Hirdetés

Már fesztiválra is telekocsival megyünk

Bár a járvány alatt a legkedveltebb hazai telekocsi szolgálatás, az Oszkár is jóval kevesebb utazást regisztrált, a korlátozások feloldásával és a hagyományosan forgalmasabb nyári hónapok beköszöntével visszatértek az utasok. A fesztiválszezon jelentősen megnövelte a helyfoglalások számát, Sopronba például a VOLT idejére 7-8-szorosára nőtt a forgalom. Egy-egy ilyen út arra is kitűnő alkalom, hogy aki eddig még nem tette, kipróbálja a telekocsi szolgáltatást, amely a növekvő üzemanyagárak és környezetvédelmi szempontok miatt is okos választás.

A hazai nyári fesztiválkínálat szinte már zavarba ejtően széles, mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb álló rendezvénysorozatot, amelyek az ország minden szegletében várják a látogatókat. Csakhogy éppen ebből adódik az egyik leggyakoribb nehézség: hogyan jutunk oda? Ugyanis a programoknak otthont adó településeket gyakran tömegközlekedési eszközökkel csak több átszállással, hosszú idő alatt lehet elérni, autóval pedig a parkolás okozhat gondot a helyszínen. Mindezek fényében nem meglepő, hogy a nyári fesztiválok idején a megszokott forgalom sokszorosát tapasztaljuk. Idén különösen szembetűnő ez a növekedés például Sopron esetében, ahová a fesztivál alatt a szokásosnál 7-8-szor többen indultak útnak Oszkárral” – mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatás társalapítója.

A 2007 novemberétől működő útitárskereső szolgáltatás közössége mára több mint 900 ezresre nőtt, és az Oszkár saját számításai alapján az azóta eltelt időben az utasaik több mint 28 milliárd forintot spóroltak meg és 4 milliárd kilogramm CO2-kibocsátástól óvták meg a környezetet. Az elmúlt évek statisztikáiból kiderül, hogy leggyakrabban a főváros és Miskolc, Szeged, Pécs, Nyíregyháza és Debrecen viszonylatában használják az Oszkárt. A legtöbben 100–300 km közötti távolságra utaznak, túlnyomó részben az országhatárokon belül veszik igénybe a szolgáltatást (88,3%), de például Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból és Hollandiából is érkeznek foglalások/autós hirdetés feladások.

Az elmúlt egy évben a rendszerben több mint 600 000 foglalást regisztráltak, egy felhasználó átlagosan 3-szor telekocsizott, illetve körülbelül 6 db autós hirdetést adott fel. Az utasok és autósok között van, aki minden alkalommal oszkározik, amikor útnak indul, de ezt évente csak néhányszor teszi (pl. hosszú hétvégéken, vagy csak nyáron, a fesztiválszezonban), de akad olyan is, aki ingázik, ezért naponta kétszer vagy hetente kétszer él ezzel a lehetőséggel. Az oszkáros közösségben az autósok inkább férfiak, az utasok pedig inkább nők, a legjellemzőbb korosztály a 25-34 év közöttieké.

A koronavírus-járvány ezen a területen is nyomot hagyott: az Oszkár saját, nem reprezentatív felmérése szerint, amelyben 850, korábban rendszeresen oszkározó, de jelenleg inaktív tagot kérdeztek meg, a járvány sokak életét teljesen átalakította. Majdnem háromnegyedüknek megváltoztak a körülményei, sokan kezdtek home office-ban dolgozni, távoktatásban tanulni, 18 százalékuknak a koronavírus miatt nem kell annyit utaznia, mint korábban. A válaszolók alig néhány százaléka mondta azt, hogy fél a covidtól, ezért nem tartja jó ötletnek a közös utazást.

A járványveszély csökkenésével viszont ismét emelkedni kezdett az utasok száma, egyre többen a nyári fesztiválokra is telekocsival indulnak. Sokan nemcsak kényelmi szempontok miatt választják az utazásnak ezt a módját, hanem a környezettudatosság és egyre inkább a költségeik csökkentése is befolyásolja a döntésüket. Ők minden bizonnyal felfigyeltek arra, amire már a Független Benzinkutak Szövetsége és energetikai szakértők is felhívták a figyelmet: a háború miatt gondok lehetnek az üzemanyag-ellátásban, ezért erősen ajánlott visszafogni a fogyasztást. Szintén erre ösztönöz a benzin és a kőolaj árának drasztikus emelkedése is, amit Magyarországon egyelőre kevésbé érzékelnek a vásárlók, azonban a hatósági árak eltörlése után valószínűsíthető, hogy a most fizetendő összeg közel kétszeresével kell majd szembesülni egy-egy tankolás során. Ezért mindenkinek érdemes már most felkészülni erre az időszakra és költségkímélőbb alternatívákat keresni, mint például a tömegközlekedés vagy a telekocsizás, akár autósként, akár utasként.

 

A legnépszerűbb Oszkár úticélok az elmúlt években

Év  Leggyakoribb viszonylat Megvalósult helyfoglalás (db)
2019 Budapest–Miskolc 300 ezer
2021 Szeged–Budapest 151 ezer
2022 I. félév Szeged–Budapest 79 ezer

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások