Hirdetés

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

A magyar autós társadalom közel harmada küzd a stresszel a volán mögött, 15 százalékuk mindig vagy sokszor, 17 százalékuk alkalmanként – derült ki a Cristo autós alkalmazás friss kutatásából. A stresszre utaló viselkedés és érzések inkább a férfiak körében jellemzők, ugyanakkor éppen ők azok, akik sokkal kevésbé látják magukat idegesnek, mint nőtársaik. A stressz hatására gyorsabban vezetünk, többet kockáztatunk, vagy éppen lankad a figyelmünk, ami folyamatos balesetveszélyt jelent. A biztonságos autózásért síkra szálló Cristo applikáció március elsejével lakossági kampányában egy különleges, heti fordulókra bontott versenyre hívja az autósokat, amelyből mindenki megtudhatja: a hagyományosan stresszes közúti közlekedésben ki mennyire vezet szabályosan és biztonságosan.

Hirdetés

A magyar sofőrök nagyjából ötöde, 18 százaléka nem élvezi úgy a vezetést a saját bevallása szerint, mint korábban, ugyanilyen arányban vannak azok, akik azt érzik, hogy folyton rossz sofőrökkel hozza össze őket a sors – derült ki a Smartsurance Kft. által üzemeltett Cristo applikáció friss felméréséből, amelyet a Pulzus kutatócég készített. Minden tizedik autós szenved rendszeresen attól, hogy vezetés közben szaporább a pulzusa, szívverése, és ilyen arányban jellemző a kormányon való ideges dobolás, a szokatlan forgalmi helyzetekre való lassabb reagálás vagy éppen az, hogy a vezetőket olyan dolgok zavarják, amelyek korábban nem.

Ezek a közúti közlekedésre szakosodott pszichológus segítségével összeállított válaszlehetőségek egyértelmű tünetei a stressznek, amelytől a megkérdezett autósok közel harmada, legalább 31 százaléka legalább alkalmanként szenved („minden alkalommal” 6 százalék, „sokszor” 8 százalék, „olykor” 17 százalék). Az autósok 36 százaléka vallotta azt, hogy ritkán stresszes vezetés közben, 33 százaléknál pedig a stressz egyáltalán nem jelenik meg az életében vezetés közben. Érdekesség, hogy a felmérésben azonosított stressztünetek közül hat is volt olyan, amelyek a megkérdezettek több 10 százalékra igazak; ezek mindegyike inkább a férfiakra jellemző, miközben éppen ők azok, akik kevésbé látják magukat stresszesnek.

Gyorsabb tempó, kockázatvállalóbb vezetés, lankadó figyelem, fagyás a következmények

A stressz komoly közlekedésbiztonsági kockázatot hordoz: a megkérdezett autósok 15 százaléka hajt végre kockázatosabb manővereket, ugyanennyien vannak, akik hirtelen gyorsítanak és fékeznek, 14 százalék mondta azt, hogy lankad a figyelme, lefagy, 11 százalék pedig általánosan gyorsabban vezet; a megkérdezettek negyede véli úgy, hogy a stressz nem befolyásolja a vezetési gyakorlatát. Ezek – kockázatosabb manőverek és a lankadó figyelem kivételével – a férfiak körében jellemzőbbek.

„Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan”: keressük az ország legbiztonságosabban közlekedő sofőrjét!

A probléma ismeretében március elsejével átfogó edukációs kampányt indít a Cristo applikáció, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet stressz közlekedésbiztonsági kockázataira, és hasznos, pszichológiai és közlekedéstechnikai tanácsokkal segítse a hazai autós közösséget.

Az autóstársadalom egészét kiszolgálni kívánó, a sofőrök közlekedési, autós igényeit folyamatosan figyelő és lekövető alkalmazásként számunkra elemi érdek, hogy minél több autós szabályosan és biztonságosan közlekedjen. A nemzetközi kutatási adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a szabálytalan vezetés egyik fő oka a stressz és a negatív érzelmeink. Ezért döntöttünk amellett, hogy országos kampányt indítunk azzal a céllal, hogy segítsünk a vezetőknek a stressz leküzdésében és a szabályosabb, biztonságosabb autózás gyakorlásában” – mondja Szota Szabolcs, a Smartsurance Kft. ügyvezető igazgatója.

Az alkalmazás ugyanakkor nem egyszerűen informatív tájékoztató tartalmakkal, hanem személyre szabottan és interaktív módon szeretné segíteni az autós közösséget. Ezért a Cristo applikációban egy egyhónapos, heti fordulókra bontott közlekedésbiztonsági versenyre hívják az autósokat, a Cristo jelenlegi és leendő felhasználóit, akik pontos képet kaphatnak arról, hogy mennyire vezetnek biztonságosan. Az applikáció a jelentkezés után nyomon követi és elemzi a felhasználó vezetési gyakorlatát, a sebesség megválasztását, a manővereket, az elindulásokat és a megállásokat, és ez alapján pontok formájában értékeli a teljesítményt. A versenyzők minden héten megmérettetnek, és a heti fordulók nyertesei, valamint azok, akik az összesített versenyben a legtöbb pontot szerezték az egy hónap alatt, a verseny utolsó állomásán, április 2-án a drivingcamp vezetéstechnikai tanpályáján mérhetik össze tudásukat és felkészültségüket a győzelemért. A záró rendezvényre bejutók már biztos nyernek valamit, viszont az első három helyezett kapja a legértékesebb nyereményeket.

A versenyben való részvételhez egy telemetrikai eszköz szükséges

A versenyben az applikáció felhasználói vehetnek részt, a regisztráció ingyenes. A vezetési gyakorlat pontos elemzéséhez ugyanakkor – a nevezés feltételeként – szükség van egy Beat nevű telemetrikai eszközre, amely pontos gyorsulási- és lassulási adatokat szolgáltat az applikáció számára. A Beat eszköz a Cristo alkalmazásban, illetve a verseny webes felületén egyaránt megrendelhető. Használatával nem csak a játékban való részvétel, de a Cristo kényelmi szolgáltatásai, például a valós autóhasználat alapján fizetendő Casco-biztosítás és a kényelmi díj mentes automatikus parkolás leállítás (okosparkolás) is elérhetővé válnak. A versenybe a játék időtartama alatt bármelyik héten becsatlakozhatnak a felhasználók.

Badár Sándor megmutatja, hogyan NE vezessünk, szakértő partnerek adnak tanácsot

A Cristo alkalmazás célja, hogy minden autós számára felidézze, kézzelfoghatóvá, átélhetővé tegye a stresszes autózás élményét, ezért a kampány arcaként az ismert színészt, Badár Sándort kérték fel, akinek előadásaiban a tragikomikus közúti helyzetek rendszeresen visszatérnek; a vele készült videó a verseny webes felületén érhető el.

A probléma kutatás segítségével történő mély megértésén és megmutatásán, valamint a vezetési gyakorlatokkal kapcsolatos személyes visszajelzéseken túl a Cristo alkalmazás konkrét tanácsokkal is segíteni fogja a játékban résztvevőket. Ami a stresszel való megküzdést illeti, Dr. Karap Gergő József, közlekedésbiztonságra szakosodott pszichológus ad majd iránymutatást videók formájában az autósoknak, az applikációban pedig konkrét vezetéstechnikai tanácsok jelennek meg rendszeresen a verseny alatt a drivingcamp vezetéstechnikai és rendezvényközpont szakértőinek jóvoltából.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben