Egy startup akkor lesz fentartható, ha valódi problémákat old meg a felhasználók és a vevők számára. Ehhez fontos, hogy megismerjük a szükségleteket és kreatív, innovatív megoldásokkal szolgáljunk nekik. A Balance and Bloom ajánlóját közöljük.
Ahhoz azonban, hogy legyen egy jó ötletünk, nagyon sok ötletet kell generálni. De mit tehetünk, ha úgy tanultuk a suliban, hogy minden problémára csak egy jó megoldás van?
A válasz, az ideation.
Az ideation a design thinking folyamatának harmadik szakasza, ahol különböző brainstorming módszerekkel csapatosan és egyénileg rengeteg ötletet generáltok egy probléma megoldásával kapcsolatban. A legtöbb ember tudja mi az a brainstorming és lehet, hogy rendszeresen alkalmazza is, de egy hatékony ideation workshophoz javasolt egy tapasztalt facilitátort meghívni.
A tervezés egyik legizgalmasabb része, amikor szabadjára engedi mindenki a fantáziáját és a kreativitását, hogy a lehető legtöbb ötletet összegyűjtsétek. Erre fókuszál az ideation workshop, ami nem csak hatékony, hanem borzasztó szórakoztató is egyben. Nem az ötletek minősége, hanem a mennyisége fontos.
Ugyanis ahhoz, hogy legyen egy egy-két jó ötleted egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, nagyon sok ötletre van szükséged. Amikből később lehet válogatni vagy éppen kombinálni azokat.
Az ideation pontosan ezt a célt szolgálja. Alapanyagot biztosít az innovatív megoldásokhoz és az MVP összeállításához.
Mi az, amiben konkrét segítséget nyújt?
- A megfelelő módszerekkel a felhasználók és vevők szükségleteit fedezheted fel, amire lehet, hogy nem is gondoltál
- Az egyértelmű megoldások mellett új, valóban innovatív gondolatokat gyűjthetsz össze
- Különböző perspektívákból ismerheted meg ugyanazt a problémát
- Eddig ismeretlen szakterületekkel is megismerkedhetsz a csapat által
- Biztosítod a megfelelő mennyiségű lehetőséget az iterációhoz
Miért van erre szükséged?
A legfontosabb, hogy ezzel a módszerrel a teljes figyelmed a felhasználók vagy vevők felé fordítod. Nem a technikai problémákkal vacakolsz, mit tudsz megcsinálni vagy mit nem. Arra fókuszálsz, hogy jelenleg milyen lehetőségei vannak a felhasználóknak és te hogyan tudsz ezen javítani. Vagyis egy jobb megoldást kínálni a számukra.
Az ideation másik vonzereje a csapatmunkában rejlik. Egy nagyszerű lehetőség, hogy különböző szakmai háttérrel rendelkező (vagy nem rendelkező) emberek közösen ötletelnek. A diverz gondolkodás különböző nézőpontokból közelíti meg ugyanazt a problémát.
A hangsúly minden esetben a mennyiségen van, vagyis azon, hogy minél több ötlet szülessen.
De minden esetben az ítélkezés mentes környezet a legnagyobb ereje egy ideation workshopnak. Senki sem fog kinevetni vagy hülyének nézni az ötleteid miatt. Erről a facilitátor biztosít mindenkit, aki bátorít is mindenkit, hogy valóban szabadon, teret adva a kreativitásának ötleteljen.
Az ideation akkor lesz sikeres, ha egy lépéssel közelebb jutottál a megvalósításhoz. ha tudod mi az, ami működhet és mi az, amivel nem érdemes az időt pocsékolnod.
Ha szeretnéd kipróbálni és megismerni az ideation módszertanát, akkor várunk szeretettel február 6-án az ingyenes ideation workshopunkon. nincs más dolgod, mint itt regisztrálni: