Hirdetés

Mutasd meg, hogyan változtatnád meg a világot!

Szeptember elsejétől ismét elindul a jelentkezés a Red Bull nagyszabású, globális programjára, a Red Bull Basement versenyre, amely nemcsak fejlődési lehetőséget tartogat a diákok számára, hanem tökéletes alkalom arra is, hogy a jövő innovátoraiként bemutassák rendkívüli ötleteiket és találmányaikat. A verseny csúcspontja a háromnapos Isztambulban megrendezett nagyszabású döntő, ahol a 45 különböző országból érkező diákok együtt dolgozhatnak a világ vezető tudósaival és üzletembereivel.

Hirdetés

A mai fiatok kezében van a jövő: ők azok, akik tudásukkal és ötleteikkel képesek kitörni és pozitívan befolyásolni folyamatosan változó világunkat. A Red Bull Basement nemzetközi programsorozat célja, a fiatal diákokat arra ösztönözni, hogy megvalósítsák úttörő ötleteiket és bemutassák tehetségüket a világ számára. A program töretlen népszerűségnek örvend: tavaly több mint 3800 csapat lelkes fiatal jelentkezett a versenyre. A magyar pályázók, Popovics Kinga és Guthy Máté, vagyis a termékek vízindexét megjelenítő IWI-projekt ötletgazdái pedig egészen a TOP 10-ig meneteltek.

„Rengeteg olyan dologban fejlődtem, amit soha nem éreztem a területemnek. A Basementen sokat adott, hogy mindenki pezsgett a kíváncsiságtól és a tettvágytól, hogy alkossunk valami újat, találjuk meg a következő rést a fejlődéshez, és tegyük jobbá a világot a magunk módján. Szerintem egy ilyen verseny melegágya az olyan ötleteknek, amiknek a »felnőtt« változatai a későbbiekben akár közvetlenül is érintenek minket” – mondta Popovics Kinga, a 2020-as Red Bull Basement magyar versenyzője, aki tanáccsal is szolgált az idei jelentkezők számára: „Ne féljetek kicsit kilógni a tömegből! A jó ötletek ritkán születnek a komfortzónán belül.”

A korábbi években már rengeteg bámulatos ötletet mutattak be az egyetemista ötletgazdák, amelyek megvalósítását, továbbfejlesztését a Red Bull Basement esemény után is folytatták. Az innováció tehát soha nem áll meg, ám a Red Bull Basement 2021-es versenyére csak korlátozott ideig lehet jelentkezni. Október 24-ig várják azon 18 éven felüli diákok jelentkezését, akik hallgatói jogviszonnyal rendelkeznek.

A jelentkezéshez csupán egy videó feltöltése szükséges a Red Bull Basement weboldalára, amelyben tömören és érthetően elmagyarázzák a csapatuk elképzelését. A zsűri a kreativitás, megvalósíthatóság és hatékonyság mellett ezeket is figyelembe fogja venni a pontozás során. Ezután a két fős nemzetközi csapatoknak közel öt hetük lesz arra, hogy még több erőforrás segítségével fejlesszék tovább ötleteiket és bemutassák őket a három napos döntőben, Isztambulban.

A Design Terminal, Közép-Európa vezető innovációs ügynöksége a Red Bull Basement projektet azzal a tudással és tapasztalattal segíti, amit az elmúlt években az egyetemi, főiskolai hallgatók számára szervezett számtalan ötletverseny során szerzett. Továbbá a HubHub Budapest és a Red Bull Basement közötti együttműködés létrejöttének köszönhetően a coworking iroda idén főhadiszállásaként ad helyet a kapcsolódó programoknak. A győztes csapat egyik nyereménye egy 3 hónapos tagság a coworking irodába.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben