Hirdetés

Mesterséges intelligencia már az e-sport edzéseken is

Bemutatták a világ első, mesterséges intelligencia alapú gamer coaching rendszerét. Célja, hogy hatékony segítséget nyújtson az amatőr e-sportolóknak és a teljesítményüket javítani kívánó gamereknek a fejlődésben. A fejlesztést a magyar Omnicoach startup jegyzi, a szoftveres megoldás nemzetközi értékesítése decemberben indul,.

Az e-sport közösség Magyarországon hozzávetőlegesen 200 ezer, globális szinten pedig több millió profi játékost számlál, létszámuk évről évre növekszik. Ahhoz viszont, hogy valaki életvitelszerűen, mindennapi kereseti forrásként űzhesse korábbi hobbiját, komoly eltökéltségre, és anyagi ráfordításra van szükség. Tévhit azonban, hogy egy profi játékos csak a hardveres ellátottságtól függ. A legtöbb játék ugyanis gyors döntéshozatalt, stratégiai látásmódot és persze ügyességet igényel. Ezek viszont az e-sport azon aspektusai, amelyeket a leginkább profi személyi trénertől lehet elsajátítani. A legjobb edzők azonban igen sokba kerülnek, így azok számára, aki valamilyen szövetségen kívül edzenek, gyakorlatilag megfizethetetlenek. Sokan ezért inkább a statisztikai szoftverekre hagyatkoznak, amelyekből viszont jellemzően csak a szakavatott szemek tudják kiolvasni a játék során elkövetetett melléfogásokat.

Mindez azonban most gyorsan megváltozhat. Az Omnicoach szoftver, amit egy magyar startup csapat fejlesztett ki, új távlatokat nyithat ugyanis az amatőr e-sport területén, ami az edzők gyakorlati szemléletét a statisztikai szoftverek matematikai pontosságával kombinálja. „Overwatch játékmenetek százait tanulmányoztuk, hogy kidolgozhassuk egyedülálló coaching programunkat, ami a szoftveres megoldások között egyedülálló módon, a gamerek személyes fejlődését helyezi előtérbe” – mondja Alienteavend, az Omnicoach vezető Overwatch edzője. „A mesterséges intelligencia segítségével egy olyan összetett motort dolgoztunk ki, ami a hagyományos statisztikai kimutatások és általános tippek mellett aktívan támogatja a játékos fejlődését.”

Az Omnicoach ugyanis nem más, mint egy mesterséges intelligencia-alapú személyi coach, ami a játékmenet során rögzített videók elemzése révén fejleszti a játékost. A rendszer a hagyományos statisztikák mellett tippeket, sőt, gyakorló feladatokat is ad, így kontextusba helyezi a játékos teljesítményét, és hatékonyan segíti a hibák megértését. Az Omnicoach ezzel a globális Overwatch e-sport egyik legkönnyebben hozzáférhető, megfizethető támogató háttere lehet bármely szintű játékosnak.

A rendszer által készített komplex javaslatcsomag (statisztikák, tippek és gyakorlófeladatok összessége) megbízhatóságát az Omnicoachban működő kétpilléres elemzési környezet biztosítja: a szoftver a hagyományos képelemzést tanulással kombinálja, ezért sosem látott részletességgel képes személyre szóló javaslatokat adni. A szoftver demo oldalán bárki megismerheti a rendszer előnyeit.

„A rendszer fejlesztése során kiemelt szempont volt, hogy egy valóban megfizethető megoldást dolgozzunk ki, ami azoknak is elérhető, akik csak hobbi- vagy haladó játékosok, de szeretnének jobban teljesíteni”

– tette hozzá IronDan, az Omnicoach egyik alapítója. „Az elmúlt hónapokban sokszáz tesztet és számos finomhangolást végeztünk, hogy a játékosok átlátható, könnyen kezelhető felületet kapjanak. A jövőben pedig szeretnénk további játékokra is optimalizálni a rendszert.”

Az Omnicoach különleges, első 100 játékosnak szóló ajánlata november 8-án indul, amelynek keretében a mindössze 4,79 dolláros (kb. 1360 forint) kezdő csomagajánlatban most 3 teljes játékmenet elemzését kaphatják meg az Overwatch játékosok, 30 napos pénzvisszafizetési garanciával. Az ajánlat részleteiről az érdeklődők feliratkozást követően hírlevélben értesülhetnek.

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben