A Walmart nem hagyja, hogy az Amazon Go AI-alapú üzletei megválaszolatlanok maradjanak, de ahelyett, hogy másolná azt a koncepciót, kitalált valamit, ami egészen más perspektívába helyezi az okos áruházak fogalmát. A Walmart számára a jövő a hatékonyabb működése, az alacsonyabb áraké, a boldogabb vásárlóké és így a nagyobb forgalomé lesz.
Az áruházlánc egy új egységet nyitott NewYorkban, Levittown-ban, hogy tesztelje a kikísérletezett koncepciójának részleteit. Az IRL, vagyis az „Intelligent Retail Lab” elsősorban a leltározás és a termékinformációk elérhetőségén egyszerűsít. „A technológia lehetővé teszi számunkra, hogy jobban értsük – valós időben – az üzletünket. Ha az összes információt, amit az IRL-ben gyűjtöttünk össze hozzáadjuk a Walmart 50 éves szakértelmét az üzemeltetés területén, akkor olyan felhasználói és munkavállalói élményeket kapunk, ami nagyon sokat ad hozzá majd az üzletekhez” – írja közleményében a Walmart.
A rendszer alapja a mennyezetre rögzített több ezer kamera és a polcokba épített érzékelők kombinációja, mely valós időben figyelemmel kíséri a boltot és a készletet és a mesterséges intelligenciának köszönhetően valós időben tájékoztatják a dolgozókat, akik így a gyorsan pótolhatják a termékeket, vagy más felmerülő problémákat is azonnal orvosolhatnak.
A Walmart célja, hogy az új technológia bevezetése és több üzletben való működésbe helyezése azt eredményezi majd, hogy a működési költségeik csökkennek, ezzel pedig alacsonyabb árakat tudnak biztosítani. Ugyanakkor azt is kilátásba helyezték, hogy a vásárlói élmény növekedésével a forgalom is emelkedni fog.