Úgy fest, a befektetők teljesen meg vannak győződve arról, hogy a Tesla teljesen átalakítja az autóipart a jövőben, s ennek az átalakulásnak a kaliforniai elektromos autókat gyártó cég lesz a nyertese. Az elmúlt időszak áremelkedésével ugyanis a Tesla piaci kapitalizációja megelőzte a Toyota Motor Corp. piaci értékét.
A 130 éves múltra visszatekintő, belső égésű motorok gyártására szakosodott japán cég értéke részvényeinek árfolyama alapján szerdán 201,9 milliárd dollár volt, míg a Tesláé meghaladta a 207 milliárdot – szúrta ki a Bloomberg alapján a Napi.hu.
Ezzel a Tesla lett a világ legértékesebb autógyártó cége.
A Tesla tőzsdére vezetését követően vezérigazgatója, Elon Musk számos olyan szabályt felrúgott az elmúlt évtizedben, amelyet az autóiparban kőbe vésettnek hittek. Az autói nagy részét például online értékesíti a cég, s autóit Kaliforniában rakja össze, ahol költségei jóval magasabbak a máshol elérhetőnél – emlékeztet az összefoglaló.
Bár a részvények árfolyama alapján a cégre elképesztő jövő vár, a termelési adatok és a pénzügyi számok azt mutatják, hogy azért egyelőre nagyságrendi különbségek vannak a nagy autóipari óriások és az elektromos autók úttörője között. Az első negyedévben a Tesla 103 ezer autót gyártott, ez alig 4 százaléka annak a 2,4 millió darabos mennyiségnek, amely a japán cégcsoport futószalagjairól legördült ugyanebben az időszakban.
A Tesla kapitalizációban januárban előzte meg a Volkswagent, s lett ezzel a második legértékesebb autógyártó.
A Toyotáról viszont nem mondható, hogy ne járna az élen a környezetbarát technológiák terén. Hibrid, benzines és elektromos motort kombináló autói elég sikeresek voltak, 2017-ig a technológia 1997-es bevezetése óta globálisan 15 millió darabot értékesítettek belőlük. A cég jelenleg nagy összegeket invesztál szintén az elektromos és önvezető autók fejlesztésébe. A Toyota elmúlt negyedéves profitja a koronavírus járvány miatti 86 százalékos visszaesés után nagyjából 600 millió dollárnak megfelelő összeg lett, 66 milliárd dolláros árbevétel mellett. A Tesla ugyanebben az időszakban 16 millió dollár nyereséget tudott felmutatni, 5,9 milliárd dolláros árbevétel mellett. A két cég kapitalizációjának összehasonlításakor a Bloomberg figyelembe vette azt a 30 milliárd dollár értéknyi sajátrészvényt is, amellyel a Toyota rendelkezik.