Hirdetés

Megmozgatta a divat és design innovátorait a HFDA Startup Program

Tizenegy ígéretes divat- és designipari projekt megvalósulásához biztosít üzleti képzést, szakmai mentorációt és befektetési lehetőséget a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Startup Campus, valamint az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő programja. A szervezők célja, hogy az ágazat fellendítése érdekében hazánkban is létrehozzanak egy értékteremtő divat- és designipari startup közösséget.

Hirdetés
Rekordszámú, összesen 61 beérkezett pályázattal zárult az idei HFDA Startup Program jelentkezési időszaka. A Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő közös startup programjára divat- vagy designipari ötletekkel és prototípusokkal lehetett jelentkezni. Számos egyetemi hallgatót is sikerült mozgósítani: összesen 27 olyan csapat pályázott, melyekben az új generáció tagjai is képviseltették magukat. A nagy érdeklődés rámutatott arra, hogy még szűk iparági megkötéssel is számos innovatív ötlet és vállalkozni vágyó fiatal van Magyarországon.
A szakmai zsűri 11 csapatot választott ki, akik mind szakmai, mind üzleti szempontból ígéretesnek bizonyultak. A kiválasztott pályázatok között hasonló arányban találhatók divat-, illetve designipari fejlesztési koncepciók. Több csapat jutott be belsőépítészeti, lakberendezési vagy bútorötlettel, de van példa szabadidős termékre is, míg a divatprojektek között erős trendnek bizonyult a fenntarthatóság és a textilipari innováció. Emellett azokat a csapatokat is értékelte a zsűri, akik az értékesítésben tapasztalható digitalizációs igényre nyújtottak választ például mesterséges intelligencia használatával.

A kiválasztott csapatok a következő hetekben egy online vállalkozásfejlesztési képzésen vesznek majd részt, amelyet szakmai és üzleti egyéni mentoráció egészít ki, hogy a résztvevők készségszintre fejleszthessék a tanult ismereteket. A program emellett értékes iparági visszajelzést és iránymutatást is nyújt one-to-one beszélgetések formájában. A Hiventures által a tőkebevonással kapcsolatos kérdéseikre is választ kapnak az inkubáció csapatai, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalától érkező szakemberek segítségével pedig a szellemitulajdon-védelemről is megtanulhatják a legfontosabb információkat, amire egy vállalkozásnak szüksége lehet. A programot december elején egy Demo Day zárja, ahol a legjobb csapatok befektetők előtt prezentálhatják ötleteiket és így 15 millió forintos kezdőbefektetést is szerezhetnek.
„A divat- és designipar mára már világszerte egy tudás-intenzív ágazattá vált: a versenyképesség kulcsa a legújabb technológiai és informatikai innovációk alkalmazásában rejlik. Integratív és koordinatív szakmai szervezetként keressük azokat az iparági együttműködéseket, melyekkel elősegíthetjük a digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében. A HFDA Startup Programra jelentkezők nagy száma mutatja, hogy mennyi innováció és fejlődési lehetőség rejlik az iparágban” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.
Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben