Hirdetés

Megtudhatod, mit gondolnak rólad a mesterséges intelligencia segítségével

Egyetemi projektnek indult, mára 8 országban jelenlévő, több mint 120 ügyféllel rendelkező startup lett. Most szeretnék ők maguk kicsit összegezni, mennyi mindenen mentek keresztül egyetlen év alatt. Örömök és sikerek ugyanúgy akadtak, ahogy csalódások és stresszes helyzetek. De hát, a startupok világa már csak ilyen.

Automatizált, mesterséges intelligenciával ellátott rendszerük minden olyan tartalmat megtalál, amiben az ügyfeleik cégét, márkáját, termékét vagy versenytársait említették a sajtóban vagy a közösségi médiában. Az említéseket sokféle szempontból elemzik, többek között aszerint, hogy mennyire pozitívak vagy negatívak a róluk szóló vélemények, vagy hogy milyen témákkal, márkákkal vagy személyekkel említették őket együtt. Mindez azért hasznos, mert így bárki percek alatt megtudja, mit gondolnak róla az ügyfelei vagy milyen a megítélése a versenytársaknak.

Jelentős csapatbővülés

A startupok sikerességéről talán az árulja el a legtöbbet, hogy hány új embert tudnak felvenni. Ha valóban ezen múlik, a Neticle igazán büszke lehet magára, hiszen az elmúlt évben 21 emberrel bővültek – azaz egy év alatt megduplázták a létszámot. Ráadásul ezek főleg új pozíciók, ami azt jelenti, hogy egyre több munkakört kell betölteniük ahhoz, hogy a cég működni tudjon.

“Néha meghökkent a gondolat, hogy már 42 ember megélhetése függ tőlünk valamilyen szinten, de mindezt természetesen sikerként éljük meg. Sosem felejtjük el, hogy mekkora felelősség ez, ugyanakkor hihetetlenül büszkék vagyunk rá, hogy már itt tartunk”

– mondta el Szekeres Péter ügyvezető-alapító.

Nemzetközi terjeszkedés

A bővülés persze nem meglepő, ha azt nézzük, hány új országban vetették meg a lábukat 2018-ban. Egész pontosan nyolc országban használják már a Neticle médiaelemző szolgáltatását: Magyarország mellett Bulgáriában, Romániában, Grúziában, Ukrajnában, Oroszországban, Lengyelországban és Németországban is. A vezetők részéről tudatos döntés volt, hogy nem rögtön a nagy, nyugati piacokra törnek be, hanem a környező országokban építenek biztos bázist, ahol piacvezető szerepre tehetnek szert az egyedi médiaelemzési módszerekkel.

A szolgáltatás fejlesztése

Az egyre gyarapodó ügyfélkör persze egyre több újítást is kíván. A Neticle azonban megtanulta elejét venni a “mi legyen a következő lépés?” dilemmájának, így ezt a döntést inkább azokkal közösen hozzák meg, akiknek a Neticle készül. “Rendszeresen kérünk visszajelzést az ügyfeleinktől azzal kapcsolatban, hogy milyen újításokra van szükségük, és hogy mivel tudnánk még inkább támogatni a munkájukat. A fejlesztésekről is ezek alapján döntünk, ami nekik és nekünk is kedvező, hiszen így valós igényekre tudunk hatékony megoldásokat nyújtani” – árulta el Horváth Róbert, CTO és társalapító. És hogy milyen fejlesztéseket sikerült véghez vinnie a csapatnak? Nos, idén főleg a kényelem állt a középpontban tervezéskor.

  • A Neticle idei jelentős fejlesztése a PDF riport lehetősége, aminek köszönhetően még jobban érvényesül a csapat által sokszor emlegetett “merjünk lusták lenni”-elv. A rendszer ugyanis már automatikusan, rendszeres időközönként is elküldi a fontos insightokat PDF-ben, így az ügyfeleknek nem kell belépni a rendszerbe, és a grafikonokat megvizsgálni ahhoz, hogy megtudják, mit írnak róluk a neten.
  • Néha persze elkerülhetetlen, hogy az ember elmélyedjen az adatokban, de a cég 2018-ban igyekezett a dashboard felületüket is még felhasználóbarátabbá tenni. Ennek okán 7 új chartot készítettek, amelyek még jobban leegyszerűsítik a versenytársak médiajelenlétének követését, és még gyorsabban átláthatóvá teszi, milyen témák mozgatják meg a célközönséget, és hogy kik rontják vagy éppen növelik az ügyfelek online hírnevét.

Az idővel való versenyfutás

Előrelépések ide vagy oda, talán nem esne ennyire jól az év végi megpihenés, ha nem kellett volna ezekért a sikerekért néha erősen megküzdeni. Csikós Zoltán, CIO-társalapító elmondása szerint az idővel való gazdálkodás egy olyan dolog, amit tanul még a csapat, és előfordult, hogy heteket csúsztak egy-egy projekt megvalósításával, ami feszültséget okozott. Továbbá, bármennyire is áldás a maximalizmus, visszahúzó ereje annak, hogy a magas elvárások miatt hajlamosak voltak akkor is csak a kritikákra fókuszálni, amikor egyébként örülni is lehetett volna annak, hogy véghez vitték, amit elterveztek. Persze ez is egy fejleszthető terület, és a Neticle-nek valószínűleg lesz is erre alkalma 2019-ben. Ezután a meglehetősen sikeres év után ugyanis még  több országot terveznek meghódítani, és még nagyobb ambícióval vágnak neki a technológiai bővüléseknek.

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások