – derül ki a vállalat éves Fenntarthatósági Jelentéséből. A társaság jelentős előrelépést ért el karbonlábnyoma csökkentésében is, az üvegházhatású gázkibocsátási intenzitása 12 százalékkal mérséklődött, a vízfelhasználása pedig 22 százalékkal csökkent 2019-hez képest.

Bővebben

Minden, amit egy startupnak tudnia kell a Term Sheetről

Nagyon sok seed fázisban (már rendelkezik valamilyen bevétellel vagy validációval) lévő startupnak álma, hogy kapjon egy term sheetet (indikatív árajánlatot) egy kockázati tőke alaptól. Itt a befektetési összeg már általában minimum 1 millió dollár környékén van ezalatt nem éri meg nagyon átvilágítani a céget, mert a befektetési összeg nagyobbik része az átvilágítási költségekre menne el.

Bővebben

Innovatív duális képzés fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetemen

A közelmúltban sikeresen lezárult EFOP projekt eredményeként jelentős oktatási-képzési fejlesztések valósultak meg a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) és a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központjában (PE ZEK). A 347 millió forintos európai uniós támogatást többek között a duális képzés minőségfejlesztésére, vállalati tananyagainak és ösztöndíjrendszerének fejlesztésére fordították.

Bővebben

Már nem előny, hanem alapkövetelmény: így használják a hazai startupok a legújabb technológiákat 

A legmodernebb technológiák már nemcsak a tech cégek kiváltságai: a hazai startupok a fejlesztés során is alkalmazzák és a termékeik, szolgáltatásaik használatába is beépítik azokat – derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. Ehhez persze a csapatokba olyan szakemberek is kellenek, akik részt tudnak venni a programozásban vagy irányítani tudják a külső fejlesztőket. 

Bővebben

Az iskolakezdési támogatás reneszánszát hozhatja a növekvő infláció

Egész Európában és Magyarországon is csúcsra jár az infláció, ami miatt különösen nagy tehertétel lesz a szeptemberi iskolakezdés a magyar családok számára. Cégmérettől függően jelentős különbség van az iskolakezdési támogatást adó vállalatok arányában: míg 150 fő fölött minden harmadik, addig 50 alkalmazott alatt csak a munkáltatók 10 százaléka alkalmazza ezt a juttatási formát – derül ki az Edenred reprezentatív felméréséből. Pedig az iskolakezdési támogatásnak számos előnye van, akár 22 százalék megtakarítást jelenthet a cégeknek.

Bővebben

Tíz startup képviseli hazánkat a Collision konferencián Torontóban

Az Express Innovation Agency, valamint Magyarország Ottawai Nagykövetsége, Magyarország Torontói Főkonzulátusa, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA Kanadai Partneriroda közös szervezésében tíz magyar startup vesz részt a világ egyik legjelentősebb technológiai eseményén Torontóban a Collision konferencián. A 2022. június 20-23. között megvalósuló techshow-t és kiállítást megelőzően, valamint azt követően nemzetközi befektetőkkel és szakmai partnerekkel is találkozhatnak a résztvevők Kanadában.

Bővebben

Már az épületeket is veszélyeztetik a kibertámadások

Az épületirányításban alkalmazott, IoT technológiát használó eszközök száma a mostani 1,7 milliárdról várhatóan 3 milliárdra nő 2025-re, amiben fontos szerepet játszik, hogy a tulajdonosok és üzemeltetők egyre több kereskedelmi ingatlan esetében nyúlnak a digitalizációhoz és használnak épületirányítási rendszereket a létesítmények korszerűsítésére. Így ezek a kereskedelmi épületek gyakorlatilag a jövő intelligens épületeivé alakulnak, csakhogy mindeközben fokozatosan nő a kiberbiztonsági kockázatuk.

Bővebben

A rugalmas munkaidő a fizetésnél is fontosabb szempont

A 15 évesnél idősebb diákok túlnyomó többsége már dolgozott korábban, idén pedig 96 százalékuk vállalna valamilyen nyári munkát – derül ki a Job Force Iskolaszövetkezet online felméréséből. A legtöbben a kereskedelemben helyezkednének el, a munkahelyválasztásnál pedig a rugalmas időbeosztás a legfontosabb szempont. A diákok közel harmada félretenné a nyáron keresett pénzt, közel 40 százalékuk pedig szívesen helyezkedne el akár hosszabb távon is feladatot vállalva egy fejlődési lehetőséget biztosító környezetben.

Bővebben

Indul a negyedik agrár stratup inkubációs program

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara agrár startup programja 2019 óta több programelemmel is támogatja az új típusú fejlesztéseket, annak érdekében, hogy az agrárium digitalizációs szintje növekedjen és minél több gazdálkodó kezdje alkalmazni a hatékonyságnövelő és fenntartható megoldásokat. Az idei évben negyedik alkalommal induló nagyvállalati–startup inkubációs program fő célja, hogy a szektort érintő kihívásokra megoldásokat találjon. Az

Bővebben