Meglepő innováció a műanyagok újrahasznosításáért

A fekete műanyagból készült csomagolóanyagok újrahasznosításával eddig az volt a gond, hogy az optikai technológiával működő gépi válogató berendezések nem tudták megfelelően azonosítani ezt a hulladéktípust, így végül a hulladéklerakókban vagy égetőkben végezték. Az Unilever azonban megoldotta ezt a problémát, ugyanis kifejlesztett egy új pigmentet, melyet már a termékei csomagolásában is alkalmaz – sőt, a technológiát még a versenytársai számára is elérhetővé tette.

Új, az optikai technológiával működő gépi hulladékválogató rendszerek számára is „látható” fekete festékanyagot fejlesztett ki az Unilever, amelyet az Axe (külföldön Lynx) és TRESemmé márkájú termékeinek nagy sűrűségű polietilénből (High Density Polyethylene, HDPE) készült flakonjaiban használ fel, elsőként a brit piacon. Ez azt jelenti, hogy ezeket a csomagolóanyagokat az optikai szenzorok már helyesen fogják felismerni, így évente csak Nagy-Britanniában akár 2500 tonnával több műanyagflakont hasznosíthatnak újra. Ez a mennyiség több mint 1200 családi autó vagy 200 emeletes busz tömegével egyenlő.

Eddig a fekete műanyagokkal az volt a gond, hogy mivel az automata hulladékválogató berendezések által kibocsátott infravörös-közeli tartományú fényt a csomagolóanyag színét adó szénfekete pigmentek gyakorlatilag elnyelték, a rendszer nem tudta újrahasznosítható anyagként elkülöníteni ezeket, így végül hulladéklerakókban, szemétégetőkben végezték. (Magyarországon az optikai válogatás még kevéssé elterjedt, a legtöbb helyen a szelektív gyűjtésből származó csomagolási hulladékokat kézi erővel válogatják.)

A fekete pigmenthez hasonló innovatív technológiákkal párhuzamosan nagy erőkkel dolgozunk azon is, hogy fokozatosan növeljük az újrahasznosított műanyag arányát a termékeink csomagolásában. Az eddig elért eredményekre az egyik legjobb példát az Axe tusfürdők flakonjai jelentik, ugyanis ezek mindegyike – azaz a Magyarországon forgalmazott termékek is – már most több mint 50 százalékban tartalmaz újrahasznosított műanyagot, azaz jól haladunk afelé, hogy ez az arány a közeljövőben elérje a 100 százalékot.

Az új fekete pigment technológiát az Unilever ráadásul elérhetővé teszi az iparág más szereplői és globálisan más piacok számára is azért, hogy minél szélesebb körben lehessen alkalmazni. Az Unilever továbbra is azon dolgozik, hogy az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összhangban teljesítse vállalásait és 2020-ig a felére csökkentse a termékei csomagolóanyagaiból származó, nem újrahasznosított hulladék mennyiségét.

Balogh Péter: A vállalkozó végre nem a sunyi gazembert jelenti!

„Ha valamikor, akkor most nagyon jó startupnak lenni Magyarországon” – mondja Balogh Péter, és senki másnak a szájából nem hangzik ez talán ilyen hitelesen. Gyerekként programozó szeretett volna lenni, s ez olyan jól sikerült, hogy startupper lett, akkor, amikor ez még nem volt menő.

Bővebben

Induló vállalkozások kihívásai az Egyesült Királyságban

2019. június 13-án, a TechWeek London keretében került megrendezésre a Startup Campus nemzetközi innovációs kihívásokra fókuszáló rendezvénye. Az eseményen magyar, osztrák, libanoni, olasz és görög szakemberek vitatták meg az Egyesült Királyságba érkező innovatív vállalkozások érvényesülési lehetőségeit, kihívásait. A rendezvényen bemutatkoztak a Startup Campus londoni inkubációs képzésében részt vett ötletek is. 

Bővebben

Nemzetközileg is egyedülálló közlekedési fejlesztés jön

Új ötletek, innovatív megközelítés és célzott nemzetközi együttműködés kell ahhoz, hogy a közlekedés a jövőben is támogatni tudja a gazdasági növekedést – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten, az Ázsia-Európa Találkozó (ASEM) közlekedésügyi szakértői ülését megnyitó beszédében.

Bővebben

Washingtonból segítik a magyar vállalkozókat

Magyar vállalkozások amerikai piacra lépését segítő központ nyílt Washingtonban a múlt héten. A centrum a washingtoni magyar nagykövetség épületkomplexumának egyik létesítményében kapott helyet – itt azálláslehetőséget, logisztikai ellátást nyújt és gazdasági szakemberek gyakorlati segítségét kínálja az amerikai piacra belépni szándékozó magyar startupoknak és általában vállalkozóknak.

Bővebben

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások