Hirdetés

Nagy az érdeklődés a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expo iránt

Az előzetes várakozásnál is több, közel 180 kiállító mutatja be termékeit és szolgáltatásait a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expo és Világtalálkozó szakkiállításán – mondta el az export növeléséért felelős helyettes államtitkár.

Hirdetés

Joó István szerint a kiállítók száma és összetétele alapján kijelenthető, hogy Közép-Európa legnagyobb környezetipari szakkiállítása kezdődik november 29-én a Planet 2021 keretében, hiszen a V4 országokból közel 180 kis-, közepes és nagyvállalat, startup, szakmai szervezet és oktatási intézmény vonultatja fel legújabb innovációit, találmányait. Olyan kulcsfontosságú területek szereplői mutatkoznak be, mint a hulladékgazdálkodás, a vízgazdálkodás, a közlekedés, az energia, vagy éppen az élelmiszertermelés.

A kiállítók között számos olyan innovatív cég képviselteti magát egyedülálló termékekkel, amelyek a lakosság számára is elérthetők, és segítik a fenntarthatóságot mindennapjainkban, mint például a néhány deciliter vízzel történő autómosás, élelmiszerpazarlást csökkentő applikáció, beltéri növénytermesztés, illetve komposztálás.

Az említett innovációkon felül olyan ipari megoldások is bemutatkoznak, mint például a teljesen automatizált, szén-dioxid-semleges, intelligens mezőgazdasági termelő egység, a talajok párolgási vízveszteségét csökkentő mezőgazdasági anyag, a tiszta energiát termelő és újrahasznosító napelemes térburkolat, vagy a vezeték nélküli, indukciós töltést támogató e-roller töltőállomás.

A szakkiállítás mindenki számára ingyenesen látogatható, az esemény honlapján azonban előzetesen regisztrálni szükséges. Belépés csak védettségi igazolvánnyal lehetséges – olvasható a közleményben.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben