Megtudhatod, mit gondolnak rólad a mesterséges intelligencia segítségével

Egyetemi projektnek indult, mára 8 országban jelenlévő, több mint 120 ügyféllel rendelkező startup lett. Most szeretnék ők maguk kicsit összegezni, mennyi mindenen mentek keresztül egyetlen év alatt. Örömök és sikerek ugyanúgy akadtak, ahogy csalódások és stresszes helyzetek. De hát, a startupok világa már csak ilyen.

Automatizált, mesterséges intelligenciával ellátott rendszerük minden olyan tartalmat megtalál, amiben az ügyfeleik cégét, márkáját, termékét vagy versenytársait említették a sajtóban vagy a közösségi médiában. Az említéseket sokféle szempontból elemzik, többek között aszerint, hogy mennyire pozitívak vagy negatívak a róluk szóló vélemények, vagy hogy milyen témákkal, márkákkal vagy személyekkel említették őket együtt. Mindez azért hasznos, mert így bárki percek alatt megtudja, mit gondolnak róla az ügyfelei vagy milyen a megítélése a versenytársaknak.

Jelentős csapatbővülés

A startupok sikerességéről talán az árulja el a legtöbbet, hogy hány új embert tudnak felvenni. Ha valóban ezen múlik, a Neticle igazán büszke lehet magára, hiszen az elmúlt évben 21 emberrel bővültek – azaz egy év alatt megduplázták a létszámot. Ráadásul ezek főleg új pozíciók, ami azt jelenti, hogy egyre több munkakört kell betölteniük ahhoz, hogy a cég működni tudjon.

“Néha meghökkent a gondolat, hogy már 42 ember megélhetése függ tőlünk valamilyen szinten, de mindezt természetesen sikerként éljük meg. Sosem felejtjük el, hogy mekkora felelősség ez, ugyanakkor hihetetlenül büszkék vagyunk rá, hogy már itt tartunk”

– mondta el Szekeres Péter ügyvezető-alapító.

Nemzetközi terjeszkedés

A bővülés persze nem meglepő, ha azt nézzük, hány új országban vetették meg a lábukat 2018-ban. Egész pontosan nyolc országban használják már a Neticle médiaelemző szolgáltatását: Magyarország mellett Bulgáriában, Romániában, Grúziában, Ukrajnában, Oroszországban, Lengyelországban és Németországban is. A vezetők részéről tudatos döntés volt, hogy nem rögtön a nagy, nyugati piacokra törnek be, hanem a környező országokban építenek biztos bázist, ahol piacvezető szerepre tehetnek szert az egyedi médiaelemzési módszerekkel.

A szolgáltatás fejlesztése

Az egyre gyarapodó ügyfélkör persze egyre több újítást is kíván. A Neticle azonban megtanulta elejét venni a “mi legyen a következő lépés?” dilemmájának, így ezt a döntést inkább azokkal közösen hozzák meg, akiknek a Neticle készül. “Rendszeresen kérünk visszajelzést az ügyfeleinktől azzal kapcsolatban, hogy milyen újításokra van szükségük, és hogy mivel tudnánk még inkább támogatni a munkájukat. A fejlesztésekről is ezek alapján döntünk, ami nekik és nekünk is kedvező, hiszen így valós igényekre tudunk hatékony megoldásokat nyújtani” – árulta el Horváth Róbert, CTO és társalapító. És hogy milyen fejlesztéseket sikerült véghez vinnie a csapatnak? Nos, idén főleg a kényelem állt a középpontban tervezéskor.

  • A Neticle idei jelentős fejlesztése a PDF riport lehetősége, aminek köszönhetően még jobban érvényesül a csapat által sokszor emlegetett “merjünk lusták lenni”-elv. A rendszer ugyanis már automatikusan, rendszeres időközönként is elküldi a fontos insightokat PDF-ben, így az ügyfeleknek nem kell belépni a rendszerbe, és a grafikonokat megvizsgálni ahhoz, hogy megtudják, mit írnak róluk a neten.
  • Néha persze elkerülhetetlen, hogy az ember elmélyedjen az adatokban, de a cég 2018-ban igyekezett a dashboard felületüket is még felhasználóbarátabbá tenni. Ennek okán 7 új chartot készítettek, amelyek még jobban leegyszerűsítik a versenytársak médiajelenlétének követését, és még gyorsabban átláthatóvá teszi, milyen témák mozgatják meg a célközönséget, és hogy kik rontják vagy éppen növelik az ügyfelek online hírnevét.

Az idővel való versenyfutás

Előrelépések ide vagy oda, talán nem esne ennyire jól az év végi megpihenés, ha nem kellett volna ezekért a sikerekért néha erősen megküzdeni. Csikós Zoltán, CIO-társalapító elmondása szerint az idővel való gazdálkodás egy olyan dolog, amit tanul még a csapat, és előfordult, hogy heteket csúsztak egy-egy projekt megvalósításával, ami feszültséget okozott. Továbbá, bármennyire is áldás a maximalizmus, visszahúzó ereje annak, hogy a magas elvárások miatt hajlamosak voltak akkor is csak a kritikákra fókuszálni, amikor egyébként örülni is lehetett volna annak, hogy véghez vitték, amit elterveztek. Persze ez is egy fejleszthető terület, és a Neticle-nek valószínűleg lesz is erre alkalma 2019-ben. Ezután a meglehetősen sikeres év után ugyanis még  több országot terveznek meghódítani, és még nagyobb ambícióval vágnak neki a technológiai bővüléseknek.

Egyetemisták ötletei kaptak 9 millió forintot

Sikeresen zárult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures és az Enterprise Hungary kezdeményezésében indított Startup Campus BME powered by Hiventures egyetemi inkubációs program. A sajtónyilvános záró eseményen öt egyetemi csapat mutatkozott be a Hiventures nyílt befektetési ülésén, amelyből három innováció 9 milliós befektetést is kapott.

Bővebben

Díjazzák a nonprofit szervezetek innovációit

Az animációs lézerprojektor terve, egy kórházi szolgáltatásokat értékelő online felület, illetve egy egészséges, környezettudatos táplálkozást támogató alkalmazás is az Invitech InnoMax Díjának győztesei között volt. A díj ebben az évben a nonprofit szervezetek innovációs törekvéseire fókuszált. 

Bővebben

A legújabb technológiával térképezik fel Magyarországot

A legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZ-táblákat egyaránt a HERE munkatársai. A helyalapú felhőszolgáltató, áprilistól végzi a rendkívül pontos, 3D-s feltérképezést Magyarországon, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.

Bővebben

Még több közös elektromos robogó Budapesten

50 elektromos robogóval indult el tavaly nyáron az E.ON és a blinkee.city együttműködése. A kulcsnélküli, mobilalkalmazáson keresztül kezelhető közösségi elektromos robogómegosztó rendszer hamar népszerűvé vált a budapestiek körében. Ősszel 30, most pedig újabb 70 blinkee állt forgalomba, így már 150 jármű érhető el Budapesten. 40 százalékkal tovább bővül a zóna is, ahol a robogókat a használatot követően otthagyhatják a felhasználók.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások