Hirdetés

Megugorhat a szabadúszók száma a pandémia lecsengése után

Részletes felmérés készült a koronavírus utáni karrierváltási hajlandóságról, az ehhez vezető útról, valamint a munkavállalói igények változásairól. A The Bright Academy adatgyűjtéséből kiderült, hogy a kereset mellett a távmunka fő prioritás lett, de arra is nagyobb rálátást kapunk, hogy melyik szakterület iránt van jelenleg a legnagyobb érdeklődés.

Hirdetés

Jelentősen megoszlanak a vélemények arról, hogy az elmúlt egy évnek milyen hosszú távú hatásai lesznek a karriercéljainkra, a jövő munkahelyeire, illetve még az is kérdés, hogy mennyire válik egyetemesen elfogadottá a home office. A The Bright Academy ennek kiderítésére – egy kifejezetten munkavállalókat célzó – kutatást készített, melynek válaszai rávilágítottak arra, hogy a biztonságkeresés és a mobilitás a munkánkban sokkal inkább felértékelődött mint korábban.

A válaszadók több mint felének csupán indikálta, nem kiváltotta a váltást a COVID

A The Bright Academy legfrissebb adatai szerint a válaszadók 48%-ának hatással volt a mindennapi munkavégzésére a koronavírus. Mintegy 23%-nak csökkent a fizetése, és majdnem egy negyede vesztette el a munkáját az elmúlt fél évben. Ám nemcsak negatív hatásokról számolt be a kutatás: a megkérdezettek 12%-a saját vállalkozást indított, és kevés számban, ám volt akinek több munkája/ügyfele lett a vizsgált időszakban.

Többen váltottak ugyan kényszerből munkahelyet, mégis kiugróan magas azoknak a száma, akiknek nem érintette a munkáját a koronavírus, csupán régóta fontolgatott döntést hoztak meg az utóbbi hónapokban.

Rengetegen váltottak szakmát, a fő cél viszont ugyanaz: a digitálisan is végezhető munka

A kérdőív nemcsak arra volt kíváncsi, hogy az elmúlt időszak hogyan hatott a karriertervekre, hanem arra is választ keresett, hogy milyen új utak nyílhatnak meg a váltás után. Kiugróan az értékesítés és kereskedelemből szálltak ki, de a vendéglátás – turizmus nehéz helyzete miatt is többen az átképzés mellett döntöttek. A válaszadók 37%-a coaching, önfejlesztés és tanácsadással kapcsolatos szakterületek iránt érdeklődnek. 27%-uk az adminisztráció és digitális asszisztens munkakörben folytatják, fej-fej mellett a grafika, webdesign, kép- és videószerkesztéssel, melyben szintén ugyanennyien szereznének tapasztalatot.

A marketing és PR viszont még mindig töretlen népszerűségnek örvend. Hasonlóan népszerű az IT, programozás, webfejlesztés, valamint a cégvezetés és vállalkozásfejlesztés, és érdekes, hogy elenyésző azoknak a száma, akik mérnök vagy jogi szakterületen képzelnék el magukat. A válaszokból viszont kirajzolódott: a digitálisan végezhető munkakörök iránt van jelenleg a legnagyobb érdeklődés, és a szabadúszói élet szabadságát is szeretnék minél többen a jövőben megtapasztalni.

Eddig nem látott nyitottság és roham az online tanfolyamok iránt

Több, mint ezer ember tehát nemcsak munkát, de szektort is váltott. Ennek több okát is megjelölték: a kérdőívet kitöltők több mint 50%-a a jövőben a saját maga ura akar lenni, és csak második helyen áll a magasabb kereseti lehetőség. Harmadik a digitálisan végezhető munkakörök iránti igény és a home office lehetősége. A megkérdezettek negyede pedig szeretne olyan szakmát választani, amit nem érint a koronavírus. Érdekes, hogy majdnem 80% lát több lehetőséget online is végezhető munkakörben, ami indikálja, hogy jelentős változás fog történni a munkaerőpiacon.

Ahhoz viszont, hogy akár egy teljesen új szakmában helyezkedjünk el, elengedhetetlen az edukáció, amit már online is végezhető tanfolyamok is tudnak biztosítani. Mint kiderült, ez sokkal népszerűbb is a hagyományos modellel szemben.

“Az emberek sokkal nyitottabbak az online végezhető tanfolyamokra, mint a hagyományos tantermi tanfolyamokra. Ennek egyik fő oka, hogy saját időbeosztásban tanulhatnak, rugalmasan, munka mellett.”

Nem kell ingázni ezért külön, időt és pénzt spórol meg. Az online képzések ára kedvezőbb, hiszen nem kell tantermi bérleti díjat fizetnie a képzés szervezőjének és a hallgatók az útiköltséget is megspórolják.” – nyilatkozta Ronga Lilla, a The Bright Academy alapítója

Véleményét a válaszadók is osztják, 87% inkább távoktatásban venne részt a jövőben, és költeni is hajlandóak rá. Saját szakmai fejlődésükbe a résztvevők negyede 50.000 és 100.000 forint közötti összeget fektetnének, 20%-uk pedig akár ennél is többet.

A The Bright Academy kutatásából leszűrhető, hogy körvonalazódni kezdett a változás. Sokkal többen szeretnének gyermek mellett könnyebben, mobilisan is végezhető munkát találni, amitől nagyobb stabilitást is remélnek.

Prognosztizálhatóan tehát nagy változások jöhetnek a következő évben a munkaerőpiacon és a munkavégzés terén.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben