Hirdetés

Már egy milliárd forintot is kaphatnak a legígéretesebb vállalkozások a Hiventures-től

Több, mint 420 portfóliócégével nem csak regionálisan, de európai szinten is kimagaslóan aktív tőkefinanszírozói piaci szereplőnek számít a Hiventures. A közel 22 milliárd forintos tavalyi összbefektetéssel az MFB Csoporthoz tartozó tőkealap-kezelő 2021-ben egyszerre szárnyalta túl éves céljait és döntötte meg saját korábbi rekordját. A társaság a 2017 eleji indulás óta eltelt 60 hónapban közel 60 milliárd forintot, átlagosan havonta 1 milliárdot fektetett be hazai vállalkozásokba.

Hirdetés

Immár 5 éve tölt be lényeges szerepet a kockázati tőkepiacon a Hiventures, amely állami tőkebefektetőként azzal a céllal jött létre, hogy felhelyezze az országot a nemzetközi innovációs és startup térképre, majd 2019-től kezdődően finanszírozási programjait kiterjesztette először a kis- és középvállalkozásokra, majd a nagyvállalatokra is.

Megduplázta árbevételét a portfólió

A Hiventures portfóliójába tartozó 423 társaság 2021 végén összesen 2740 főt foglalkoztatott. Az elmúlt évet is beárnyékoló pandémia, valamint a szállítási láncok folytatódó akadozása ellenére 2020-hoz képest megduplázta összesített árbevételét a portfólió, 102 cég esetében ennek a bevételnek egy jelentős, több mint 21 milliárd forintot kitevő része külföldi piacokról folyt be. Az exportból származó összbevétel az egy évvel korábbihoz képest másfélszeresére növekedett. „A minden várakozást felülmúló eredményben az egyre jobban teljesítő startupjaink mellett az is közrejátszott, hogy tavaly már jóval nagyobb teret nyertek a portfóliónkban a közép- és nagyvállalatok: 2019 óta összesen 23 érett hazai vállalat sikeréhez járultunk hozzá befektetéseinkkel” – szögezte le Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A teljes magyar vállalkozói ökoszisztémát lefedi

A startupok finanszírozása mellett olyan dinamikusan nőtt a hagyományos vállalatoknak nyújtott tőkebefektetések volumene, hogy 2021-ben már a rekordösszegű, közel 22 milliárd forintos kihelyezések megközelítőleg a fele KKV-kba és nagyvállalatokba áramlott. Ebben nagy szerepet tölt be, hogy a piaci szereplők között a Hiventures hozamelvárása a legalacsonyabb, mivel a gazdaság teljesítményének ösztönzésén van a hangsúly a profitmaximalizálás helyett. A nyereség és a növekedés legnagyobb része így a vállalkozásnál maradhat. „Mostanra világosan látszik, hogy nem csak startup területen van szükség ránk” – vélte Katona Bence. „Azzal, hogy tőkeerőssé tesszük a magyar vállalkozásokat, hozzájárulunk sok kis- és közepes cég növekedéséhez, piacbővítéséhez és gyakran ahhoz is, hogy az érintett cégek továbbra is magyar tulajdonban maradhassanak, biztosítva a sikeres generációváltást. A közép- és nagyvállalatok esetében több, a hazai gazdasági teljesítmény egészét nagyban befolyásoló bővüléshez és felvásárláshoz nyújtottunk finanszírozást” – tette hozzá a vezérigazgató.

Akár 1 milliárd forint a legígéretesebb startupoknak

Sikeresen töltötte be a Hiventures 2017-es indulásával az a finanszírozási űrt, ami a startup ökoszisztémát jellemezte és ami komoly korlátot jelentett a startupok fejlődésében. Az indulás óta eltelt öt évben összesen 1308 startup alapító fiatal kapott lehetőséget sikeres vállalkozás felépítésére. Annak érdekében, hogy ez a szám a jövőben is tovább növekedhessen, a tőkealap-kezelő folyamatosan alakítja, fejleszti a számukra kínált feltételrendszert. „Egyszerűsödtek például az inkubáció belépési feltételei: nem kell felmondani a munkahelyen, feladni az egyéni vállalkozói létet, valamint még egyszerűbbé tettük a befektetési folyamatot, hogy a legfiatalabb vállalkozások még gyorsabban juthassanak hozzá a befektetési összeghez” – avat be a részletekbe a vezérigazgató. A legígéretesebb startupok, illetve scaleup fázisban lévő vállalkozások pedig a tavalyi évtől kezdődően akár 3 millió euró, azaz 1 milliárd forint összegű tőkefinanszírozást is kaphatnak. Egyre érettebbé válik a startup portfólió, így a kiszállásoknak is eljön az ideje. „Mostanra túl vagyunk az első sikeres, nagy exiteken, valamint előkészítés alatt áll több nagy nemzetközi felvásárlás is.” – teszi hozzá Katona Bence.

A mentőtermékek is jól teljesítenek

A világjárvány megjelenésekor, 2020. áprilisában gyorsan elérhető mentőprogramot hozott létre a Hiventures a bajba jutott startupok és KKV-k számára. A Startup Mentőprogram – amelyet a múlt év végén zárt le a társaság – keretein belül 3,5 milliárd forint folyósított összeget kapott 30 bajba jutott startup, így azok nem mentek csődbe, megtartották tudásintenzív, innovatív fókuszukat.

A nehézségekkel küzdő kis- és középvállalkozások számára idén június 30-ig még biztosan nyitva áll a lehetőség, hogy igénybe vegyék a Hiventures KKV Mentő termékét, amely kedvező feltételek mellett biztosít finanszírozást.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben