Hirdetés

Menő lépést tett az IKEA a fenntarthatóságért

Az IKEA újabb lépést tesz a fenntarthatóság felé, és június 15-én Magyarországon is elindítja a Bútorok második élete elnevezésű használt bútor szolgáltatását. A lehetőség mindenki számára nyitott, hogy visszavigye használt, de biztonságos és jó állapotban lévő IKEA bútorait. A kezdeti időszakban a soroksári IKEA áruház fogadja és értékesíti majd a lakberendezési termékeket.

Hirdetés

„Az IKEA-nál úgy gondoljuk, hogy semmi sem hulladék és a termékeinknek a lehető leghosszabb ideig kell szolgálniuk. Vásárlóink gyakran cserélik bútoraikat az aktuális élethelyzetüknek és igényeiknek megfelelően, az új szolgáltatásunk pedig lehetővé teszi számukra, hogy a már feleslegessé vált bútoraik új tulajdonost találjanak, amelyek így kaphatnak egy második életet” – Vladimír Víšek, az IKEA cseh-magyar-szlovák régiójáért felelős fenntarthatósági vezetője. A lakberendezési vállalat az új tulajdonosnak egy éves garanciát is biztosít a termékekre, kivéve azokra a sérülésekre, amelyek már a bútor eladásakor megtalálhatóak voltak a terméken. A működéshez minden, az IKEA előírásainak megfelelő higiéniai intézkedést biztosítanak.

A szolgáltatás keretében a

már nem használt vagy megunt, de még funkciójukat biztonságosan ellátó IKEA bútorokat a vásárlók eladásra kínálhatják a lakberendezési vállalat erre a célra fejlesztett weboldalán,

a bútorról készült fényképek és termékleírás feltöltésével.

A vevőszolgálati fényképes elbírálás során az IKEA azt vizsgálja, hogy az adott termék valóban használható-e még más számára, majd árajánlatot küld az eladónak. Ez a legtöbb termék esetében az eredeti vételár 30%-a, ami lehetővé teszi, hogy a bútor minél hamarabb gazdára találjon. Az árajánlat lehet magasabb is, amennyiben a bútor alig használt vagy kifejezetten jó állapotban van. Kisebb sérülések, karcolások nem jelentenek problémát, ám minden hibáról fényképes dokumentáció szükséges.

Amennyiben az ajánlatot az eladó elfogadja, – hasonlóan, mint más, használt termékeket kínáló felület esetében – neki kell gondoskodnia arról, hogy az adott terméket összeszerelt állapotban elvigye az IKEA áruházba, amelyeket a vállalat először a soroksári áruház leértékelt áruk (FYND) részlegén értékesít tovább. „A leértékelt áruk részleg koncepciója szerint a sérült termékek javításával és kiegészítő alkatrészek biztosításával szeretnénk elkerülni a hulladéktermelést, valamint most már használt, de biztonságos és higiéniai szempontból megfelelő bútorok, például szobabútorok újraértékesítésével is szeretnénk ehhez hozzájárulni. Ez az új szolgáltatás remekül kiegészíti a hulladék nélküli társadalom felé irányuló folyamatos erőfeszítéseinket” – mondta Jitka Vlčková az IKEA termékhelyreállítási területért felelős vezetője.

A bútor ellenértékeként az eladó egy IKEA ajándékkártyát kap, amelyre a termék vételára kerül feltöltésre. Ennek összege bármelyik áruházban levásárolható. A lakberendezési vállalat az új tulajdonosnak egy éves garanciát is biztosít a termékekre, ez alól az a sérülés kivétel, ami az újraértékesítés pillanatában már ismert volt.

A svéd vállalat csak IKEA bútorokat vásárol vissza, ezáltal tudja garantálni vásárlói számára, hogy a termékek biztonságosak. Fontos, hogy olyan IKEA bútorok is eladhatóak, amelyek már nem találhatóak meg az aktuális kínálatban.

Hirdetés

Nemzetközi díjat nyert a magyar edutech startup

A Xeropan idén nyáron elnyerte az egyik legnevesebb, oktatóprogramokat bíráló szervezet, az amerikai Tech Breakthrough szerint a világ legjobb “Learning Relationship Management”, avagy Interaktív Tanulást Támogató rendszere díjat. Kategóriájában egyedüliként olyan cégek mellett győzedelmeskedett, mint a Lenovo, Busuu és Discovery Education.

Bővebben
Hirdetés

Trump rábólintott a Microsoft TikTok terveire

Trump megbeszélte a TikTok felvásárlásának részleteit Nadellával, és kijelentette, hogy nem bánja, sőt, jóvá is hagyja, ha a Microsoft amerikai szoftvergyártó óriásvállalat felvásárolja azt. Ugyanakkor hozzátette, hogy ha szeptember 15-ig nem jön létre megállapodás a vásárlásról, akkor a TikTokot betiltja az Egyesült Államok területén.

Bővebben

Nem elég a kreativitás a sikeres vállalkozás elindításához

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Bővebben

Online fogadóórát tart a Szabadszínész

A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított startup, a Szabadszínész azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepet vállalni. Az utóbbi időben egyre népszerűbbek, s most az érdeklődők számára online fogadóórát tartanak.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások