Hirdetés

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

A magyar autós társadalom közel harmada küzd a stresszel a volán mögött, 15 százalékuk mindig vagy sokszor, 17 százalékuk alkalmanként – derült ki a Cristo autós alkalmazás friss kutatásából. A stresszre utaló viselkedés és érzések inkább a férfiak körében jellemzők, ugyanakkor éppen ők azok, akik sokkal kevésbé látják magukat idegesnek, mint nőtársaik. A stressz hatására gyorsabban vezetünk, többet kockáztatunk, vagy éppen lankad a figyelmünk, ami folyamatos balesetveszélyt jelent. A biztonságos autózásért síkra szálló Cristo applikáció március elsejével lakossági kampányában egy különleges, heti fordulókra bontott versenyre hívja az autósokat, amelyből mindenki megtudhatja: a hagyományosan stresszes közúti közlekedésben ki mennyire vezet szabályosan és biztonságosan.

A magyar sofőrök nagyjából ötöde, 18 százaléka nem élvezi úgy a vezetést a saját bevallása szerint, mint korábban, ugyanilyen arányban vannak azok, akik azt érzik, hogy folyton rossz sofőrökkel hozza össze őket a sors – derült ki a Smartsurance Kft. által üzemeltett Cristo applikáció friss felméréséből, amelyet a Pulzus kutatócég készített. Minden tizedik autós szenved rendszeresen attól, hogy vezetés közben szaporább a pulzusa, szívverése, és ilyen arányban jellemző a kormányon való ideges dobolás, a szokatlan forgalmi helyzetekre való lassabb reagálás vagy éppen az, hogy a vezetőket olyan dolgok zavarják, amelyek korábban nem.

Ezek a közúti közlekedésre szakosodott pszichológus segítségével összeállított válaszlehetőségek egyértelmű tünetei a stressznek, amelytől a megkérdezett autósok közel harmada, legalább 31 százaléka legalább alkalmanként szenved („minden alkalommal” 6 százalék, „sokszor” 8 százalék, „olykor” 17 százalék). Az autósok 36 százaléka vallotta azt, hogy ritkán stresszes vezetés közben, 33 százaléknál pedig a stressz egyáltalán nem jelenik meg az életében vezetés közben. Érdekesség, hogy a felmérésben azonosított stressztünetek közül hat is volt olyan, amelyek a megkérdezettek több 10 százalékra igazak; ezek mindegyike inkább a férfiakra jellemző, miközben éppen ők azok, akik kevésbé látják magukat stresszesnek.

Gyorsabb tempó, kockázatvállalóbb vezetés, lankadó figyelem, fagyás a következmények

A stressz komoly közlekedésbiztonsági kockázatot hordoz: a megkérdezett autósok 15 százaléka hajt végre kockázatosabb manővereket, ugyanennyien vannak, akik hirtelen gyorsítanak és fékeznek, 14 százalék mondta azt, hogy lankad a figyelme, lefagy, 11 százalék pedig általánosan gyorsabban vezet; a megkérdezettek negyede véli úgy, hogy a stressz nem befolyásolja a vezetési gyakorlatát. Ezek – kockázatosabb manőverek és a lankadó figyelem kivételével – a férfiak körében jellemzőbbek.

„Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan”: keressük az ország legbiztonságosabban közlekedő sofőrjét!

A probléma ismeretében március elsejével átfogó edukációs kampányt indít a Cristo applikáció, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet stressz közlekedésbiztonsági kockázataira, és hasznos, pszichológiai és közlekedéstechnikai tanácsokkal segítse a hazai autós közösséget.

Az autóstársadalom egészét kiszolgálni kívánó, a sofőrök közlekedési, autós igényeit folyamatosan figyelő és lekövető alkalmazásként számunkra elemi érdek, hogy minél több autós szabályosan és biztonságosan közlekedjen. A nemzetközi kutatási adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a szabálytalan vezetés egyik fő oka a stressz és a negatív érzelmeink. Ezért döntöttünk amellett, hogy országos kampányt indítunk azzal a céllal, hogy segítsünk a vezetőknek a stressz leküzdésében és a szabályosabb, biztonságosabb autózás gyakorlásában” – mondja Szota Szabolcs, a Smartsurance Kft. ügyvezető igazgatója.

Az alkalmazás ugyanakkor nem egyszerűen informatív tájékoztató tartalmakkal, hanem személyre szabottan és interaktív módon szeretné segíteni az autós közösséget. Ezért a Cristo applikációban egy egyhónapos, heti fordulókra bontott közlekedésbiztonsági versenyre hívják az autósokat, a Cristo jelenlegi és leendő felhasználóit, akik pontos képet kaphatnak arról, hogy mennyire vezetnek biztonságosan. Az applikáció a jelentkezés után nyomon követi és elemzi a felhasználó vezetési gyakorlatát, a sebesség megválasztását, a manővereket, az elindulásokat és a megállásokat, és ez alapján pontok formájában értékeli a teljesítményt. A versenyzők minden héten megmérettetnek, és a heti fordulók nyertesei, valamint azok, akik az összesített versenyben a legtöbb pontot szerezték az egy hónap alatt, a verseny utolsó állomásán, április 2-án a drivingcamp vezetéstechnikai tanpályáján mérhetik össze tudásukat és felkészültségüket a győzelemért. A záró rendezvényre bejutók már biztos nyernek valamit, viszont az első három helyezett kapja a legértékesebb nyereményeket.

A versenyben való részvételhez egy telemetrikai eszköz szükséges

A versenyben az applikáció felhasználói vehetnek részt, a regisztráció ingyenes. A vezetési gyakorlat pontos elemzéséhez ugyanakkor – a nevezés feltételeként – szükség van egy Beat nevű telemetrikai eszközre, amely pontos gyorsulási- és lassulási adatokat szolgáltat az applikáció számára. A Beat eszköz a Cristo alkalmazásban, illetve a verseny webes felületén egyaránt megrendelhető. Használatával nem csak a játékban való részvétel, de a Cristo kényelmi szolgáltatásai, például a valós autóhasználat alapján fizetendő Casco-biztosítás és a kényelmi díj mentes automatikus parkolás leállítás (okosparkolás) is elérhetővé válnak. A versenybe a játék időtartama alatt bármelyik héten becsatlakozhatnak a felhasználók.

Badár Sándor megmutatja, hogyan NE vezessünk, szakértő partnerek adnak tanácsot

A Cristo alkalmazás célja, hogy minden autós számára felidézze, kézzelfoghatóvá, átélhetővé tegye a stresszes autózás élményét, ezért a kampány arcaként az ismert színészt, Badár Sándort kérték fel, akinek előadásaiban a tragikomikus közúti helyzetek rendszeresen visszatérnek; a vele készült videó a verseny webes felületén érhető el.

A probléma kutatás segítségével történő mély megértésén és megmutatásán, valamint a vezetési gyakorlatokkal kapcsolatos személyes visszajelzéseken túl a Cristo alkalmazás konkrét tanácsokkal is segíteni fogja a játékban résztvevőket. Ami a stresszel való megküzdést illeti, Dr. Karap Gergő József, közlekedésbiztonságra szakosodott pszichológus ad majd iránymutatást videók formájában az autósoknak, az applikációban pedig konkrét vezetéstechnikai tanácsok jelennek meg rendszeresen a verseny alatt a drivingcamp vezetéstechnikai és rendezvényközpont szakértőinek jóvoltából.

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások