Hirdetés

Már tényleg a küszöbön vannak a repülő taxik

A közlekedés megreformálásának fókuszában már régóta latolgatják a repülőtaxikban, a személyszállító drónokban rejlő lehetőségeket. A sugárhajtású Lilium Jet és az önvezető Volocopter is sikeresen megtette első teljes értékű tesztrepülését, amivel a légi taxizás csupán egy karnyújtásnyira került.

A repülő taxi kifejlesztésével foglalkozó Lilium és Volocopter cég is az elmúlt héten hajtott végre teszteket. Előbbi 2025-ig, míg utóbbi már két éven belül bevezetné a kereskedelmi légitaxi-szolgáltatást.

Sugárhajtású csúcsjárgányok Németországban

A müncheni székhelyű tech-startup cég, a Lilium új felvételeket közölt légi taxijáról, melyeken a korszakalkotó találmány Németországban emelkedett az égbe – írja a Mirror nyomán az Infotér. A Lilium Jet elnevezésű jármű a világ első ötüléses, teljesen elektromos, függőleges fel- és leszállásra képes lökhajtásos repülőgép. A légi járművet 36 teljesen elektromos sugárhajtású motor repteti, így nincs üzemi kibocsátása, míg vízszintes repülés közben a rendelkezésre álló kétezer lóerőnek csak kevesebb mint 10 százalékát használja.

A Lilium állítása szerint a repülőgép közel 100 km/h sebességgel képes haladni, és egyetlen töltéssel 300 kilométer távolságot tud teljesíteni.

Daniel Wiegand, a Lilium társalapítója és vezérigazgatója elmondta: kézzelfogható, konkrét lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a regionális légi mobilitással kapcsolatos elképzelésük valósággá váljon, és egyelőre a terv szerint haladnak.

Drónszerű repülő taxi Szingapúrban

Míg a Lilium a kereskedelmi légitaxi-szolgáltatást 2025-re tervezi, egy másik cég már két éven belül elindítaná saját programját. A Volocopter drónszerű repülő taxiját néhány napja Szingapúrban tesztelték – írja a Daily Mail. A 18 propellerrel ellátott önvezető légi jármű működését a tesztrepülések alatt még pilóta felügyeli. A Volocopterben két utasnak és poggyászaiknak lesz hely. Alkotói remélik, hogy a technológia csökkenti a nagyobb városokban a forgalom okozta környezetszennyezést, és forradalmasítja a jövő közlekedését.

A Volocopter már végzett teszteket Dubajban, Helsinkiben, Németországban és Las Vegasban is, de a szingapúri próba a cég első kísérlete egy város szívében. A futurisztikus közlekedési eszköz két és fél percig repült a Marina Bay vize felett. Szingapúrban az első közt vehetik majd igénybe a szolgáltatást, melynek kereskedelmi bevezetését kettő-négy éven belül várják. A Volocopter úgy tervezi, hogy az első helyszín után az összes forgalmas ázsiai városban elérhetővé teszi a légi taxit.

„Célunk, hogy Jakartában, Manilában és Bangkokban is bevezessük, mert nagy szükségük van rá, csakúgy, mint Indiában és Kínában”
– mondta Florian Reuter, a Volocopter vezérigazgatója.
Forrás: Infotér

Kik voltak 2024-ben Európa legnagyobb venture debt finanszírozói?

Tavaly igencsak felpörgött a venture debt mint egy ideális finanszírozási forma a gazdaságilag kedvezőtlenebb időkben. Mely pénzintézetek jártak élen abban, hogy kockázati hitelezéssel építsék az európai ökoszisztémát? Mutatjuk.

Bővebben

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben