Hirdetés

Most jön még csak a java! Mire figyeljünk a munkába való visszatéréskor?

Szépen lassan visszatér az élet a kihalt utcákra, a vendéglátóhelyekre és az üresen kongó irodaházakba és az üzemekbe. Az elmúlt időben a vállalatok többsége megugrotta a korábban elképzelhetetlent, és sikerrel küzdötte le a váratlanul eléjük tornyosuló akadályokat. De biztos, hogy a nehezén már túlvagyunk? Hogyan lehet zökkenőmentes a reboarding? Mire figyeljünk a munkába való visszatéréskor?

2020 kétségkívül a változások és az azokhoz való alkalmazkodás éve. A koronavírus-járvány időszakában azonnali alkalmazkodásra volt szükség mind szervezeti, mind egyéni oldalról, hogy sikeresen tudjunk megküzdeni a rendkívüli helyzet adta változásokkal. Vállalatok tömkelege költöztette a munkát a munkavállalóik otthonába, leálltak az üzemek és a gyártás. Azonban nemcsak a járvány időszaka rejtegetett számunkra változásokat, ugyanolyan kihívásokkal teli lesz az elkövetkező időszak, amelyre szervezeti szempontból tudatosan érdemes készülnünk.

HR digitalizáció, a belső kommunikáció fejlesztése, a munkavégzés rugalmasabbá tétele csak néhány azok közül a kihívások közül, amelyek még a HR és a cégvezetés előtt állnak. Ezekre a kihívásokra nyújt komplex megoldásokat és szolgáltatásokat hazai és nemzetközi (CEE régió) ügyfeleinek az ezentúl egységesen Blue Colibri International néven működő Colibri HR Solutions employer branding ügynökség és a belső kommunikációval foglalkozó Blue Colibri App csapata.

A belső kommunikáció fejlesztése megkerülhetetlen

A belső kommunikáció évek óta a TOP megoldandó szervezeti kihívások egyike. A járványhelyzet sok céget rákényszerített arra, hogy a korábban elódázott fejlesztéseket az idő töredéke alatt kieszközölje. Azok a cégek, ahol hónapokkal ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy a vezetők aktív szerepet vállaljanak a belső kommunikációban, a hagyományos csatornákat modern eszközökre cseréljék vagy dedikált csapatokra bízzák a belső kommunikációs stratégiát, most (önszántukból vagy a kényszer szülte helyzetből adódóan) elindultak a változás útján. A vírushelyzet megjelenésekor indított díjmentes Blue Colibri App SMART kríziskommunikációs appot több tucat vállalat közel 40.000 munkavállalója kezdte el használni az elmúlt 2 hónapban.

 

 

Az út azonban hosszú, és bár a kezdeti lépések megtétele a legnehezebb, ugyanannyi kitartást és elszántságot követel az is, hogy ne térjenek le erről az útról. Amikor megszűnik a személyes jelenlét, és nem lehet támaszkodni a korábbi megszokott kommunikációs gyakorlatokra mint az üzenőfal, TV-k, kioszkok, vállalati újságok, akkor mindenképp érdemes a modernebb, helyfüggetlen eszközökhöz nyúlni.

A munkavállalók éheznek a céges információkra

A járványhelyzet hatalmas információéhséget szült a munkavállalókban, amit a munkáltatóknak azonnal kellett kielégíteniük. De téves lenne azt feltételezni, hogy a munkavállalók csak a krízis kapcsán mutatnak érdeklődést. Mindenkiben jelen van a kíváncsiság a cég élete iránt, csak a vállalatok eddig nem a megfelelő csatornákon próbálták eljuttatni az információkat. Az USA-ban és Nyugat-Európában évek óta uralják a belső kommunikációs piacot az azonnali, mérhető és kétirányú kommunikációt biztosító mobilappok. Magyarországon elsőként a Blue Colibri International fejlesztett egy digitális felületet, amely a belső kommunikációt, a szervezeti tanulást és elköteleződést támogatja. A munkavállalók információéhségét, érdeklődését és kíváncsiságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a Blue Colibri Appot használó vállalatokban kivétel nélkül 1-2 hét leforgása alatt sikerült a munkavállalók 90%-át elérni.

Egy eszköz kevés, ha nincs benne magával ragadó tartalom

A megfelelő kommunikációs eszközök megválasztásán túl, a szervezeti tartalomgyártás fejlesztése a másik sarkalatos pont. A technológiai fejlődésnek köszönhetően az információs zaj egyre nagyobb, és az online tartalmak végeláthatatlan sorával kell felvennie a céges anyagoknak a versenyt. Egy figyelemfelkető kép, egy kreatív animációs videó, vagy a munkavállalókkal forgatott élőszereplős kisfilm többet mond bármennyi szónál.

A reboarding során a munkatársak egészségének védelme érdekében a cégeknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a megfelelő egészségügyi előírások betartására. A szabályokat érdemes figyelemfelkeltő formátumban megmutatni, hogy biztosan mindenkihez eljussanak a kulcsfontosságú információk. Néhány infografikával és animációs videóval, amely a kézmosás, a maszkviselés és a közösségi távolságtartás szabályait mutatják be, a vállalatok felelősségteljesen járhatnak el a reboarding során. A tájékoztatóanyagokat még az irodába való visszatérés előtt online, majd azt követően az iroda különböző szegleteiben juttathatják el a cégek a munkavállalóikhoz.

A Blue Colibri International cégre szabott, a márkaelőírásokkal megegyező, egyedi igényeket kielégítő tartalomgyártási szolgáltatással segíti azokat a cégeket, akik minőségi tartalmakkal kívánják megragadni a munkavállalók figyelmét, tájékoztatni őket a legfontosabb tudnivalókról és erősíteni bennük a vállalati identitást.

Az online, célzott, visszamérhető onboarding a fluktuáció biztos ellenszere

A toborzás, az újbelépők onboardingja és a vállalati képzések során is a modernizáció és a digitalizáció az új hívószó. Korábban elképzelhetetlen volt, hogy úgy illeszkedjen be az új kolléga, hogy a szervezetből személyesen még senkivel sem találkozott. A tréningek és a vállalati képzések mindig tantermekben és tárgyalókban ülve valósultak meg tréningeszközök gárdájával, azonban az elmúlt néhány hónap bebizonyította, hogy érdemes szakítani a megszokottal, mert a legtöbb eddig személyesen zajló folyamat tökéletesen működik az online térben. Sőt…

Az esetek többségében vakon vannak a szervezetek, amikor szeretnék felmérni, hogy hol tart az újbelépő a beilleszkedésben, hogyan éli meg a betanulást, miben lenne szüksége támogatásra.

A Blue Colibri International kifejezetten onboardingra és vállalati képzésekre fejlesztett Blue Colibri App ACADEMY rendszerében a frissen felvett munkavállalók egy helyen találják az összes fontos információt, a dokumentumtárban elolvashatják a céges tudnivalókat, a névjegyzékben pedig látják az összes kollégát az elérhetőségeikkel együtt. A kérdőív funkciónak köszönhetően arra is lehetőség van, hogy a vállalatok visszamérjék az onboarding és a betanítás hatékonyságát, hiszen a munkavállaló visszajelzést adhat arról, hogyan látja, az ő beilleszkedése milyen státuszban van, hogyan érzi magát a szervezetnél.

Ezzel minimálisra csökkenthető a korai lemorzsolódás esélye, hiszen még azelőtt lehetősége van a vállalatnak közbeavatkozni, mielőtt az új kolléga tovább állna. Az új munkavállalók szemében kifejezetten vonzó lehet, hogy a cég rendelkezik egy egyedi névvel ellátott, a vállalati arculatnak megfelelő saját alkalmazással, amit a dolgozók a saját eszközeikre is feltelepíthetnek. Ez jelentősen javítja a cég imaget a potenciális munkavállalók szemében.

Az újrainduló vállalatoknál tehát kulcskérdés lesz a belső kommunikáció fejlesztése, az újbelépők online onboardingja és a munkatársak elkötelezése. A Blue Colibri International csapata ezekben nyújt támogatást a vállalatoknak, többek között azzal, hogy továbbra is 3 hónapos díjmentes időszakkal biztosítja a SMART kommunikációs appot vagy az ACADEMY oktatási platformot, amelyek funkciói akár a 3 hónap alatt, akár azután bővíthetőek. További információ és demó kérés: https://bluecolibriapp.com/

 

 

 

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások