Hirdetés

Magyarországon tanulnak az önvezető autók

Az autóipar globális szinten meghatározó német óriásvállalata, a Continental Magyarországon létesítette legújabb kutatás-fejlesztési központját az önvezető autók fejlesztéséhez kapcsolódóan. A központ a fejlett vezető támogató rendszerekkel foglalkozó üzletág (ADAS) globális hálózatának részeként, a mesterséges intelligencia alapú mély gépi tanulás (deep machine learning) elemzésének és fejlesztésének lehetőségeit vizsgálja, fejleszti és teszteli. 

Hirdetés

Jens Brüning, a központ vezetője elmondta: a helyszín kiválasztásában fontos szempont volt, hogy legyenek a közelben mesterséges intelligencia (MI) szakemberek, működő autóipari környezet, jó infrastruktúra. A központban az év végére száz mérnök dolgozik majd, az alkalmazotti kör fele már ott van – ismertette.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hangsúlyozta: abban, hogy a vállalat Budapestre hozta ezt az unikális fejlesztő központot, szerepe volt a Continental és a magyar kormány között felépült bizalomnak. A járműipar – az általa teremtett munkahelyek valamint a k+f+i-tevékenység (kutatás-fejlesztés-innováció) miatt – kiemelt jelentőségű iparág Magyarország számára, a kormány minden támogatást megad ahhoz, hogy minél több fejlesztést idehozzanak – tette hozzá. Kitért arra is, az autóipar számára nagy kihívás, hogy a számítógépeket nemcsak egyszerű szabályokra kell megtanítani, hanem a közlekedésben fel kell ismerniük az emberi szándékokat is. Sok területen alkalmaznak mesterséges intelligenciát (MI), de az autóipari a legbonyolultabb a közlekedési környezet miatt, az ott kidolgozott megoldások átkerülnek a repülő- és űriparba, vagy a kutatásokban olyan területekre, mint a matematika valamint fizika.

Az új központ a Continental vállalat magyarországi működését az automata vezetéshez szükséges megoldásokkal látja el. A csapat jelenleg MI-specialistákból, data-managerekből, speciális mérnökökből és alkalmazásfejlesztőkből áll, és a következő hónapokban folyamatosan bővül majd, míg eléri a célul kitűzött létszámot – ismertette Jens Brüning.

Sascha Semmler, a Continental Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) üzletágának kameraprogram-menedzsment vezetője elmondta, az új központ létrehozása mérföldkő a Continental számára az automata vezetés felé haladó úton. Az itt fejlesztett megoldások jelentősen hozzájárulnak majd ahhoz, hogy az automata vezetéshez használt rendszerek már a közeljövőben használatra készek legyenek, biztonságosabbá tegyék a közlekedést.

A Continental technológiákat és szolgáltatásokat fejleszt a fenntartható és hálózatba kapcsolt személy- és áruszállítás számára. Az 1871-ben alapított vállalat forgalma 2018-ban várhatóan eléri a 44,4 milliárd eurót. A cégcsoport több mint 244 ezer alkalmazottat foglalkoztat 61 országban.

A vállalat Magyarországon hét gyárral és egy gumiabroncs kereskedelmi képviselettel és logisztikai központtal van jelen, és a bérelt munkaerővel együtt mintegy 8 ezer munkavállalót foglalkoztat. A Continental AG öt divíziója (Interior, Chassis&Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán valamint Budaörsön. A debreceni elektronikai gyár zöldmezős beruházása 2018 harmadik negyedévében kezdődött el. A gumiabroncs üzletág 1991 óta van jelen a magyar piacon értékesítési irodával és disztribúciós raktárral.

A budapesti központ nyitását 2018. január 30-án jelentették be, működését 2018 májusában kezdte. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a beruházás bejelentésekor elmondta, hogy az 5,5 milliárd forintos beruházáshoz 1,37 milliárd forint támogatást ad a magyar állam.

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben