Az Animaj azt ígéri az animációs filmipar kreatívjai számára, hogy az ötleteik tízszer gyorsabban fognak megvalósulni, mint egy hagyományos stúdióban.
„Ha azt akarom, hogy ez a kanál [animálva] mozogjon, akkor szükségem van egy animátorra, aki másodpercenként körülbelül 25 képkockával rendereli a kezem minden egyes mozdulatát. Ez azt jelenti, hogy naponta 2-5 másodpercnyi animációt fog elkészülni. Itt lép be a képbe a mesterséges intelligencia”
– magyarázta a Siftednek Sixte de Vauplane, az Animaj francia startup alapítója.
Promtolásból kész animáció
A mindössze 2022-ben indult Animaj ambíciózus célokat tűzött ki maga elé: AI használatával akar olyan gyermekfilmes franchise-okat létrehozni, mint versenytársai, a Disney vagy a Pixar. Akkora léptékű franchise-okra kell gondolni de Vauplane elmondása szerint, mint a Pokémon, a Peppa Malac, a PAW Patrol, a Verdák vagy a Frozen.
Ehhez az Animaj egyelőre nyílt forráskódú AI-modelleket használ, ami szöveges promtolással készíti el az animációt. Ahogy a Siftednek részletezte:
a mesterséges intelligencia nélküli napi 2-5 másodpercnyi elkészített animáció ezzel a megoldással jelenleg napi 30 másodpercre tornázható fel, a következő három évben pedig a napi 500 másodperc (8,3 perc) a cél.
Az animálási folyamat felgyorsítása érdekében az Animaj csapata jelenleg is dolgozik egy saját AI-modell fejlesztésén.
Mi lesz a kreatív stábbal?
A francia startup jelenleg négy brandet futtat: ebből egyet (a Rabbids Invasion gyereksorozatot) csak terjeszt, a HeyKids francia gyerekdalcsatornát, a Kidibli német oktatási műsort és a Pocoyo spanyol vígjátéksorozatot viszont felvásárolta.
Ez utóbbi brandek léteztek már a felvásárlás előtt is, az Animaj ugyanakkor nem törekszik a korábbi érában dolgozó kreatív szakemberek elküldésére, lecserélésére, épp ellenkezőleg: a startup a műsorok és csatornák tulajdonjogát vette meg, az ötleteket adó kreatív csapatot pedig inkább kiegészíteni szeretné. A Pocoyo sorozat esetében például az Animaj a felvásárlást követően felvette a sorozat kitalálóját, Guillermo García Carsí-t.
Ahogyan de Vauplane összegezte: azzal akarják magukhoz csalogatni a kreatív szakembereket, hogy az ötleteik tízszer gyorsabban fognak megvalósulni, mintha egy hagyományos stúdióban dolgoznának.
Az alapító nem akarja eladni a cégét a Disney-nek vagy a Pixarnak
A számok pedig egyelőre igazolják a startup megoldását: az alapító szerint
a cégük közel 85 milliárd megtekintést regisztrált a 2022-es indulás óta, és 150 millió követőjük van YouTube-on.
Összehasonlításképpen, a vezető amerikai gyermekcsatorna, a Cocomelon 178 millió YouTube-feliratkozóval és közel 185 milliárd megtekintéssel rendelkezik.
Az Animaj bevétele – 100 millió eurós (átszámolva közel 40 milliárd forintos), hitelből és saját tőkéből álló finanszírozás mellett – 2023-ban éves szinten 470 százalékkal nőtt, és meghaladta a 10 millió eurót (közel 4 milliárd forintot). A következő három évben a cél elérni a 100-150 millió eurós (40-60 milliárd forintos) bevételt.
Az alapító szerint még messze van a történetük vége, és sok munkát kell még beletenni a startupba, hogy az globális franchise-okat termeljen ki magából. Felmerül a kérdés, hogy nem lenne-e könnyebb ezt elérnie egy nagyobb piaci szereplőnek, mint a Disney vagy Pixar, aki felvásárolná a startupot.
Erre a kérdésre de Vauplane kategorikusan kijelentette: nem azért hozta létre a céget, hogy azt két év után eladja.
Az alapító arról nem nyilatkozott, hogy tettek-e már felvásárlási ajánlatot mások az Animajra.
NYITÓKÉP: A HeyKids francia gyerekdalcsatorna műsora. Forrás: Az Animaj honlapja