Hirdetés

Már csak az Instagram népszerűbb az új social felületnél

Több mint 500 millió aktív felhasználó elérhető a fiatal generáció egyik legmeghatározóbb online felülete által, így a TikTokkal már egyre többen számolnak a marketing és a márkaépítés területén is. Természetesség, kreativitás és közönségtalálkozók kísérik a második legnépszerűbb közösségi média felület virágzását.

A 2014-ben kiadott kínai applikáció korábban Musical.ly néven volt elterjedt Magyarországon, amit a ByteDance Technology Co. 2017-ben egymilliárd amerikai dollár értékben megvásárolt és a Musical.ly alkalmazást megszűntetve beépítette a párhuzamosan futó TikTok ernyője alá. Az összeolvadásnak köszönhetően átvette az amerikai és európai piac nagy részét.

A világszerte havi 500 millió aktív felhasználóval rendelkező platform olyan közösségi média hálózatokat előz meg, mint a Twitter, LinkedIn, Pinterest és a Snapchat, derül ki az Influencer Marketing Hub statisztikájából. Havi aktív felhasználók tekintetében egyedül az Instagram jár előtte 1 milliárd fős táborával.

A TikTok applikáció legfontosabb tulajdonságai: 15 másodperces videók zenei aláfestéssel, amelyre elsősorban az adott szám szövegét tátogják rá, különböző koreográfiákkal vagy az alkalmazásba épített effektekkel vegyítve. Egyszerű, de nagyszerű és sok trendet hozott magával. Nézzük a három legfontosabb jelenséget a TikTok kapcsán:

Éljen a természetesség!

A TikTok a többi közösségi média platformtól egy dologban tér el markánsan, mégpedig az ’igaziságra’ való törekvésben. A TikTok köreiben az a menő, ha minél természetesebb a videó és a videó készítője is, ellentétben az Instagramon és Facebookon kialakult erős ideálképekkel.

Az elsősorban éneklés imitálással és rövid koreográfiák bemutatásával startoló TikTok mára már túl nőtt a puszta zeneiségen, mivel a karaoke mellett megjelenik a humor, a mémek, a kisállatok, a különböző trükkök és a szponzorált tartalom is.

Erős és aktív közönség

Annak ellenére, hogy az interakció csupán 29%-os a TikTok felületén, mégis egyre nagyobb teret nyer magának a marketingben és a márkaépítésben is. Elsősorban azok a márkák érdekeltek ennek az új felületnek a lehetőségeiben, akik a tinédzserekhez szeretnének szólni. Igaz, a TikTok felületét még nem árasztották el a videókba kreatívan beépített termékek, de már egyre több ilyen kezdeményezés látható.

A Z generációt célzó márkák aduásza

Egyre több márka működik együtt a TikTok sztárokkal, mint például a Dorko is, hogy egy magyar példát említsünk. A street style márka egy külön kollekciót alkotott meg magyar influenszerekkel, köztük Hollósi Jázminnal, aki hazai viszonylatban a legtöbb követővel rendelkezik TikTok-on.

A TikTok felület jelentőségét az is jól mutatja, hogy egyre többször lehet olvasni a hírekben, miszerint ügynökségek szerződtetik le az ígéretes TikTok sztárokat.

Az együttműködések mellett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a TikTok sztárokkal szervezett közönségtalálkozók, ahol a lelkes rajongók élőben találkozhatnak és beszélgethetnek a kedvenc TikTokerükkel. Ezeket a közönségtalálkozókat nem csak TikTokerek szervezik a rajongóik számára, hanem márkaegyüttműködések keretén belül is láthatunk ilyen eseményeket. Nemrégiben például egy hipermarket döntött úgy, hogy egy ilyen rendezvénnyel teszi különlegesebbé a márkaaktivitását.

Másik hasonlóan figyelemre méltó példa egy budapesti trambulinpark szervezte TikTok közönségtalálkozó, amelyre most hétvégén kerül sor és Hollósi Jázmin is a sztárvendégek között van.

„Ez egy számunkra is felfedezésre váró világ. A TikTok egy teljesen más felület, mint a Facebook vagy az Instagram, de a ’tátika’ jelenség olyannyira közkedvelt lett a fiatalok körében, hogy muszáj lépést tartanunk velük.”

„Nagyon izgalmas együttműködni a TikTok sztárokkal és kíváncsian várjuk az első közönségtalálkozónkat a trambulinparkban” – mondta el Borsos Péter, a Superfly Budapest trambulinpark ügyvezetője.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások