Hirdetés

Még mindig jó üzleti lehetőség a webáruház

A digitalizáció terjedésével exponenciálisan növekedő forgalmat várnak az e-kereskedelem szereplői. Az egyik legjelentősebb kutató cég, a Nielsen legfrissebb kutatása szerint az online kiskereskedelem volumene négyszer olyan gyorsan növekszik, mint az offline kereskedelemé, 2022-re pedig a vizsgált országok e-kereskedelem forgalma várhatóan 400 milliárd dollárt tesz majd ki. Ahhoz, hogy kivegye részét a hatalmas üzleti lehetőségből átgondolt stratégiára és a logisztikát és az ügyfélélményt támogató intézkedésekre van szüksége egy webáruháznak.

A 21. század online vásárlási szokásai olyannyira átalakultak, hogy a fogyasztók már nemcsak értékelik és összehasonlítják a termékeket, de kapcsolódó élményeik alapján választják ki, melyik számukra a legmegfelelőbb. A digitális világban az élmények mellett az időfaktor rövidülése is meghatározó tényező. Ha az online vásárlás folyamata túl lassú vagy túl körülményes, akkor csalódottságukban elfordulnak egy márkától. A kereskedelmi forgalom növekedését pedig a vásárlói igények teljes körű kiszolgálásával lehet elérni, ami nemcsak a mai modern fogyasztói társadalom elvárása, hanem komoly versenyelőnyt is jelent a többi vállalkozással szemben.

“Az élményalapú, digitális platformoknak köszönhetően sokkal könnyebben összeállítható egy speciális ügyfélelégedettség-mérő rendszer, amely az ügyfelek objektív és szubjektív visszajelzéseiből adódik. Az összegyűjtött adatokból pedig egy olyan, a rejtett összefüggéseken alapuló ügyféltérképet állíthatunk össze, amelyből előre tervezhetővé válnak, az amúgy gyorsan változó, vásárlói szokások” – támasztja alá Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. Az ügyfelek vásárlási élményeinek felméréséhez először létre kell hoznunk egy olyan részletes ún. vásárlói térképet, amelyből kiderül, hogy a vásárlóknak mik a valódi tapasztalataik a márkával kapcsolatban, kezdve az első kapcsolatfelvételtől egészen az értékesítés befejezéséig.

“A fogyasztók ugyanis hamar lemondanak a márkahűségről, ha rossz élményeket szereztek, ezért érdemes a kiskereskedelem szereplőinek megvizsgálni, milyen kölcsönhatásban állnak a vevők a márkával”

-magyarázza Balogh Zsolt.

Ha már a kezdetekkor digitálisan rögzítjük a vásárlói interakciókat, akkor könnyebben beazonosíthatjuk az ügyféltípusokat és a vásárlók elvárásait. Például egy e-kereskedelmi webáruház webhelyén keresztül elemezhetjük, hogy egyes vásárlók mely termékekre kerestek rá, vagy melyeket vették meg. Így könnyen összehasonlítjuk az eredményeket a versenytársaink által kínált termék iránti érdeklődéssel. “Miután pontosan meghatároztuk a felsorolt mérőfaktorokat, általuk precízebb képet kaphatunk arról, hogyan hangolhatjuk össze az ügyféligényeket a szolgáltatásunkkal. Ha jól építettük fel a térképünket, akkor magasabb megtérülési rátával számolhatunk” – vélekedik Balogh Zsolt.

“A digitális kiskereskedelmi fejlesztések már arra törekednek, hogy javítsák a forgalmazás menetét és élményét, illetve felmérjék a célközönség igényeit. Az élmény-alapú platformok mindezeken túl lehetővé teszik a reakció idő lerövidülését is. Erre azért van szükség, mert aki lemarad a digitalizációban, az könnyen jelentős nagyságú bevételtől is eleshet. Az elkövetkező öt évben tíz vállalat közül legalább négy el fog tűnni a piacról, ha nem tudják a digitalizáció hatásait beépíteni a szervezetükbe vagy az eladási folyamataikba.” – hangsúlyozza Balogh Zsolt.

A webáruházaknak, ha versenyben akarnak maradni, illetve ha erősíteni akarják piaci pozíciójukat, akkor érdemes felgyorsítaniuk a kommunikációt.

A modern digitális platformoknak köszönhetően egyre komplexebb szolgáltatások építhetők be egy weboldalra, például az integrált ERP és CRM megoldások is ehhez járulnak hozzá. A mobil platformok megléte hozzásegíti a vállalkozásokat ahhoz, hogy gyorsabban érjék el ügyfeleiket, függetlenül attól, hol vannak, vagy mit csinálnak.

Ma már a logisztika főszerepet játszik az online kereskedelemben, ezért célravezető lehet, ha a raktárkészletet online platformon tartják számon. Így pontos képet kaphatnak a kereskedők arról, hogy termékeik és szolgáltatásaik hogyan teljesítenek a vevőinknél. A digitalizálás ahhoz is hozzájárul, hogy kevesebb időt és pénzt fektessenek abba, amire már nincs igény.

Mivel az ügyfélélmény meghatározó a vásárlási döntésekben, elkerülhetetlen az ügyfélszolgálat támogatása. Ha az ügyfélszolgálatot minél több információval látják el, azaz tájékoztatják a portálon keresztül végbement vásárlási előzményekről, akkor felkészültebben tudják kezelni a vevőket is, akár személyesen, telefonon vagy online chaten keresztül történik az ügyfélkezelés.

“A mai modern fogyasztói társadalomban az ügyfelek tájékozottabbak, felkészültebbek és gyorsabban képesek döntéseket is hozni. Ha élmény-alapú platformokon keresztül végezzük az értékesítést és a forgalmazást, hozzájárulunk ahhoz, hogy az ügyfeleink minél több kellemes élményben részesülhessenek, minél erősebben kapcsolódjanak a céghez és a márkához. Amennyiben ezt a fajta üzleti modellt és szemléletet építjük be az értékesítési folyamatainkba, akkor nagyobb az esélyünk arra, hogy növelni tudjuk forgalmunkat, illetve a versenytársaink előtt járjunk” – emeli ki Balogh Zsolt.

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások