Hirdetés

Már a Tesla a legértékesebb az autóiparban

Úgy fest, a befektetők teljesen meg vannak győződve arról, hogy a Tesla teljesen átalakítja az autóipart a jövőben, s ennek az átalakulásnak a kaliforniai elektromos autókat gyártó cég lesz a nyertese. Az elmúlt időszak áremelkedésével ugyanis a Tesla piaci kapitalizációja megelőzte a Toyota Motor Corp. piaci értékét.

Hirdetés

A 130 éves múltra visszatekintő, belső égésű motorok gyártására szakosodott japán cég értéke részvényeinek árfolyama alapján szerdán 201,9 milliárd dollár volt, míg a Tesláé meghaladta a 207 milliárdot – szúrta ki a Bloomberg alapján a Napi.hu.

Ezzel a Tesla lett a világ legértékesebb autógyártó cége.

A Tesla tőzsdére vezetését követően vezérigazgatója, Elon Musk számos olyan szabályt felrúgott az elmúlt évtizedben, amelyet az autóiparban kőbe vésettnek hittek. Az autói nagy részét például online értékesíti a cég, s autóit Kaliforniában rakja össze, ahol költségei jóval magasabbak a máshol elérhetőnél – emlékeztet az összefoglaló.

Bár a részvények árfolyama alapján a cégre elképesztő jövő vár, a termelési adatok és a pénzügyi számok azt mutatják, hogy azért egyelőre nagyságrendi különbségek vannak a nagy autóipari óriások és az elektromos autók úttörője között. Az első negyedévben a Tesla 103 ezer autót gyártott, ez alig 4 százaléka annak a 2,4 millió darabos mennyiségnek, amely a japán cégcsoport futószalagjairól legördült ugyanebben az időszakban.

A Tesla kapitalizációban januárban előzte meg a Volkswagent, s lett ezzel a második legértékesebb autógyártó.

A Toyotáról viszont nem mondható, hogy ne járna az élen a környezetbarát technológiák terén. Hibrid, benzines és elektromos motort kombináló autói elég sikeresek voltak, 2017-ig a technológia 1997-es bevezetése óta globálisan 15 millió darabot értékesítettek belőlük. A cég jelenleg nagy összegeket invesztál szintén az elektromos és önvezető autók fejlesztésébe. A Toyota elmúlt negyedéves profitja a koronavírus járvány miatti 86 százalékos visszaesés után nagyjából 600  millió dollárnak megfelelő összeg lett, 66 milliárd dolláros árbevétel mellett. A Tesla ugyanebben az időszakban 16 millió dollár nyereséget tudott felmutatni, 5,9 milliárd dolláros árbevétel mellett. A két cég kapitalizációjának összehasonlításakor a Bloomberg figyelembe vette azt a 30 milliárd dollár értéknyi sajátrészvényt is, amellyel a Toyota rendelkezik.

 

Hirdetés

Nemzetközi díjat nyert a magyar edutech startup

A Xeropan idén nyáron elnyerte az egyik legnevesebb, oktatóprogramokat bíráló szervezet, az amerikai Tech Breakthrough szerint a világ legjobb “Learning Relationship Management”, avagy Interaktív Tanulást Támogató rendszere díjat. Kategóriájában egyedüliként olyan cégek mellett győzedelmeskedett, mint a Lenovo, Busuu és Discovery Education.

Bővebben
Hirdetés

Trump rábólintott a Microsoft TikTok terveire

Trump megbeszélte a TikTok felvásárlásának részleteit Nadellával, és kijelentette, hogy nem bánja, sőt, jóvá is hagyja, ha a Microsoft amerikai szoftvergyártó óriásvállalat felvásárolja azt. Ugyanakkor hozzátette, hogy ha szeptember 15-ig nem jön létre megállapodás a vásárlásról, akkor a TikTokot betiltja az Egyesült Államok területén.

Bővebben

Nem elég a kreativitás a sikeres vállalkozás elindításához

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Bővebben

Online fogadóórát tart a Szabadszínész

A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított startup, a Szabadszínész azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepet vállalni. Az utóbbi időben egyre népszerűbbek, s most az érdeklődők számára online fogadóórát tartanak.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások