Hirdetés

Mutatjuk milyen fizetésekre számíthatsz, ha startuphoz szegődsz dolgozni

A hazau startupok a korábbi sztereotípiákat lerombolva már nem csak programozókat keresnek. Kulcsfontosságú a jó sales team, a HR-es feladata is, így ilyen szakembereket is keresnek. Sőt, valahol még boldogság manager is helyet kap! Az xLabs friss kutatása azt mérte fel, melyek a leggyakrabban megjelenő nem-informatikai pozíciók és mekkora fizetéseket kínálnak a cégek az ilyen jelölteknek.

A mintegy 50 startup cég között végzett felmérésből kiderült, hogy a nem informatikai munkák öt terület köré csoportosulnak: értékesítés, marketing, ügyfélszolgálat, hr, üzleti elemzés/döntéstámogatás. Minden pozícióra igaz: valamilyen szintű informatikai affinitás szükséges hozzá. A startup cégek szeretik belülről kinevelni az utánpótlást, a piacról elsősorban rutinosabb 3-5 éves szakmai múlttal rendelkező jelölteket keresnek. Olyanokat, akik az első naptól értéket tudnak teremteni.

Milyen esélye van egy magyar ötletnek külföldön?

Az xLabs azt is megkérdezte a cégektől, milyen csatornákon találják meg új munkatársaikat. A legerősebb eszköz a dolgozói ajánlás, de a közösségi média is remek csatorna erre a megkérdezettek szerint.

Havi bruttó alapbérek a következőek szerint alakulnak:

  • Értékesítési vezető: 1 000 000 – 1 200 000
  • Sales executive (5 év tapasztalat): 500 000-700 000
  • Értékesítés támogató (presales): 250 000-300 000
  • HR vezető (5 év tapasztalat): 650 000-750 000
  • Recruiter (3 év ügynökségi múlttal): 450 000 -700 000
  • Social media manager (min. 3 év tapasztalat): 500 000-650 000
  • Content writer (tartalomíró): 300 000-350 000
  • Üzleti elemző (3 év tapasztalat): 450 000-650 000
  • Ügyfélszolgálatos (csak angol nyelvtudással): 250 000-350 000
  • UX designer (felhasználói élménytervező, min. 2-3 év tapasztalat): 530 000 000-590 000
  • UX researcher (min. 2-3 év tapasztalat): 500 000-600 000
  • Adatelemző (data scientist 1-2 év-5-6 év): 480 000-750 000
  • Boldogságmenedzser (mood manager): 280 000-400 000

A fizetési adatok olyan startup cégekre vonatkoznak, amelyek átestek legalább egy kör tőkebefektetésen, pénzügyi mérlegük pozitív. Ők akár a nagy multiktól is képesek elhozni a tapasztalt szakembereket. A gyakorlat és a tapasztalat általában alapkövetelmény.

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben