Hirdetés

Civil szervezetekkel együttműködve mentorál munkanélküli fiatalokat a Coca-Cola

A multinacionális cég hátrányos helyzetű, főként vidéki fiatalokat tréningez az #énjövőm oktatási program keretében, hogy szociális és vállalkozói készségeiket javítsa. A képzési lehetőségre civil szervezetek pályázhattak, és összesen több, mint 400 fő részesül majd az ingyenes lehetőségben.

Tavaly év végéig harminckét civil szervezet nyújtotta be a pályázatát a Coca-Cola HBC Magyarországhoz, közülük 10-en nyerték el a vállalat támogatását egynapos, kifejezetten munkakereső fiatalokat célzó tréningek megtartására. A nyertesek összesen mintegy 400 fiatalt képeznek ingyenesen márciustól 15 fős csoportokban, az alapvető szociális és vállalkozói készségek átadásával segítve őket az álláskeresésben. A lebonyolítást végző civil szervezetek között van a Fehér Bot Alapítvány és a Fehér Bot Sportegyesület, amelyek kifejezetten látássérült fiatalokkal foglalkoznak. Nekik különösen nagy segítség a felkészítés az állásinterjúkra, ahogyan a felkínált kapcsolati háló és a mentorprogram is, hiszen egyébként is hátránnyal indulnak a munkaerőpiacon.

A tréningek többsége vidéken zajlik: Vas és Zala megyében, Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenben, Hajdúdorogon, Hosszúpályiban, Gödöllőn, Egerben és környékén, illetve Ópályiban. Emellett lesznek képzések Budapesten és további Pest megyei helyszíneken is.

„Szerettünk volna minél több fiatalt elérni az #énjövőm képzési programmal, lehetőleg azokon a vidéki településeken is, ahol az átlagosnál nagyobb az inaktivitás ezekben a korosztályokban”

– mondta Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója. Ezért hirdettek pályázatot civil szervezeteknek, amelyek helyismeretükre támaszkodva képesek megszólítani a munkakeresőket, a nyerteseket pedig a vállalat ingyenesen felkészíti a tananyag átadására. A beérkezett pályázatok bírálatához a NIOK Alapítvány nyújtott szakmai segítséget.

Az #énjövőm képzési programot a Coca-Cola HBC Magyarország tavaly indította el olyan 18-30 év közötti fiatalok körében, akik nem vesznek részt állami oktatásban vagy felnőttképzésben és inaktívak (NEET – Not in Education, Employment or Training). Első körben a felnőttképzésben évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szervezetek adták át a program tananyagát eddig több mint félezer résztvevőnek. A terv az, hogy 2020-ig 8000-en vegyenek részt az elhelyezkedést segítő tréningeken. Ezeken többek között önismeretre, állásinterjú helyzetek és a visszajelzések kezelésére tanítják a fiatalokat, gyakran a Coca-Cola HBC Magyarország munkavállalóit is mentorként bevonva.

Egyre élesebb a verseny a magas színvonalú AI-szakemberekért – a Microsoft és az ElevenLabs is új szakemberekkel erősíti csapatát

Az egyik Európából, a másik az USA-ból csábított át magához magas minőségű AI-kutatókat és -mérnököket. De mi hajtja fel a szakemberek iránti keresletet, és mikor szűnhet meg a tehetséghiány?

Bővebben

Nagy lehetőség van a magyar startupokban arra, hogy gyorsan nemzetközi szintre emelhessék a technológiájukat – mondja Pierre Martensson, a Scale Factory alapítója

A Scale Factory nem az USA-ba, hanem az ázsiai és csendes-óceáni piacokra akarja kilőni a CEE régió startupjait és scaleupjait. De miért pont oda? Mire kell figyelned, ha kelet felé akarsz terjeszkedni, és mivel kell rendelkezned, ha a Scale Factory segítségével akarsz külföldön skálázódni? Ezekről kérdeztük Pierre Martenssont, a Scale Factory alapítóját és ügyvezető partnerét.

Bővebben

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

„There is great potential in Hungarian startups to quickly elevate their technology to an international level,” says Pierre Martensson, founder of The Scale Factory

The Scale Factory aims to launch scaleups from the CEE region into the Asian and Pacific markets rather than the U.S. But why there? What should you consider if you want to expand eastward, and what do you need to have in place if you want to scale internationally with The Scale Factory’s support? We

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben