Hirdetés

Meghekkelt növekedés

növekedés

Milyen eszközökkel lehet felpörgetni a növekedést? – többek között erre a kérdésre is választ kaphattak a Telenor akcelerátorprogramjában nyertes startupok a számukra szervezett tréningek során.

Pénzt, hírverést és rengeteg jól hasznosítható ismeretet is hoz a nyertes startupoknak a Telenor Accelerator program. Az idén második alkalommal megrendezett verseny legjobbjai folyamatos, egyéni mentorálást kapnak, illetve olyan tudással gyarapodhatnak, amellyel sikeresen vehetik a korai fejlődési szakasz kihívásait.

A workshopokon napjaink legfontosabb digitális technológiáival és módszertanaival ismerkedhetnek meg a résztvevők, többek között azt is megtudhatják, hogy milyen eszközökkel pörgethetik fel igazán a növekedést.

Bekerülni a köztudatba

Bár a growth hackinget általában mindenki az online megoldásokkal azonosítja, ennél jóval többet jelent, hogy a valós, fizikai világban is sokat lehet tenni azért, hogy már a kezdetekkor is gyors legyen a fejlődés. Néhány konkrét példán keresztül mutatta be a workshopok résztvevőinek Kovács Péter, a hazai startup-ökoszisztéma ismert szereplője, a Budapest Startup Safary és több más rendezvény főszervezője, az xLabs vezérigazgatója, illetve az IseeQ társalapítója, hogyan lehet egy márkát a nulláról minél gyorsabban felépíteni a való világban.

„Egy induló cégnek általában nincs sok pénze arra, hogy belopja magát az emberek tudatába. Éppen ezért meg kell keresni azt a témát, amiben a vállalkozás alapítói, munkatársai véleményvezérek lehetnek. Ebben a témában kell minél több szerepet vállalni, akár oktatásban, akár konferenciák szervezésének segítésében, például a meglévő kapcsolatrendszert felhasználva arra, hogy itthon különlegesnek számító előadókat tudjanak meghívni” – mondta el Kovács Péter.

A kapcsolatrendszer egy nagyon jó valuta, amit brandértékre lehet váltani, hiszen ilyen segítségért akár azt lehet kérni, hogy szponzorként tüntessék fel a céget a konferencián, vagy mutassák be a résztvevőknek – tette hozzá a szakember.

„A munkaerőhiány általános probléma, a speciális technológiákhoz értő emberek megtalálása pedig még nagyobb kihívást jelent. Ezért nagyon jó PR-sztorit lehet arra felépíteni, ha az induló cégben lévő tudást felajánlják oktatási program keretében iskoláknak, egyetemeknek. Ezzel a módszerrel is viszonylag gyorsan, sok emberhez el lehet juttatni a társaság hírét” – mutatott rá Kovács Péter.

Fontos ugyanakkor az is, hogy ne csak azért kezdjen egy-egy cég ilyen akciókba, hogy a márkát építse, hanem valós motiváció is álljon mögöttük. Ez azért is szükséges, mert ahogyan Kovács Péter rámutatott, az ilyen típusú brandépítést nem szabad rövid távon eredményekhez kötni, nem érdemes fél éven belül vizsgálgatni a ROI-t (return of investment – a befektetés megtérülése), hanem akár több éven keresztül, folyamatosan kell csinálni ezeket a programokat, hogy minél jobban kifejthessék hatásukat.

Elvek mentén kampányolni

Mitől lesz valaki jó growth hacker és a digitális térben hogyan lehet eredményeket elérni – erről adott át ismereteket a Telenor Accelerator Program nyerteseinek Farkas Zsolt akcelerátortréner, a 7Digits Growth Agency ügyvezetője és társtulajdonosa. „Horizontálisan sok mindenhez (adatelemzés, dizájn, branding, szövegírás stb.) kell értenie annak, aki growth hackinggel szeretne foglalkozni, igazán mélyen azonban csak néhány dologban kell elmerülnie, mint például a keresőoptimalizálás és a közösségi médiás marketing” – közölte érdeklődésünkre Farkas Zsolt.

A szakember elmondása szerint gyakorlati példákat, praktikus megoldásokat helyezett előtérbe az előadás során. A workshopba beépült az Influence című könyv hat alapelve is – reciprocitás, konzisztencia, társadalmi bizonyítás, autoritás, szerethetőség és hiány –, amelyek igencsak jól hasznosíthatók a marketingkampányok során.

A szakember szerint általános probléma a startupoknál, hogy megkeressék a termékük és a piac találkozási pontját, amit validációval lehet megtenni.

„Az, ha lefejlesztenek valamit, majd kijönnek a piacra és ráébrednek, hogy nincs szükség a termékükre, értelemszerűen rossz modell, azonban régebben az induló innovatív vállalkozások többsége ezt csinálta” – fűzte hozzá Farkas Zsolt.

A validálást akár egy egyszerű weboldallal is meg lehet oldani, amire kis befektetéssel némi forgalmat terelnek, de az is működhet, ha egy sokak által látogatott platformon teszik elérhetővé egy kisebb csoport számára. Így egyszerűen és gyorsan meg lehet tudni, hogy a startup által a célcsoportjának gondolt közönség hogyan viselkedik, érdekli-e egyáltalán a termék. A számok függvényében lehet aztán továbbmenni, marketingstratégiát készíteni, vagy akár befektetőket keresni, illetve saját forrásból fejlődni.

A teljes cikket elolvashatja a StartUP! Magazin legfrissebb számában. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy előfizetheti ide kattintva.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások