Hirdetés

Megnőtt a streamingköltés a járvány miatt

Alaposan megdobta a streaming szolgáltatásokra szánt összeget a globális koronavírus-járvány az amerikai háztartásokban. A J.D. Power piackutató friss adatai szerint december végén átlagosan 47 dollárt költöttek streamingre az amerikai otthonok havi szinten, ami 24 százalékos bővülést jelent a pandémia elejéhez képest.

Hirdetés

Persze a csábítás is jelentős mértékben nőtt, hiszen a korlátozások miatt otthonaikba szorult embereknek a médiacégek is igyekeztek szórakozási alternatívákat kínálni. Miután 2019 végén a Disney és az Apple is elindította saját streaming megoldását, tavaly májusban elrajtolt a WarnerMedia HBO Max szolgáltatása, júliusban pedig az NBCUniversaltól a Peacock, ami az első hat hónapban 26 millió előfizetőt gyűjtött.

A J.D. Power által megkédezett háztartások 49 százaléka jelezte, hogy négy, vagy annál is több streaming szolgáltatásra fizet elő, ami 10 százalékpontos növekedést jelent az áprilisi értékhez képest. A hét, vagy annál is több megoldást használók aránya pedig már 13 százalék, míg áprilisban még csak 8 százalék volt.

A legnépszerűbb továbbra is a Netflix, a felmérésben résztvevők 81 százaléka jelezte, hogy használja a platformot. Az Amazon Prime Video a háztartások 65 százalékában van jelen, a Hulu pedig 56 százalékában. A Disney+ ahhoz képest, hogy a már említett szolgáltatásokhoz képest viszonylag újnak számít, a streaminget használó otthonok 47 százalékában már előfizetnek rá, az HBO Max, 22, a Peacock pedig 18 százalékos arányt ért el.

Hirdetés

A kkv-k felét érte már kibertámadás

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben a középvállalkozások vannak, de a K&H kutatásából az is kiderül, hogy a kkv-k mindössze tizedének okoztak anyagi kárt a rosszindulatú támadások.

Bővebben

A hazai agilitás két úttörője állt össze, hogy megreformálja a nagyvállalatokat

Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik. 

Bővebben
Hirdetés

A digitális faktoring úttörője, a Péntech lízing szolgáltatással jelentkezik

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

Bővebben

A cégen belüli bizalom erősödését segítheti elő az új EU-s szabályozás

A legújabb uniós direktíva szerint azoknak a vállalatoknak, akik legalább 250 főt foglalkoztatnak kötelezettségeik közé sorolódik a névtelenséget biztosító etikai forródrót bevezetése. A jogszabályi megfelelés és jövedelmezőség mellett fontos szerepet kap a vállalati működés és kultúra fejlesztése, ehhez azonban megfelelő stratégiára és eszközökre van szüksége a vállalatoknak.

Bővebben

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben