Hirdetés

Megtudhatod, mit gondolnak rólad a mesterséges intelligencia segítségével

Egyetemi projektnek indult, mára 8 országban jelenlévő, több mint 120 ügyféllel rendelkező startup lett. Most szeretnék ők maguk kicsit összegezni, mennyi mindenen mentek keresztül egyetlen év alatt. Örömök és sikerek ugyanúgy akadtak, ahogy csalódások és stresszes helyzetek. De hát, a startupok világa már csak ilyen.

Automatizált, mesterséges intelligenciával ellátott rendszerük minden olyan tartalmat megtalál, amiben az ügyfeleik cégét, márkáját, termékét vagy versenytársait említették a sajtóban vagy a közösségi médiában. Az említéseket sokféle szempontból elemzik, többek között aszerint, hogy mennyire pozitívak vagy negatívak a róluk szóló vélemények, vagy hogy milyen témákkal, márkákkal vagy személyekkel említették őket együtt. Mindez azért hasznos, mert így bárki percek alatt megtudja, mit gondolnak róla az ügyfelei vagy milyen a megítélése a versenytársaknak.

Jelentős csapatbővülés

A startupok sikerességéről talán az árulja el a legtöbbet, hogy hány új embert tudnak felvenni. Ha valóban ezen múlik, a Neticle igazán büszke lehet magára, hiszen az elmúlt évben 21 emberrel bővültek – azaz egy év alatt megduplázták a létszámot. Ráadásul ezek főleg új pozíciók, ami azt jelenti, hogy egyre több munkakört kell betölteniük ahhoz, hogy a cég működni tudjon.

“Néha meghökkent a gondolat, hogy már 42 ember megélhetése függ tőlünk valamilyen szinten, de mindezt természetesen sikerként éljük meg. Sosem felejtjük el, hogy mekkora felelősség ez, ugyanakkor hihetetlenül büszkék vagyunk rá, hogy már itt tartunk”

– mondta el Szekeres Péter ügyvezető-alapító.

Nemzetközi terjeszkedés

A bővülés persze nem meglepő, ha azt nézzük, hány új országban vetették meg a lábukat 2018-ban. Egész pontosan nyolc országban használják már a Neticle médiaelemző szolgáltatását: Magyarország mellett Bulgáriában, Romániában, Grúziában, Ukrajnában, Oroszországban, Lengyelországban és Németországban is. A vezetők részéről tudatos döntés volt, hogy nem rögtön a nagy, nyugati piacokra törnek be, hanem a környező országokban építenek biztos bázist, ahol piacvezető szerepre tehetnek szert az egyedi médiaelemzési módszerekkel.

A szolgáltatás fejlesztése

Az egyre gyarapodó ügyfélkör persze egyre több újítást is kíván. A Neticle azonban megtanulta elejét venni a “mi legyen a következő lépés?” dilemmájának, így ezt a döntést inkább azokkal közösen hozzák meg, akiknek a Neticle készül. “Rendszeresen kérünk visszajelzést az ügyfeleinktől azzal kapcsolatban, hogy milyen újításokra van szükségük, és hogy mivel tudnánk még inkább támogatni a munkájukat. A fejlesztésekről is ezek alapján döntünk, ami nekik és nekünk is kedvező, hiszen így valós igényekre tudunk hatékony megoldásokat nyújtani” – árulta el Horváth Róbert, CTO és társalapító. És hogy milyen fejlesztéseket sikerült véghez vinnie a csapatnak? Nos, idén főleg a kényelem állt a középpontban tervezéskor.

  • A Neticle idei jelentős fejlesztése a PDF riport lehetősége, aminek köszönhetően még jobban érvényesül a csapat által sokszor emlegetett “merjünk lusták lenni”-elv. A rendszer ugyanis már automatikusan, rendszeres időközönként is elküldi a fontos insightokat PDF-ben, így az ügyfeleknek nem kell belépni a rendszerbe, és a grafikonokat megvizsgálni ahhoz, hogy megtudják, mit írnak róluk a neten.
  • Néha persze elkerülhetetlen, hogy az ember elmélyedjen az adatokban, de a cég 2018-ban igyekezett a dashboard felületüket is még felhasználóbarátabbá tenni. Ennek okán 7 új chartot készítettek, amelyek még jobban leegyszerűsítik a versenytársak médiajelenlétének követését, és még gyorsabban átláthatóvá teszi, milyen témák mozgatják meg a célközönséget, és hogy kik rontják vagy éppen növelik az ügyfelek online hírnevét.

Az idővel való versenyfutás

Előrelépések ide vagy oda, talán nem esne ennyire jól az év végi megpihenés, ha nem kellett volna ezekért a sikerekért néha erősen megküzdeni. Csikós Zoltán, CIO-társalapító elmondása szerint az idővel való gazdálkodás egy olyan dolog, amit tanul még a csapat, és előfordult, hogy heteket csúsztak egy-egy projekt megvalósításával, ami feszültséget okozott. Továbbá, bármennyire is áldás a maximalizmus, visszahúzó ereje annak, hogy a magas elvárások miatt hajlamosak voltak akkor is csak a kritikákra fókuszálni, amikor egyébként örülni is lehetett volna annak, hogy véghez vitték, amit elterveztek. Persze ez is egy fejleszthető terület, és a Neticle-nek valószínűleg lesz is erre alkalma 2019-ben. Ezután a meglehetősen sikeres év után ugyanis még  több országot terveznek meghódítani, és még nagyobb ambícióval vágnak neki a technológiai bővüléseknek.

Tovább bővítette komposztálható termékei listáját a zöld magyar startup

Százezer darab feletti eladott termék havonta, ipari komposztálás céljából történő visszagyűjtés, filmsztárok által használt evőeszközök. Az egyéves munka keretében hőálló alapanyagfejlesztés és új termékek gyártása, valamint azok piaci bevezetése történt meg 2021. december és 2022. november között. A három éve induló, körforgásos gazdaságban gondolkodó Vilhemp csapatának célja ma is változatlan: környezetbarát és funkcióját kiválóan ellátó evőeszközök és szívószálak gyártása hazai, természetes alapanyagokból.

Bővebben

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Bővebben

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a „Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások