Hirdetés

Megszületett az ősz egyik legnépszerűbb ötletversenyének eredménye

Összesen több mint 110 induló vállalkozás jelentkezett a Budapesti Metropolitan Egyetem  és a Drukka Stratup Stúdió által életre hívott METU Garage vállalati akcelerációs programra. A jelentkezési határidő nyár végén volt, mostanra született meg az eredmény. 

Multimédiával, IT/telekommunikációs kezdeményezésekkel, kreatív iparral, turizmus-vendéglátással kapcsolatos projektekkel, kommunikációval, HR-rel vagy HR technológiával, belsőépítészettel, designnal vagy formatervezéssel kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza az Budapest Metropolitan Egyetem (METU) és a Drukka Startup Stúdió, valamint az Intellitext befektetési alap által idén nyáron meghirdetett METU Garage elnevezésű vállalati akcelerációs program.

Az összesen 110 jelentkező közül a program szakmai zsűrije választotta ki a 11 legjobbnak ítélt vállalkozást. Ők az elmúlt napokban vehettek részt egy egész napos szakmai boot campen, ahol prezentációt tartottak, illetve egyéni és csoportos műhelyfoglalkozásokon vettek részt. A szakmai napot követően a Drukka, az Intellitext és a METU vezetőiből álló zsűri kiválasztotta azt a nyolc csapatot, amelyek az Intellitextnek köszönhetően befektetési ajánlatot kapnak.

A METU Garage Facebook oldalán kiderül, hogy a nyolc kiválasztott csapat a következő: AI Venture, Espressite, Nexter, Dronwars, Playsic, DokiApp, Share for Help, Ubartend. Hamarosan bizonyára többet is megtudhatunk róluk.

„A Budapesti Metropolitan Egyetem kifejezett célja, hogy erősítse a fiatal nemzedékekben a vállalkozói kedvet és gondolkodásmódot, piac és vevő orientált személetet, hiszen ez elengedhetetlen a mai tudásalapú gazdaságban a folytonos alkalmazkodáshoz, sikeres helytálláshoz.

Már most sikernek értékeljük a METU Garage programot, hiszen kiemelt érdeklődést sikerült kiváltanunk a tehetséges fiatalokban, ami a jelentkezők nagyszámában és magas minőségében is tükröződik.

A kiválasztott projektek releváns problémákra adnak frappáns válaszokat korszerű technológiák alkalmazásával és bennük a lehetőség, hogy sikeres nemzetközi céggé fejlődhessenek” – mondta el Csaba Zoltán, az egyetem stratégiai igazgatója.

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben